כותרות אחרונות
Search

בצער רב וביגון קודר מודיעה קבוצת "שטראוס" על פטירתו של מיכאל (מיקי) שטראוס (86).

מיכאל מיקי שטראוס – צילום "שטראוס"

 

 

בצער רב וביגון קודר מודיעה קבוצת "שטראוס"  על פטירתו של מיכאל (מיקי) שטראוס (86)   – תעשיין ,מנהיג ואיש עסקים מוביל בישראל ובעולם.

 

קבוצת שטראוס כולה מרכינה ראשה עם לכתו מעמנו.

 

מיכאל שטראוס היה ממקימיה וממפתחיה של תעשיית המזון בישראל, דור שני למייסדי קבוצת שטראוס ואיש שלצד אהבתו הגדולה לתעשייה, הקדיש את העשורים האחרונים בחייו לעשייה ציבורית וחברתית בין היתר בקידום העיר עכו מתוך מחויבות עמוקה ליצירת דו-קיום בישראל.

 

מיכאל שטראוס כיהן עד לפני מספר שנים כיו"ר שטראוס אחזקות  והינו בעל השליטה בקבוצת שטראוס.

 

צוות אתר "חדשות ישראל בעסקים" משתתף בצער המשפחה ובצער קבוצת "שטראוס".

 

 

 

מיכאל שטראוס הוא ממקימיה וממפתחיה החשובים והמשמעותיים ביותר של התעשייה בכלל ושל תעשיית המזון בישראל בפרט. פעילותו בתחום זה תרמה תרומה סגולית להתפתחותה ולשגשוגה של המדינה וסייעה לייצור צמיחה בריאה וברת קיימא  של המשק והכלכלה בישראל.

 

המוטיבציה הבלתי נלאית שלו לשפר ולהשתפר, הסקרנות ללמוד את צרכי האנשים והרצון להיות כל הזמן בחוד החנית של טכנולוגיית המזון, כמו גם הרוח היזמית והחדשנות העסקית, הכניסו בתעשייה הישראלית אנרגיה בריאה של תחרות ויצירתיות והפכו אותה לתעשייה מתקדמת, גם בקנה מידה עולמי. למיכאל שטראוס חלק חשוב בעליית קרנן של התעשייה והקדמה הישראליות בעולם כולו. לאורך כל השנים ראה מיכאל לנכון לקדם לא רק את חברת שטראוס, אלא גם את סביבתה העסקית, מתוך אמונה שסביבה עסקית פורה תייצר ערך אמיתי למדינת ישראל. מתוך תפיסה זאת, הקפיד תמיד לפעול לרווחת החקלאים, הספקים, העובדים והקהילה כולה.

 

בהנהגתו ותחת ניהולו, צמחה קבוצת שטראוס, והפכה ליצרנית המזון השנייה בגודלה בישראל ולאחת החברות המובילות במשק הישראלי. הודות לחזונו של מיכאל הקבוצה אף פרצה את גבולות הארץ והפכה לקבוצת מזון ומשקאות בינלאומית חדשנית הפועלת כיום בכ-20 מדינות. זאת תוך שהיא ממשיכה לפעול מבסיס הבית שלה בישראל על בסיס סטנדרטים ועקרונות ניהול מובילים ומעסיקה כ-6500 עובדים בישראל וכ-15,000 עובדים ברחבי העולם. התשתיות שיצר בחברה כמו גם הערכים, התרבות והרוח מהווים וימשיכו להוות מרכיב משמעותי להמשך דרכה של שטראוס גם בעתיד.

 

לאורך כל שנות פעילותו בחברה וביתר שאת לאחר פרישתו, עסק  מיכאל שטראוס בעשייה ציבורית ובפעילות חברתית, בעיקר למען פיתוח הפריפריה בכלל והגליל והצפון בו גדל וצמח – בפרט. הוא המשיך עד יומו האחרון לפעול בלהט ובמרץ רב לפיתוחה ולקידומה של העיר עכו, הסמוכה לעיר נהריה שם החל לפני כ-80 שנה לפעול קבוצת שטראוס. הוא פעל לשיפור איכות החיים של תושביה, גייס אנשי עסקים להשקיע בעיר, דאג לפתיחה מפעלים ולייצור מקומות תעסוקה לתושבי האזור וטיפח מוסדות תרבות, מוסיקה ושירותים נוספים לרווחת התושבים.

 

מיכאל שטראוס היה מאמין גדול ברוח האדם, בדו-קיום ובשלום, ואנו מאמינים כי צוואתו הרוחנית היא להמשיך ולחתור ללא לאות להנחלת ערכים של סובלנות ושוויון.

 

מיכאל אב ל-3: עופרה שטראוס – יו"ר קבוצת שטראוס גרופ, עירית שטראוס-קופלר ועדי שטראוס – המכהן בשנים האחרונות וכיום כיו"ר שטראוס אחזקות. סב ל-12נכדים וסבא רבא לשני נינים.

 

מיכאל מיקי שטראוס – צילום "שטראוס"

 

על מיכאל שטראוס:

מיכאל-פטר שטראוס נולד בשנת 1934 בעיר אוּלְם שבגרמניה לד"ר ריכרד שטראוס ולאשתו הִילדה. בשנת 1936, עם התגברות רדיפת היהודים בגרמניה הנאצית, עלה מיכאל עם הוריו לישראל, כאן הקימו את ביתם בנהריה. בבית זה ספג את הערכים של עבודה קשה ושל ציונות. משק הפרות הקטנטן שהקימו הוריו בחצר ביתם, היווה את התחלתה הצנועה של חברת שטראוס, אשר הפכה, בהנהגתו ותחת ניהולו, ליצרנית המזון השנייה בגודלה בארץ ולחברה בינלאומית משגשגת. בשנת 1939 החליטו הוריו למכור את הרפת, שמנתה כבר 20 פרות, ולהקים את 'מחלבת שטראוס נהריה'. היה זה אחד הניצנים הראשונים של תעשייה עברית בארץ ישראל. 

 

בצעירותו נטל מיכאל חלק במאבק נגד השלטון הבריטי וסייע בהעלאת מעפילים אל חופי הארץ. משסיים את לימודיו בבית הספר הימי בחיפה, שירת מיכאל בצי הסוחר ובשנת 1951 התגייס לצה"ל ושירת בחיל הים. מאז ילדותו, לבו יצא אל הים, אולם בתום שירותו הצבאי החליט לסייע להוריו במחלבה, שהייתה נתונה בקשיים כספיים, וויתר על חלומו הגדול להיות ימאי. הוא נרשם לקורס טכנאי חלב במכון ויצמן ברחובות, שם גילה אהבה חדשה ומלהיבה – עולם החלב ומוצריו. למרות קשייה הכלכליים של המשפחה, נסע מיכאל בשנת 1956 ללימודי טכנאות חלב בשוויץ,  . משווייץ המשיך לעיר הולדתו אוּלם שבגרמניה, כדי להתמחות במפעל Milkana של חברת יוניליוור ובהמשך השנים למד מינהל עסקים בהרווארד.

 

מיכאל שב לנהריה חדור התלהבות ולהוט ליישם במחלבת שטראוס את הידע שרכש בשווייץ, כשבאמתחתו הידע לייצור גבינת ז'רבה, שהוביל להסכם ידע ותגמולים שנחתם שנתיים מאוחר יותר עם חברת ז'רבה הצרפתית. בשנת 1969 חתם מיכאל על הסכם שותפות בינלאומי בין שטראוס לחברת ז'רבה-דנונה שרכשה 28% ממניות שטראוס במחלבה. בשנת 1972 הוא הקים בנהריה מפעל חדשני לייצור יוגורט ומעדני חלב בבעלות משותפת עם ז'רבה-דנונה. גולת הכותרת של המפעל החדש היה מעדן "דני" ששווק תחת הסלוגן "כי בשבילו זה דני ובשבילך חלב".

 

בשנת 1974 הביא מיכאל לישראל את "בשורת יוגורט דנונה" – פריצת דרך מהפכנית לקטגוריה לא מוכרת בישראל, מספר שנים לאחר מכן, יוצר במפעל מעדן חדש: "מילקי", אשר נחשב עד היום למעדן החלב המצליח ביותר בארץ.

 

בשנת 1975, אחרי שאביו הלך לעולמו, התמנה מיכאל ליושב ראש מחלבות שטראוס. תחת ניהולו הפכה החברה למעסיק מרכזי באזור הצפון, ובהמשך  גם ברחבי ישראל. בשנת 1991 מיכאל שטראוס מונה לנשיא ויו"ר קבוצת שטראוס. בהובלתו המציאה החברה קטגוריה חדשה: "סלטים מצוננים לצריכה ביתית". בשנת 1997 הוקם בכרמיאל מפעל חדשני והיחיד מסוגו בעולם לייצור חומוס בקווים רציפים. את המפעלים הבאים לחומוס ולסלטים, כבר הקימה חברת שטראוס בארה"ב בזכות מערך קשרים שמיכאל תווה. בכך הגשימה את חזונו של מיכאל ומימשה את התשתית שיצר לחדירה לשוק האמריקאי. חזון שאפשר לשטראוס להפוך לבעלים של חברת סלטים טריים בינלאומית אשר פועלת כיום בארצות הברית, קנדה, מקסיקו, אוסטרליה וניו זילנד, הולנד וגרמניה.

 

בשנת 1997 בחר מיכאל שטראוס בחברת עלית להיות שותפה לעתיד של שטראוס. המהלך האסטרטגי של כניסה לשותפות עם חברת עלית ורכישת השליטה בה, הקנה לקבוצת שטראוס דריסת רגל בשווקים בינלאומיים, באמצעות תחום הקפה הקלוי. ואכן, קבוצת שטראוס הינה כיום יצרנית הקפה החמישית בגודלה בעולם במונחי רכש קפה ירוק.

 

אחד המהלכים הגדולים והמשמעותיים שביצע מיכאל שטראוס כיו"ר שטראוס, טרם פרישתו מהניהול השוטף, היה בשנת 1999 עם הכניסה לשותפות שווה, בתחום החטיפים המלוחים, עם תאגיד הענק פפסיקו-פריטו ליי. שיתוף פעולה זה הורחב בהובלתה של עופרה כיו"ר הקבוצה גם לתחום הסלטים באמצעות החברות סברה ואובלה הפעולות בארצות הברית קנדה אירופה ואוסטרליה . בשנת 2001 העביר מיכאל שטראוס את שרביט ניהול קבוצת שטראוס-עלית לידי בתו עופרה, לא לפני שהעניק לחברה את מה שהחשיב כ"מפעל חיים" – המחלבה הגדולה והמתקדמת ביותר במזרח התיכון שהקים באחיהוד שבגליל.

 

בשנת 2004, בהובלתה של עופרה שטראוס , התמזגו שטראוס ועלית סופית והן ממשיכות יחד מסורת של עשייה ציונית עם הצלחות עסקיות מרשימות בארץ ובעולם, בחמישה תחומי פעילות: שטראוס ישראל, 'שטראוס קפה', חברות הסלטים והמטבלים הבינלאומיות 'סברה' ו'אובלה', 'שטראוס מים' וחטיבת חדשנות שמובילה את פעילות חממת The Kitchen  ואת אלפא שטראוס.

 

מיכאל שטראוס שימש לאורך השנים כחבר במועצות ציבוריות רבות, כולל בהנהלה המצומצמת של המועצה לענף החלב בישראל, כיו"ר המי"ל, כיו"ר איגוד המפרסמים וכיו"ר אגף המזון, יו"ר ועדת הביקורת וחבר הנשיאות בהתאחדות התעשיינים. 

 

הוא זכה בהוקרה רבה ובאותות ופרסים, בעיקר על מצוינות ניהולית ועל תרומה משמעותית וארוכת שנים לפיתוח התעשייה והכלכלה הישראלית, לפיתוח כלכלי של הגליל ולקידומה של העיר עכו.

 

גם בשנים האחרונות  בגיל גבורות, המשיך מיכאל להופיע ולהרצות בנושא מנהיגות בעשרות פורומים, מול סטודנטים וגורמים צבאיים והמשיך להשקיע ממרצו וניסיונו בקידום פרויקטים בעלי חשיבות חברתית ואנושית.