כותרות אחרונות
Search

איך יודעים שצריך להחליף מצבר?

צילום: :freepik

 

 

איך יודעים שצריך להחליף מצבר?

מערכת החשמל של הרכב פועלת בעזרת המצבר. המצבר טעון בזרם חשמלי שעשוי עם הזמן להיגמר כי פג תוקפו או להתרוקן כאשר שכחנו לסגור אורות ברכב. מצבר שנגמר במפתיע זה לא דבר נעים ויגרום לכך שלא תוכלו להניע את הרכב עד החלפתו. חשוב לדעת כי למצבר יש סימנים המאותתים לכם כי הוא הולך לסיים את חייו ואם תכירו אותם, תוכלו להימנע מהמצבים הלא נעימים של רכב שאינו מניע בגלל מצבר תקול. אם בכל זאת הרכב לא מניע ואתם צריכים החלפת מצבר, אל דאגה, שירות מצברים עד הבית יוכל לעזור לכם להחליף אותו בקלות.

 

אורות שאינם חזקים או דיסק ברכב שמפסיק את פעולתו לסירוגין

אחת הדרכים לזיהוי שהמצבר שלכם זקוק להחלפה, היא לשים לב האם אורות הרכב לא חזקים מספיק או שמערכת השמע ברכב חלשה או מפסיקה לסירוגין. חשוב להבין, המצבר הוא כמו סוללה גדולה שכאשר היא נחלשת, התפקוד שלה פחות חזק וזה מתבטא באורות ובשמע של הרדיו דיסק שלכם. אם זיהיתם מצב כזה, לכו לבדוק את המצבר או הזמינו שירות מצבר עד הבית. חשוב לשים לב ולזהות זאת וכך להימנע ממצב שאתם נתקעים עם הרכב כאשר אתם בנסיעה.

 

הכנסתם את המפתח לסוויץ' והרכב מניע, אך נכבה לסירוגין

במקרה זה מדובר בוודאות על מצבר שממש בקרוב יסיים את חייו. סביר להניח שכבר באותו יום הרכב יפסיק להניע וזה עלול להתרחש בדיוק כאשר אתם צריכים לנסוע ממקום למקום. אם לפני שיצאתם מהבית, הרגשתם שזה המצב, אל תחכו ואל תצאו לנסיעה ללא החלפת מצבר עד הבית. פשוט הזמינו את ההחלפה לני שתצאו ותוכלו לדעת שאתם נוסעים באופן בטוח ומבלי להיתקע בדרכים.

 

צילום: :freepik

 

גם על מצבר יש תוקף"

לא הרבה יודעים, אך למצברים קיים תאריך תפוגה או יותר נכון כתוב עליו התאריך שהחלפתם אותו. מצבר חדש ואיכותי עשוי להחזיק בין שלוש לארבע שנים. מאוד מומלץ לאחר שנתיים וחצי לבצע בדיקה של המצבר ולאחר שלוש שנים, לא לקחת סיכון ולהחליף אותו. זו אחת הדרכים המצוינות להימנע ממצבים שבהם נגמר לכם המצבר בדרך.

 

מעטפת הפלסטיק של המצבר מתחילה להתכלות

מצברים נמצאים בתוך מעטפת פלסטיק מתכלה. כאשר אתם רואים סימנים שמעטפת הפלסטיק כבר שחוקה, זה הזמן לגשת לבדיקה של המצבר והחלפה שלו במידת הצורך. כמו כן, אם אתם רואים חלקים אחרים במצבר שמתבלים, גם זהו סימן האומר שיש צורך בהחלפה.

 

בדיקה של רמת המתח

לכל רכב יש רמת אנרגיה שהוא זקוק לה על מנת שהרכב יוכל לעבוד. ההמלצה הטובה ביותר היא לבדוק פעם בשנה את רמת המתח של המצבר. אם המתח נמוך מרמת האנרגיה שהרכב צריך, זה זמן מצוין להחליף את מצבר הרכב שלכם.

 

נגמר המצבר?  החלפת מצבר עד הבית עם טופ מצברים