כותרות אחרונות
Search

אירוע משותף למרפאות "אלה" והמגזין "מנטה" בנושא כירורגיה פלסטית בגישת שונה

 אירוע משותף למרפאות "אלה" והמגזין "מנטה

דוקטור אייל שפירא, מומחה לכירורגיה פלסטית ומנהל מרפאות אלה מסביר כיצד ניתן בגישה טיפולית הוליסטית נכונה להשהות את תקתוקו של שעון  הזמן

באירוע רב משתתפים בהם אנשי תקשורת, בלוגרים, אנשי מקצוע ומובילי דעה, שנערך על ידי המרכז הרפואי "אלה" בשיתוף מגזין "בליזר" במתחם "קסטיאל" בתל אביב, הציג ד"ר אייל שפירא מנהל מרפאות "אלה" את האני מאמין שלו בתחום הכירורגיה הפלסטית.

ד"ר אייל שפירא המנהל את מערך הפצע והכאב הכרוני בבית החולים אסף הרופא, מנהל במקביל את קליניקת "אלה" המציעה סל טיפולים רחב: מטיפולים להצערת העור, ועד לשאיבת שומן ופלסטיקה גניקולוגית.  בסל הכלים הרחב שלו  שימוש בלייזר מתקדם, הזרקת חומרי מילוי, שימוש בחוטים ועוד.  ד"ר אייל שפירא התמחה בכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב.

הגישה הטיפולית של ד"ר אייל שפירא היא גישה הוליסטית ייחודית, הרואה באדם כמכלול ולא כאוסף מקרי של איברים שיש לטפל בכל אחד מהם בנפרד.

ela 1

צילום: רפי דלויה

ד"ר אייל שפירא: "אנחנו לא מפסלים ולא ממלאים,  אנחנו משחזרים, מדובר בגישה טיפולית ייחודית השונה לגמרי ממה שמקובל בארץ. הראייה שלי נובעת מהבנה עמוקה של התהליכים הקורים במהלך ההזדקנות".

המרפאה של ד"ר אייל שפירא מציעה גישה הוליסטית, שלמה יותר. הגישה של ׳מרפאות אלה׳ סבורה שבמקום לטפל בצניחת הגבות או בקמט נקודתי, יש לטפל בפנים בגישה הוליסטית. זוהי ראייה שונה מזו המקובלת היום בתחום הרפואה האסתטית.

מוסיף ד״ר שפירא "ככל שאנחנו מתבגרים אנחנו מתכווצים ומאבדים את מסת העצם. עצם ארובת העין נספגת, וגם הרקות עוברות תהליך ניווני,  מתכווצות ושוקעות. הרקות וגבול ארובת העין הם היסודות המחזיקים את הגבות במקום הנכון, וכאשר הם נספגים הגבות צונחות, כי אין להן על מה להישען.  אז אפשר להרים את הגבה, אבל עדיין לא פתרנו את מכלול הבעיות שקרו עם הזמן"

ב׳מרפאות אלה׳ ישחזרו את האזור כולו. יחזירו נפח לאזור הרקה ולגבול ארובת העין ויבנו את גבול ארובת העין מחדש. ואז הגבה תתרומם ותתמקם במקומה הנכון. רק לאחר שמטפלים ביסודות, בכל האזור, ניתן להעריך אם יש צורך בטיפול נוסף, הרמה ניתוחית, ע״י חוטים או הזרקת בוטוקס. במידה ומתייחסים לטיפול באופן נקודתי, האפקט אולי מרשים, אבל לרב התוצאה לא טבעית, והאיזור יראה מטופל מאוד ביחס לשאר הפנים. ולכן מציעים ב׳מרפאות אלה׳ טיפול שיקומי לנשים, כזה שיתן בסופו של התהליך מראה טבעי, רענן וימנע התדרדרות בשנים הבאות.

ela 3

ד"ר אייל שפירא

בין הטיפולים שמציעים ב׳מרפאות אלה׳  

שאיבת שומן בלייזר

תחום התמחות נוסף ב׳מרפאות אלה׳ הוא ניתוחים לשאיבת שומן, בשילוב מכשיר לייזר מתקדם לשיפור התוצאות. הלייזר, מסביר דוקטור שפירא תורם לפירוק אפקטיבי יותר של השומן, וממצק את העור לאחר הניתוח.  "העור העוטף אותנו מתוח על פני נפח מסוים. כאשר אני מסיר שומן מתחת לפני העור , נותרים עודפי עור התלויים על הגוף כשק ריק. ככל שהשאיבה גדולה יותר, או ככל שהעור היה רפוי יותר לפני הניתוח, הסיכוי והסיכון שנקבל עור רפוי ומדולדל עולה". עוד הוא מוסיף, "הלייזר מאפשר לנו לכווץ ולמצק את העור, ולשאוב כמויות שומן גדולות יותר,  תוך הקטנת הסיכון שנסיים את הפעולה עם עור רפוי ומדולדל".

הקטנת חזה בלייזר לגברים

טיפול ייחודי נוסף במרפאות אלה הוא טיפול בלייזר מתקדם להקטנת חזה אצל גברים, הסובלים מהגדלה של בלוטת השד , ללא צורך בניתוח. על כך מרחיב ד״ר שפירא "מכשיר הלייזר מאפשר לי לפרק את רקמת בלוטת השד, השונה בתכלית מרקמת השומן. אני מסיר את בלוטות השד מתחת לפני העור ע"י שאיבה דרך חתכים קטנטנים, ומכווץ חזרה את העור למקומו, מבלי להותיר חתכים וצלקות משמעותיים כפי שנהוג בשיטה המקובלת של כריתה פתוחה . הלייזר מאפשר תוצאות מהירות וטובות גם ללא ניתוח וללא חתכים משמעותיים בעור החזה".

פלסטיקה גניקולוגית

פלסטיקה גיניקולוגיות הוא תחום מוצנע, כזה שלא מדברים עליו בשיחות סלון. נשים מגיעות למרפאות אלה כדי לטפל באזור המוצנע מסיבות אסתטיות או רפואיות.

יש המגיעות בגלל קושי לקיים יחסי מין, בריחת שתן  או כדי לקבל פתרונות אסתטיים. "גם איבר המין הנשי חווה שינויים אסתטיים לאורך השנים והרקמות עוברות תהליך ניוון והידלדלות" מסביר דוקטור שפירא . "היום מקובל יותר להסיר שיער באזור הזה,  והחשיפה יוצרת סיטואציה שהכול גלוי,  יש השוואה,  ונוצר סטנדרט יופי".

"לעיתים מדובר בבעיות פיסיולוגיות המפריעות, כמו שפתיים מאוד בולטות,  צלקות בגלל חתך בלידה, או פיגמנטאציה הנובעת משינויים הורמונאליים, או רפיון רצפת האגן הגורם לבריחת שתן. גם כאן נקודת המבט שלנו ייחודית ומשחזרת".

סל הטיפולים המוצע במרפאות אלה מציעים הוא רחב – ניתוח, שימוש בלייזר, או טיפולי יום הנעשים בקליניקה ללא צורך בזמן אשפוז והתאוששות.

ד"ר שפירא: "במרפאה אנו מטפלים גם בבעיות כמו יובש בנרתיק, או כאב בזמן קיום יחסי מין. אחרי הטיפול חלק מהנשים מדווחות על שיפור בהנאה בזמן קיום יחסי המין. זאת לא המטרה הראשונית שלנו,  אבל זה משוב משמח שאנחנו מקבלים מהלקוחות".