כותרות אחרונות
Search

בכנס "Medicine 2042" השתתפו מנהלי בתי החולים בישראל שדנו ביכולת לשלב חדשנות וטכנולוגיה בבתי החולים הציבוריים.

צילום: שאולי לנדר

 

בכנס "Medicine 2042" שהתקיים במלון דיויד אינטרקונטיננטל, השתתפו מנהלי בתי החולים בישראל שדנו ביכולת לשלב חדשנות וטכנולוגיה בבתי החולים הציבוריים.

 

מימין לשמאל: פרופסור נדיר ארבר – נשיא כנס Medicine 2042 וראש המרכז לקידום בריאות ומניעת סרטן באיכילוב | פרופסור רוני גמזו – מנהל בית החולים איכילוב | פרופ' רפאל ביאר – לשעבר מנהל בית החולים רמב"ם | ד"ר ענת אנגל, מנהלת בית החולים וולפסון | ד"ר אסנת לבציון-קורח – מנהלת בית החולים הדסה | פרופסור עופר מרין – מנהל בית החולים שערי צדק – צילום: שאולי לנדר

 

פרופ' רוני גמזו, מנהל המרכז הרפואי איכילוב: "איכילוב וברזילי לא צריכים להיות עם אסטרטגיה שונה בעניין שילוב מחקר וטכנולוגיה. כל בתי החולים בישראל צריכים לעשות גם וגם. אנחנו לא רוצים שישענו על אחרים או שיהיו טובים פחות ויזדקקו למוסדות אחרים. כל מרכז רפואי צריך להיות עצמאי. ולקיים מחקר, טיפול, והכשרה. כשסיימתי את לימודיי הרפואה שלי, אמר לי המנהל שלי לשכוח מהמחקר ולהתרכז בצד הקליני. לצערי זה מה שקורה עדיין היום וזה האתגר המרכזי שלנו."

 

פרופסור רוני גמזו – שאולי לנדר

 

ד"ר ענת אנגל, מנהלת בית החולים וולפסון: "זה רע שלא בכל בית חולים יש את הטכנולוגיות הראויות בניהול מידע. ברגע שהטכנולוגיות קיימות לכולם צריך להיות אותם. אנחנו הולכים לפתח רק עכשיו פלטפורמת ענן" בנוגע לבריחת רופאים לתחום ההייטק אמרה: "הייטק הוא תחרות גדולה מאוד עבורנו. אנחנו מפסידים  בגללו כוח אדם".

 

ד"ר ענת אנגל, מנהלת בית החולים וולפסון בכנס Medicine 2042: "בתי חולים חוששים מהשקעה של חברות פרטיות. אבל הטכנולוגיות מפותחות ומהר והן יקרות, במיוחד בהתחלה כהן אינן בסל. אנחנו רוצים להעניק למטופלים שלנו את הטיפול הטוב ביותר אבל זה קשה עבורנו מבחינה תקציבית אז אולי פתרון השקעה של חברות פרטיות הוא הדבר הנכון לעתיד"

 

דוקטור ענת אנגל צילום: שאולי לנדר

 

פרופסור יהונתן הלוי, לשעבר מנהל בית החולים שערי צדק בכנס Medicine 2042: כל אזרח ישראלי צריך להרגיש בר מזל על סל הבריאות שמציעה מדינת ישראל מבחינה של תמיכה בטכנולוגיות חדשות. יש לנו סל בריאות מאוד מרשים ואם מסתכלים על מה הסל מציע, אין עוד מדינה מערבית שמציעה מימון מכספי ציבור כל כך נדיב לסל בריאות.

 

פרופסור יהונתן הלוי – צילום: שאולי לנדר

 

ד"ר אסנת לבציון קורח, מנהלת בית החולים הדסה בכנס Medicine 2042: יש פוטנציאל אדיר במאגרי מידע של בצי חולים שאינם מנצלים, במיוחד אצלנו בהדסה אבל אני חושבת שזה נכון לכל בית חולים. איך לשתף מידע במסגרת שיתופי פעולה. יש מחשבה בישראל שמידע שווה המון כסף, אני חושב שאנחנו מאוד שאפתניים בנושא, זה בהחלט עושר של ידע אבל אנחנו עדיין לא יודעים איך לנצל את זה כמקור להכנסה, זה נושא שצריך לדבר עליו.

 

ד"ר אסנת לבציון קורח – צילום: שאולי לנדר