כותרות אחרונות
Search

מתי מומלץ לבצע איטום גגות?

צילום: freepik

 

מתי מומלץ לבצע איטום גגות?

כיום בישראל יש שני סוגים של גגות מוכרים. יש גגות רעפים ויש גגות שטוחים. גם בגג רעפים וגם בגג שטוח יש צורך פעם בשנה לבדוק את מצב האיטום על מנת למנוע כניסת מים אל תוך הבית. מתי כדאי לבצע איטום גג ואיך האיטום מתבצע בפועל, על כך נענה בכתבה הבאה.

 

מתי מומלץ לבצע איטום גגות?

באופן כללי, ביצוע איטום גגות מתרחש על מנת לוודא שלא יכנסו לביתכם מים שיגרמו לרטיבויות במבנה הבית. רטיבויות מביאות לקירות סדוקים ומתקלפים ולעובש. כמו כן, כאשר יש סדקים בגג הם עשויים להפוך לחריצים גדולים שמהם יכולים להיכנס בקלות מזיקים כמו עכברים וחולדות. הדרך להימנע מרטיבויות וכניסה של מזיקים היא באמצעות איטום גגות. את האיטום מבצעים לפני שנכנסים לעונת החורף הגשומה. ההמלצה היא לבצע את האיטום בסוף הקיץ כאשר עדיין אין גשמים או טפטופים והשמש אינה יוקדת וחזקה מידי.

 

איך מבצעים איטום גגות בפועל?

בעבר היה נהוג לבצע איטום גגות בעזרת זפת. כיום יש מספר חומרים טובים ואיכותיים נוספים שאיתם מבצעים איטום גגות. לפני ביצוע האיטום, יש לבדוק את כל אזור הגג ביסודיות ולוודא היכן נמצאים סדקים וחורים שיש לאטום. את הסדקים לעיתים קשה לזהות באופן עצמאי, אך אם תיקחו חברת איטום מקצועית לביצוע העבודה, הם ידעו לזהות את האזורים הבעייתיים. כמו כן, בחברת איטום מקצועית איש המקצוע יוכל לבצע את האיטום עם חומרים חזקים ואיכותיים מעבר לזפת.

 

צילום: freepik

 

האם זו עבודה שאפשר לעשות לבד?

עבודת איטום איכותית ומקצועית מחייבת עבודה יסודית של קבלן איטום מומלץ היודע לזהות סדקים קטנים ומקומות שעלולים להגיע לסדקים. כמו כן, הוא ידע להגיע לפינות שאדם שאינו בתחום לא בהכרח יגיע אליהם. רוב האנשים שיבצעו איטום לבד, יבצעו אותו על שטח הגג בלבד. קבלן איטום ידע לבצע איטום גם על חלקים המחברים את הגג אל קירות הבית. מעבר לעבודה היסודית, קבלן איטום ידע להתאים את החומר הטוב ביותר עבור הגג שלכם ולבצע איטום שיישאר איכותי לכל החורף ולפעמים אף לשניים או שלושה חורפים נוספים.

 

באילו חומרים משתמשים עבור איטום גגות מעבר לזפת?

מעבר לחומר הזפת העמיד, יש עוד מספר חומרים איכותיים מאוד לאיטום גגות. ניתן להשתמש ביריעות ביטומניות עבות, חומרי איטום על בסיס סיליקון או חומרי איטום העשויים משילוב ש ביטומן יחד עם פוליאוריטאן. בשנים האחרונות קבלנים משתמשים גם בחומרי איטום אקריליים. כל החומרים טובים, איכותיים ואוטמים היטב, השוני הוא בעיקר בעלות. טווח העלויות מתחיל ב-150 שקלים ועשוי להגיע ל-400 שקלים בהתאם לסוג החומר והכמות הנצרכת ממנו.

 

לסיכום, איטום גגות עושים בעזרת בעל מקצוע בתחום שידע להתאים עבורכם את החומר הנכון וגם לזהות אזורים סדוקים ושבורים באופן יסודי.

 

צריכים איש איטום מקצועי? הזמינו את הראשון באיטום: https://www.itum1.co.il