כותרות אחרונות
Search

אמש התקיים טקס הוקרה לשרי התיירות לשעבר, יריב לוין, אסף זמיר ואורית פרקש-הכהן לצד ברכות לשר התיירות הנכנס יואל רזבוזוב.

מימין: יואל רזבוזוב, אורית פרקש הכהן, אמיר חייק, מיקי פדרמן, אסף זמיר, שי ברמן – צילום:  גלעד ארצי 

 

אמש התקיים טקס הוקרה לשרי התיירות לשעבר, יריב לוין, אסף זמיר ואורית פרקש-הכהן לצד ברכות לשר התיירות הנכנס יואל רזבוזוב.

בין הנואמים מיקי פדרמן יו"ר לשכת התיאום של תעשיית התיירות בישראל, אמיר חייק, נשיא התאחדות המלונות, אמיר הלוי מנכ"ל משרד התיירות ואחרים.

 

בפתיחת האירוע בירך אמיר חייק, נשיא התאחדות המלונות בישראל, את ארבעת השרים על פועלם בכלל ועל פועלם בימי הקורונה בפרט: "עם יריב לוין עברנו מסע מופלא של העלאת כמות התיירים בישראל, הוא אדם שאומר את מה שהוא חושב גם אם אתם לא אוהבים. ואז הגיעה הקורונה והוקמה ממשלה והמקל עבר לאסף זמיר. הוא חשב שהוא בא לענף נחמד אבל היו רק צרות. בבום אחד, יום שישי, אסף החליט להתפטר וקיבלנו שרה חדשה – אורית פרקש-הכהן. סערות מכל כיוון, תו ירוק, תו סגול ואיים ירוקים שאורית הפעילה בגאון. היא הייתה שם בשבילנו תמיד, כמו גם יריב ואסף. עכשיו הגיע יואל – ואנחנו עדיין עם הרבה בעיות של עובדים ואין תיירים נכנסים, ויואל הגיע לסיכום עם שר האוצר על סיוע לענף והוא הגיע עם שר האוצר לסיכום על העובדים בענף. אנחנו מאוד שמחים על שיתוף הפעולה עם יואל. זה שר שאתה לא ממהר לריב איתו. יואל ברוך הבא – אנחנו מאוד שמחים שהגעת אלינו."

 

מימין: אמיר חייק, יואל רזבוזוב, רומי גורודסקי, אסף זמיר, הזוג לוין, אורית פרקש הכהן, יעל דניאלי – צילום:  גלעד ארצי 

השר לשעבר יריב לוין בירך את שלושת השרים שהגיעו אחריו ודיבר על כוחו של ענף התיירות: "הייתה לי זכות גדולה לעמוד בראש משרד התיירות במשך 5 שנים. לא קל לסכם תקופה כזו משמעותית, בוודאי לא במספר דקות, אבל יש מספר דברים שחשוב לומר אותם דווקא בימים אלה, כשהענף חווה משבר עולמי חסר תקדים. אני רוצה לומר באופן הברור ביותר, לישראל יש פוטנציאל עצום בתחום התיירות, ודווקא על רקע המשבר, ראוי להשקיע בענף השקעות משמעותיות משום שהתוצאה שלהם תהיה תשואה אדירה למשק. ב-2019 חצינו את הרף של ה-4.5 מיליון תיירים נכנסים בשנה, עם הכנסה של 22 מיליארד שקלים למשק הישראלי. הגענו להישגים גדולים בזכות עבודה משותפת של כולנו ביחד, המשרד וכל גורמי התעשייה. עם השקעה מתאימה, חזון ושיתוף פעולה, נוכל לצאת ממשבר הקורונה ולהגיע להישגים גדולים אף יותר. אני מאחל לך, אדוני השר, ולכולנו כאן, שנזכה לכך כמה שיותר מהר."

 

השר שנכנס לתפקיד לאחר לוין, אסף זמיר בירך גם הוא את השר הנכנס ואיחל לימים טובים יותר של ענף התיירות בישראל: "יריב היה שר גדול בממשלה יציבה ששיקפה את השקפת עולמו ויכל לעשות דברים נפלאים ואני מאחל ליואל לעמוד בממשלה יציבה באותה צורה ולעשות דברים נפלאים. אבל, אני, ולדעתי גם אורית חווינו דברים שונים. כשנכנסתי למשרד אמרו לי 'איזה כיף לך', אבל אז היה לי אפס כיף. אני מדבר על עצמי בשם הענף, כלומר פרצופי כפרצופכם. זו הייתה תקופה קשה, זה ענף שלא מקבל את הבמה שמגיעה לו בהשפעה הציבורית ובשיח הציבורי ולא רק בימי קורונה. הוא מיוצג על ידי משרד שיש בו המון רצון אבל לא תמיד מספיק כוח."

 

אחריו דיברה השרה היוצאת, אורית פרקש-הכהן, שכיהנה כשרת התיירות כחצי שנה בלבד אך בתקופה משמעותית ביותר: "מאוד הערכתי את ההזמנה לכאן וזה מה שמייחד את המשרד הזה, אנשים שנכנסים לך ללב, כי זה אנשים שמארחים ונותנים שירות וגם כשקשה זה בסטייל והגינות ונועם. נכנסתי למשרד באחת הנקודות הנמוכות שלו ויחד עם כל הצוות נרתמתי להיות לוחמת של הענף הזה. זו הייתה חוויה של זכות גדולה, של לגעת באנשים, היו רגעים מאוד מרגשים ברמה האישית, נגעתם לי בלב. לא הצלחתי להגיע לשיא התיירים של יריב לוין אבל כן פתחנו את התיירות הנכנסת ועכשיו אנחנו נכנסים למעגל מאתגר נוסף ואני מקווה שהוא יהיה זמני ומוגבל. אם יש דבר אחד שלמדתי בתקופה הזאת זה שבסוף ענף התיירות הוא לא רק המתפרנסים ממנו אלא זה דבר שהוא מאוד חשוב לנפש. יואל נכנסת לענף שטוב לנפש, טוב לבריאות ועושה טוב לאנשים וככה גם האנשים שמנהלים אותו מתייחסים אליו. יש לכם חברה בממשלה"

 

מימין: יואל רזבוזוב, אורית פרקש הכהן, אמיר חייק, מיקי פדרמן, אסף זמיר, שי ברמן – צילום:  גלעד ארצי 

 

את הכינוס סיים השר הנכנס יואל רבוזוב שאיחל לו ולענף עתיד בהיר יותר: "אני רוצה להודות לחברי השרים על החפיפה כל אחד נתן את ההיבטים שלו והנקודות שלו. אני חושב שכענף הרווחנו כי יש לנו עוד שרה בקבינט ומישהו שמוביל את האופוזיציה – משרד התיירות זו משפחה ואני מקווה שכך זה יימשך. אני אתכם, באתי לעבוד, באתי להילחם ואני אוהב לנצח. נצטרך לנצח כולנו ביחד. אני לא רוצה לדבר על העבר אבל ההווה הוא לא כמו שהיינו מצפים אבל לא נרים ידיים ואם דוחים את תאריך כניסת התיירים אז צריך לפצות. אם לא נדע לתת את הפיצוי ההולם נאבד את המנוע הכלכלי של מדינת ישראל. בסוף אני בטוח שנצליח, בסוף יש הרבה אנשים מוכשרים בענף יש המון תשוקה, המון ציונות והמטרה שלנו היא להשאיר את האנשים בענף. אחרת כוחות  השוק ימצאו את עצמם במקום אחר ואנחנו כמדינה נפסיד."