כותרות אחרונות
Search

בכנס ה-GTC שערכה ענקית הבינה המלאכותית NVIDIA במרכז הירידים בתל אביב הכריזה החברה על פתיחת מרכז מחקר בישראל

צילום: אבי בר

ביל דאלי המדען הראשי של NVIDIA: ״ישראל היא כוח ענק בעולם הבינה המלאכותית״

בכנס ה-GTC שערכה ענקית הבינה המלאכותית NVIDIA במרכז הירידים בתל אביב הכריזה החברה על פתיחת מרכז מחקר בישראל בהובלתו של פרופ׳ גל צ׳צ׳יק, לשעבר בכיר ב-Google Brain.

 

2800 מפתחים, אנשי היי-טק, משקיעים ויזמים הגיעו למרכז הירידים בת"א, כדי להשתתף  זו השנה השנייה באירוע הבינה המלאכותית הגדול בעולם של ענקית הבינה המלאכותית (AI), הלמידה העמוקה (Deep Learning) והמעבדים הגראפיים – GTC NVIDIA.

 

הדובר המרכזי באירוע היה ביל דאלי (Bill Dally), המדען הראשי של NVIDIA, שמוביל את חטיבת המחקר הגלובלית של NVIDIA המונה יותר מ-200 חוקרים, לפני כן שימש דאלי כראש המחלקה למדעי המחשב באוניברסיטת סטנפורד. דאלי הציג טכנולוגיות חדשות ופורצות דרך בתחומי הבינה המלאכותית, VR, רובוטיקה, ופיתוחים חדשים בעולם הרכבים האוטונומיים והתייחס למקומה המרכזי של ישראל בהתפתחות הבינה המלאכותית והשפעתה על כל תחומי החיים.

 

NVIDIA  מקימה חטיבת מחקר בישראל

בנאום המרכזי בכנס אמר ביל דאלי: ״על אף היותה מדינה קטנה, ישראל הינה כוח ענק בתעשיית הבינה המלאכותית. בכל פעם מחדש אני נדהם מאיכות המחקר, החוקרים, והרעב בשוק לרעיונות חדשים. ברוח זו, אני שמח להודיע היום על פתיחת חטיבת מחקר של NVIDIA בישראל בתחום ה-AI, בהובלתו של המדען המוערך, פרופ׳ גל צ׳צ׳יק״.

 

צ׳צ׳יק יהיה אמון על הקמת חטיבת מחקר ברמה עולמית, בישראל ויגייס צוות חוקרים המתמחים בבינה מלאכותית. ב-12 השנים האחרונות שימש פרופ׳ צ׳צ׳יק כמדען ב-Google  שבסיליקון ואלי, והינו חבר סגל במרכז הרב תחומי לחקר המוח באוניברסיטת בר אילן. בנוסף, בכוונת NVIDIA להרחיב משמעותית את צוות מהנדסי הלמידה העמוקה בישראל ולגייס כ-20 עובדים נוספים למרכז הפיתוח בתל אביב.

 

פרופ׳ גל צ׳צ׳יק: ״NVIDIA הינה שחקנית מובילה בתחום הבינה המלאכותית בעולם ואני שמח להקים בישראל צוות מחקר שייקח חלק במאמצים פורצי הדרך. בינה מלאכותית היא כוח טכנולוגי משמעותי ביותר בתקופה בה אנו חיים. בישראל יש הון אנושי יוצא דופן שהופך אותה לשחקנית מרכזית עבור NVIDIA העולמית״.

 

באוגוסט האחרון השיקה החברה את סדרת המעבדים מסוג TURING הכוללים את ה-QUDRO RTX8000 ואת אחיו הקטן, TESLA-T4 אשר הביצועים שלהם מהירים פי 36 מה-CPU. דאלי התייחס לכך ואמר: ״אנחנו נמצאים בעידן מהפכני בתחום המחשבים ויכולת הביצועים שלהם, לאחר שעידן חוק Moor הסתיים והקצב של ה-CPU גדל של בשלושה אחוז בשנה. ה-GPU שלנו הוא המענה שמוביל את העידן החדש של מחשבי העל. מהפכת הלמידה העמוקה שקיימת ומקדמת היום את כל התחומי החיים, מרחבים אוטונומיים, דרך מדיה ובידור ועד לרפואה מתקדמת מתאפשר רק בזכות ההתפתחות המדהימה שהייתה בתחום החומרה״.

 

בתוך כך, בשנה האחרונה העמיקה NVIDIA את פעילותה ונוכחותה באקו-סיסטם היזמי ובקרב קהילת המפתחים הישראלית. עד כה התקבלו 150 סטארט-אפים בתחומי הבינה המלאכותית והלמידה העמוקה לתוכנית ליווי החברות Inception program של NVIDIA שמעניקה להן גישה לאנשי החברה, למוצריה ופיתוחיה בארץ ובעולם.

 

נתי אמסטרדם, דירקטור בכיר ומנהל הפעילות העסקית של NVIDIA בישראל: "הפעילות של NVIDIA בתעשיית החדשנות הישראלית גדלה משמעותית בשנה האחרונה, ולראיה, מספר הסטארט-אפים הישראליים אשר לוקחים חלק בתוכנית ליווי הסטארט-אפים של NVIDIA הוכפל לכ-150 סטארט-אפים והקשרים שלנו עם המפתחים והאקדמיה העמיקו. הפיתוחים החדשניים שיוצאים מישראל, בין היתר, בתחומי הביטחון, הגנת הסייבר, הבריאות הדיגיטלית, החקלאות המדייקת, עיבוד הנתונים והרכבים האוטונומיים, הם שמציבים אותה בחזית הטכנולוגיה העולמית".

 

אודות NVIDIA

NVIDIA הינה חברה אמריקנית מובילה עולמית בתחום המעבדים הגרפיים. החברה שהוקמה בשנת 1993 נחשבת למובילת שוק המעבדים הגראפיים לתעשיית הווידאו והמשחקים. בשנים האחרונות העמיקה החברה את פעילותה בתחומי הבינה המלאכותית והלמידה העמוקה, זיהוי והבנה של אובייקטים ותכנים ויזואליים מורכבים, המושתתים על כוח העיבוד החזק של השבבים הגראפיים. כיום, הטכנולוגיה פורצת הדרך של NVIDIA מהווה תשתית להנחת יסודות של בינה מלאכותית במגוון תעשיות טכנולוגיות, בהן מכוניות אוטונומיות, הגנת סייבר, בריאות דיגיטלית, בניית ערים חכמות, חקלאות מדייקת, רובוטיקה ועוד.

 

יותר ממיליון אנשי פיתוח ברחבי העולם בוחרים כיום להשתמש במעבדים העוצמתיים שמפתחת החברה. מעבדי NVIDIA שולטים על כ-90% משוק המעבדים הגרפים בעולם. ב-2017 קיבלה NVIDIA את תואר "החברה החכמה ביותר" במגזין הטכנולוגיה העולמי MIT וגם מנכ"ל החברה, ג'נסן הואנג נבחר על ידי מגזין Fortune כ"איש העסקים של השנה". מניית החברה נסחרת בנאסד"ק (NVDA) לפי שווי של 160 מיליארד דולר.