כותרות אחרונות
Search

דירה להשקעה כפתרון למצב תעסוקתי מאתגר עקב משבר הקורונה.

ניר שמול, מנכ"ל חברת "שניר"  צילום: תומר פדר

 

דירה להשקעה כפתרון למצב תעסוקתי מאתגר עקב משבר הקורונה:

חברת "שניר" מקימה "CALL CENTER" ייעודי במטרה לסייע לאנשים שפוטרו ממקומות עבודתם  לאתר נכסים להשקעת הפיצויים שיוכלו לעצב את מצבם  בעזרת הכנסה חודשית קבועה.

 

ההשלכות של משבר הקורונה על השכירים במשק הן  במקרים רבים קשות ורבים מהם יפוטרו ויצטרכו להמשיך ולחתום על דרישה לקבלת דמי אבטלה ובמקביל לחפש מקום עבודה חדש. במצבים הללו סך ההכנסות המשפחתיות הן בירידה ולכן יש צורך לחפש מקור הכנסה נוסף. אנשים שפוטרו מעבודתם, יקבלו פיצויים, שיתבזבזו להוצאות שוטפות במידה ויישארו בחשבון הבנק. לכן, חברת "שניר" מקימה "CALL CENTER" ייעודי שיעזור להשקיע את הכסף ברכישת נדל"ן כשהמטרה היא להשכיר את הנכס ולקבל הכנסה חודשית קבועה.

 

חשיבה יצירתית על רכישת דירה להשקעה:

לדברי ניר שמול, מנכ"ל חברת "שניר": "אחת הדרכים ליצירת הכנסה פאסיבית חודשית קבועה היא להשכיר נכס וכך להגדיל את סך ההכנסות המשפחתיות החודשיות, אשר יתווספו להכנסות של בני הזוג או אחד מהם כשכירים או עצמאים וכמקבלי דמי אבטלה מהמוסד לביטוח לאומי".

 

ניר שמול, מנכ"ל חברת "שניר"  צילום: תומר פדר

 

קבלת פיצויים ממקום העבודה:

עם סיום יחסי עובד מעביד לאור הנסיבות הכלכליות, רוב מקומות העבודה יעבירו כספים לעובדים המפוטרים. סכום הפיצויים משתנה בהתאם לגובה השכר של העובד הן בשנה החולפת והן בשנים שקדמו לכך. ככל שהשכר היה גבוה יותר וקיים ותק של שנים רבות יותר, כך סכום הפיצויים יהיה גבוה ומשמעותי.

 

להערכת מומחים במשק, שכירים רבים יקבלו סכומים אשר מתחילים ב-40-50,000 ₪ ואף מגיעים ל-1,000,000 ₪ במקרים מסויימים, לכל משפחה קיימים השיקולים הכלכליים שלה אך קיימים כמה כללי ברזל שחשוב להביא בחשבון:

  • לאור העובדה שמקבלים דמי אבטלה שהם נמוכים יותר מהמשכורת החודשית, רבים נאלצו לצמצם משמעותית את הוצאותיהם ולכן חלק קטן מהפיצויים ינותבו לטובת סגירת פערים.
  • אם יתרת הכספים תישאר בחשבון הבנק, קיימת סבירות גבוהה שהיא תיעלם עם הזמן, עקב ההוצאות השוטפות.
  • הפניית הכספים למסלול חיסכון, לא תיצור ברוב המקרים ריביות או רווחים משמעותיים, כאשר הריבית במשק היא אפסית .
  • נכסי נדל"ן ברוב המקרים ,לאורך השנים ,שומרים על ערכם ואף מעלים אותו באופן מהותי.

 

הדרך לרכישת דירה להשקעה:

לכן, הדרך הנכונה ביותר היא לבצע השקעה נבונה של כספי הפיצויים ולתעל סכום זה לצורך רכישת נדל"ן כשהמטרה היא להשכיר את הנכס לאחר הקניה. דרך הביצוע היא חיפוש דירה שהיא מתוחזקת כראוי ואינה זקוקה לשיפוץ מסיבי , אשר ממוקמת במיקום מצוין. רצוי לבחור בשכונת מגורים מובילה אשר יש בה דרישה לדירות להשכרה, הן על ידי משפחות והן על ידי סטודנטים שלומדים במוסד אקדמי  סמוך.

 

לאחר מציאת הדירה המתאימה, ישולם ערכה באמצעות כספי הפיצויים ובמידת הצורך והאפשרות אפשר להשתמש בהון עצמי אם יש ולקחת משכנתא קטנה על חלק מעלות הרכישה, אם מחיר הדירה מעט גבוה יותר. הרעיון היצירתי הוא שדמי השכירות יהוו הכנסה חודשית קבועה למשפחה שמתמודדת במקביל עם ירידה בהכנסות והצורך במציאת עבודה .

כמובן שבדרך זו המשפחה מגדילה גם את ההון העצמי שלה, כיוון שברוב המקרים ערכו של הנדל"ן עולה עם השנים. מעבר לכך היא יוצרת הכנסה פאסיבית של מלוא דמי השכירות או חלק מהם וכך הכסף לא נעלם בהתנהלות הכלכלית היום יומית.

 

בחירת דירה להשקעה:

בשוק הנדל"I קיימים כרגע" נכסים אדומים "שהם מוגדרים נכסים חמים, אלו שקיימת לגביהם הערכה שהשווי הכספי של הנכס יזנק בזמן הקרוב, בעיקר דירות אשר נמכרות במכירה מוקדמת בשכונות חדשות ומתפתחות בעלות פוטנציאל גדול וכן דירות במבנים ישנים אשר אמורים לעבור הליך של התחדשות עירונית וכך לשדרג משמעותית הן את נראותו והן את השווי הכספי שלו העתידי .

 

כמו כן קיימים בשוק "נכסים כחולים "שהם נכסים סולידיים, הממוקמים בשכונות וותיקות ומבוססות ולכן ערכם לא צפוי לעלות כמו בנכסים אדומים ,אבל זוהי השקעה סולידית וקבועה עם רמת סיכון נמוכה.

 

מוקד נדל"ן של חברת "שניר":

מטרתו היא לייעץ לאנשים שפוטרו בהתאם לסכום הכספי שאותו הם יקבלו, כיצד לנתב את הכספים, איזה נכס כדאי להם לרכוש ובאיזה מיקום, כדי לשמור על כספם ולבצע החלטה מושכלת אשר תותיר בידיהם נכס שערכו הכספי עולה ועם זאת, הוא ייצר עבורם הכנסה פאסיבית וקבועה לאורך שנים ובכך יוכלו לשמור על רמת חייהם עד למציאת עבודה חדשה.

 

כחלק מהמערך חברת שניר מציעים אפשרויות של ייעוץ והשקעה בנדלן גם בסכומים נמוכים של 100-50 אלף שח, המאפשרים השקעה בקרנות ריט וקרנות נדלן בנכסים זולים בפריפריה של מדינת ישראל.

 

בנוסף, כאופציה טובה נוספת, ניתן לקבל ייעוץ להשקעה בקרנות וחברות שעוסקות בנדלן בחו"ל ברף השקעות של עד 100 אלף שח עם אופציה לניהול הנכס ומציאת שוכר מתאים.

 

חשוב לזכור, ככל שהמשקיע סולידי יותר כך ניתן למצוא לו את אפיק ההשקעה הנכון והבטוח יותר, כמו כן, אין המלצה להשקיע את כספי פיצויי הפיטורין בעסקאות בסיכון גבוה, אלא בנכסים סולידיים עם אפשרות מימוש גבוהה למקרה הצורך.

 

מספר הטלפון של המוקד: 036055116