כותרות אחרונות
Search

דלק מוטורס ממשיכה מציגה את דגמי הדור החדש של "BMW" סדרה 1 החדשה בישראל ומשיקה כרטיס כניסה חדש לעולם היוקרה הנחשק !

צילומים: אבי בר

"BMW" סדרה 1 החדשה !

קבוצת "דלק מוטורס" מציגה את דגמי הדור החדש של "BMW" בישראל עם סדרה 1 החדשה  ומשיקה כרטיס כניסה חדש לעולם היוקרה הנחשק !

 

ברק כהן, מנהל חטיבת BMW בדלק מוטורס  – צילום: אבי בר

 

ברק כהן, מנהל חטיבת BMW  בדלק מוטורס אמר באירוע השקה שנערך לאנשי תקשורת ומובילי דעה: "אנחנו ממשיכים בקצב המהיר של הצגת דגמי הדור החדש של המותג ומשיקים היום כרטיס כניסה חדש למשפחת BMW. הסדרה1 החדשה היא BMWאמיתית, הממקסמת את הפוטנציאל הגלום בסגמנט: העוצמה, העיצוב, הטכנולוגיה והיוקרה של הסדרות הגבוהות, בממדים קומפקטיים ומחיר כניסה מפתה של פחות מ-200,000 ש"ח".

 

ב-2004 השיקה BMW לראשונה את הסדרה1 החדשה, מכונית יוקרה קומפקטית אשר איפשרה ללקוחות חדשים לעשות את צעדיהם הראשונים בעולם הפרימיום המוטורי תחת כנפי המותג.

כ- 15 שנה לאחר מכן, עם למעלה מ-1.3 מיליון יחידות של BMW סידרה 1 אשר נמכרו משני הדורות הראשונים, ופופולאריות רבה במיוחד באירופה, משיקה BMW את הדור השלישי של הדגם, כדגם מרכזי בדור המוצרים החדש.

 

הדור השלישי של מכונית היוקרה הקומפקטית מביא עימו את ה-DNA המעודכן של היצרן למכונית בממדים קומפקטיים ומציג את ארכיטקטורת ההנעה הקדמית החדשה של BMW המשלבת את הנאת הנהיגה והמצוינות הדינמית המהוות סימן היכר של המותג יחד עם שיפור משמעותי במרחב הפנימי, בחווית הנסיעה, באיכות תא הנוסעים ובקישוריות.

 

BMW M135i and BMW 118d צילום: באדיבות bmw

 

ארכיטקטורת הנעה קדמית מתקדמת של BMW וטכנולוגיות חטיבת הינע חדשניות:

בדור השלישי של BMW סידרה 1 הוצגה הופעת הבכורה של ארכיטקטורת ההנעה הקדמית של BMW הנמצאת בחזית הטכנולוגיה, בסגמנט המכוניות הקומפקטיות הפופלארי. התוצאה היא דינמיקת נהיגה שממשיכה להציב את אמת המידה בסגמנט, בשילוב מרחב פנימי מרווח הרבה יותר.

בתהליך פיתוח שנמשך מעל לחמש שנים נוצל כל הניסיון שנצבר במהלך העשורים האחרונים בדגמי ההנעה הקדמית של קבוצת BMW, ושילב גם העברת טכנולוגיה מחטיבת BMW iלליבת המותג BMW כדי לייצר BMW קומפקטית אמיתית עם אופי ייחודי משלה. בין אם היא מצוידת בהנעה קדמית או בהנעה חכמה לכל הגלגלים, BMW xDrive סידרה 1 החדשה העלתה את הזריזות והדינאמיות אותה היא ידעה להציע לרמה חדשה וגבוהה יותר מאשר קודמתה כאשר התגובות המהירות והמדויקות שלה מורגשות בבירור ומשפרות את חוויית הנהיגה.

 

צילום: אבי בר

 

הדור הבא של מערכות האחיזה והמשיכה – ARB

גורם חשוב בפיתוח והמעבר להנעה קדמית היא טכנולוגיית ARB – הגבלת החלקת גלגלים בסמוך למפעיל (actuator contiguous wheel slip limitation) המוכרת מה-BMW i3s, שעורכת את הופעת הבכורה שלה ברכב בעל מנוע בעירה פנימית.

המערכת, המהווה דור חדש של מערכות אחיזה ומשיכה אצל היצרן, מאפשרת לשלוט בהחלקת הגלגלים בצורה רגישה ומהירה יותר מבעבר. מערכת ARB, שכלולה כסטנדרט בכל דגמי ה-BMW סידרה 1, משתמשת בבקר החלקה הממוקם ישירות בתוך יחידת הבקרה של המנוע ולא ביחידת הבקרה של מערכת DSC (בקרת היציבות הדינמית). ביטול נתיבי האותות הארוכים פירושו שהמידע מועבר פי שלוש מהר יותר, והנהג מזהה את השליטה בהחלקת הגלגלים עד פי עשר מהר יותר. מערכת ARB פועלת במקביל ובצמוד למערכת DSC כדי להביא להפחתה ברורה של תת-ההיגוי תחת האצה שאותו חווים בדרך כלל במכוניות בעלות הנעה קדמית ומבטלת כמעט לחלוטין את לוחמת ההגה או כל הרגשה לא-טבעית אחרת, אותה חווה הנהג במצבים של איבוד אחיזה בגלגלים הקדמיים.

 

טכנולוגיית ARB מסתייעת בביצוע משימתה על ידי מערכת בקרת הביצועים של BMWBMW Performance Control(חלוקת מומנט הסבסוב). מאפיין זה, הכלול גם הוא כציוד סטנדרטי בסידרה 1, מעניק לה התנהגות כביש זריזה יותר על ידי בלימה במידת הצורך של הגלגלים שבצד הפנימי של הפנייה לפני שהמכונית מגיעה לסף ההחלקה. התוצאה היא התנהגות היגוי ניטרלית ו-Turn in משופר.

מלבד מערכת המתלים הסטנדרטית – אשר בעצמה בעלת הגדרה דינמית ומכווננת במיוחד עבור גרסאות המנוע השונות, מוצעת גם מערכת המתלים M Sport עם מרווח גחון נמוך יותר ב-10 מ"מ ובולמים קשיחים יותר האופציונלית ברכבים המצוידים בחבילת ה-M-Sport.

 

צילום: אבי בר

 

כל הדגמים של BMW סידרה 1 החדשה מצוידים בסרן אחורי מרובה חיבורים.

מאפייני EfficientDyamics נוספים התורמים לאיכות נסיעה משופרת כוללים גם שיפור האווירודינאמיקה וההתנגדות לרוח עם ירידה משמעותית במקדם הגרר של הרכב 0.27 (0.30 בדגם הקודם), קיצוץ במשקל העצמי של בין 30 ל-50 ק"ג בהשוואה לדגם הקודם, תריס גריל אקטיבי בחזית הרכב המוכר מהסדרות הגבוהות ועוד…

מערכות שלדה מתקדמות וטכנולוגיות חדשניות אילו, בנוסף לשילוב של כל רכיבי המפתח של דינמיקת הנהיגה ומערכות הבקרה, מעניקים ל-BMW סידרה 1 שיפור בזריזות שהנוהגים במכונית יזהו בבירור. 


התוצאה היא חדות דינמית חסרת תקדים במכוניות עם הנעה קדמית, שאיתה היא מציבה סטנדרטים חדשים בקבוצת מכוניות היוקרה הקומפקטיות.

 

BMW M135i and BMW 118d צילום: באדיבות bmw

 

שני מנועי בנזין

הלקוחות יכולים להזמין את BMW סידרה 1 החדשה שלהם עם מבחר של מנועי שלושה וארבעה צילינדרים מהדור האחרון של משפחת BMW EfficientDynamics. שורה של שיפורים בפרטים הקטנים מעניקים להם צריכת דלק טובה יותר, ערכי פליטת מזהמים נמוכים יותר, ובמקרים מסוימים הספק גבוה יותר מאשר בעבר. 

מבחר המנועים שישווק בישראל כולל את דגם  ה118 i המצויד במנוע ה-1.5L, 3 צילינדרים, TwinPower Turbo. למנוע הספק ומומנט משופרים ביחס לדגם הקודם עם הספק מירבי של 140 כ"ס (136 כ"ס בדגם הקודם) ומומנט מירבי של 24.2 קג"מ (22.4).

דגם ה-M135i xDrive מצויד במנוע 2.0L, 4 צילינדרים, M TwinPower Turbo המספק 306 כ"ס עם מומנט מירבי של 45.9 קג"מ. מנוע זה הוא מנוע ארבעה הצילינדרים החזק ביותר במערך המנועים של קבוצת BMW.

כל המנועים הזמינים עבור BMW סידרה 1 עומדים בתקן פליטת המזהמים המחמיר Euro 6d-TEMP ומצוידים במסנן חלקיקי למנועי בנזין.

 

שתי תיבות הילוכים:

צילום: אבי בר

 

דגם ה-BMW 118i מוצע כסטנדרט עם תיבת ההילוכים האוטומטית כפולת המצמדים המתקדמת Steptronic עם שבעה הילוכים התורמת לירידה משמעותית בצריכת הדלק ופליטת המזהמים ועלייה במהירות התגובה לדרישות הנהג.

 

דגם ה-BMW M135i xDrive משודך לתיבת ההילוכים פלאנטרית Steptronic Sport בעלת שמונה הילוכים המתפארת בחלקות רבה יותר ותכונות אקוסטיות משופרות. 

 

תוצאה זריזה אחת:

BMW 118d צילום: באדיבות bmw

 

באמצעות הטכנולגיה החדשה, והתיאום המושלם בין המערכות, מצליח דגם ה-118i להאיץ מ-0 ל-100 בזריזות תוך 8.5 שניות, בעוד צריכת הדלק הממוצעת עומדת על נתון של 20 ק"מ לליטר. בכך מקצץ הדגם החדש את התאוצה ב-0.2 שניות אל מול הדגם אותו הוא מחליף, תוך שהוא מצליח להציע צריכת דלק משופרת בכ-17%.

 

דגם ה-BMW M135i xDrive מרשים אף יותר כאשר הוא מזנק מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 4.8 שניות בלבד (4.7 שניות עם חבילת M Performance, שתהיה זמינה כאופציה החל מ-11/2019) בדרך למהירות מרבית מוגבלת של 250 קמ"ש. למרות נתוני ביצועים מרשימים אלה, צריכת הדלק המשולבת עומדת רק על 14.7 ק"מ לליטר, ופליטת CO2 מגיעה רק ל-162 – 155 גרם לקילומטר, נתונים מצוינים אל מול נתוני הביצועים חסרי הפשרות.

 

דור חדש של דגמי M Performance – M135i xDrive

מסורתית, דגמי ה-M Performance של BMW נועדו על מנת לגשר בין דגמי BMW הסטנדרטיים לבין מכוניות המירוץ החוקיות לכביש מבית חטיבת M של BMW.

דור דגמי דגמי ה-M Performance החדשים של המותג לוקח את מיצוב זה לשלב הבא, בעודו מציע שילוב בלתי נתפס של 2 העולמות, מצד אחד דינאמיות גסה ובלתי מתפשרת ומצד שני, נוחות יומיומית גבוהה לכלל יושבי הרכב, והכול – בלחיצת כפתור ועם הופעה חיצונית ספורטיבית ומובחנת.

 

כעת מצטרפת למשפחה זו אחות קטנה בדמותה של ה-BMW M135i xDrive.

צילום: אבי בר

 

פרט למנוע רב העוצמה, תיבת ההילוכים המתקדמת והביצועים המסעירים, כולל המפרט הסטנדרטי של דגם זה הנעה כפולה חכמה לכל הגלגלים וגם דיפרנציאל מוגבל החלקה מכאני Torsen שפותח לאחרונה, אשר מעניק למכונית ביצועים ספורטיביים עוד יותר על ידי יצירת אפקט נעילה בין הגלגלים הקדמיים.

 

דיפרנציאל זה משולב בתיבת ההילוכים Steptronic Sportבעלת 8 הילוכים הכלולה כציוד סטנדרטי, ומתאפיין גם בתפקוד Launch Control שמנצל את המומנט המרבי כולו, 45.9קג"מ כבר בהילוך הראשון והשני. התגובה החדה עוד יותר של מערכת ההיגוי M Sport ב-BMW M135i xDrive מייצרת שיפור ניכר נוסף בזריזות המכונית ומעניקה לה תיאבון גדול עוד יותר לפניות. ובלמי M Sport מציעים עמידות מעולה בפני דעיכה ושפע של עתודות כוח בלימה בכל עת. 

 

על מנת למצות את הפוטנציאל הטמון בדגם זה, יוצע בישראל הדגם עם מערכת מתלים מסתגלת עם VDC (בקרת בולמי זעזועים משתנה) המאפשרת לנהג לבחור בין שתי הגדרות תגובה שונות של בולמי הזעזועים – Comfort או Sport – באמצעות מתג Driving Experience Control.

 

גידול עצום במרחב:

הדור השלישי של הסידרה1 מציע מרחב גדול יותר משמעותית מקודמו ושימושיות משופרת בכל היבט, עם שינוי קטן בממדיו החיצוניים, הודות לארכיטקטורת ההנעה הקדמית החדשנית של BMW. הדגם, הזמין כעת כדגם חמש דלתות בלבד, קצר יותר בחמישה מילימטרים מקודמו, ואורכו עומד על 4,319 מ"מ.

 

צילום: אבי בר

 

רוחבה של המכונית (העומד כעת על 1,799 מ"מ), גדל ב-34מ"מ, ואילו גובהה (1,434 מ"מ) גדל ב-13 מ"מ. רוחק הסרנים, העומד על 2,670 מ"מ, קצר ב-20 מ"מ מזה של הדור השני של הדגם.

 

החלל הפנימי של BMW סידרה 1 החדשה מרווח הרבה יותר מאשר זה של הדגם הקודם, במיוחד במושב האחורי. הכניסה קלה יותר ומרווח הברכיים עבור היושבים מאחור גדל ב-33מ"מ. המושב האחורי מציע גידול של לא פחות מ-19 מ"מ במרווח הראש. היושבים מאחור נהנים גם ממרווח מרפקים גדול יותר ב-13 מ"מ, בעוד הנהג והנוסע הקדמי יכולים לצפות ל-42 מ"מ נוספים במרווח זה. 

 

צילום: אבי בר

 

נפח תא המטען, 380 ליטר, גדול ב-20 ליטר מזו של הדגם היוצא, וקיפול המושבים האחוריים מגדיל אותו ל-1,200 ליטר. בנוסף, הרוחב בין בתי הגלגלים בתא המטען גדל ב-67 מ"מ. 

 

עיצוב חיצוני – פנים חדשות עם שבכת כליות גדולה יותר:

צילום: אבי בר

 

הפנים החדשות של BMW סידרה 1 והפרשנות הרעננה של המאפיינים האייקוניים של BMW נראות בבירור בחזית. שבכת הכליות האופיינית של BMW היא כעת גדולה יותר, עם נוכחות גדולה בהרבה. לראשונה בסדרת דגמים זו, שתי הכליות משתלבות כעת זו בזו במרכז. ספינת הדגל של מערך הדגמים היא ה-BMW M135i xDrive, שמחליפה את הפסים הקלאסיים של השבכה הקדמית בעיצוב רשת תלת ממדי בולט בהשראת מכוניות מרוץ. הפנסים הראשיים הם כעת בעלי עיצוב זוויתי ומעניקים למכונית מראה רענן וצעיר. פנסי Full-LEDהאופציונליים מעניקים מראה מודרני במיוחד ומאמצים את חותמת התאורה האייקונית של המותג, הקיים בסדרות הגבוהות יותר רק בשילוב פנסי הלייזר החדשניים.

 

אף כריש בולט ומראה אתלטי:

צילום: אבי בר

 

דפנות הצד של BMW סידרה 1 החדשה בולטות בראש ובראשונה עם אף הכריש המוכר – והמוגדר בבירור – של BMW, רמז חזק של צורת טריז וחלונות בעלי עיצוב צר שמסתיימים בקורות C עם ה"Hofmeister kink" המסורתי. מספר קטן של קווים חדים ומדויקים ומשטחים מפוסלים בצורה נועזת מעניקים לסידרה 1 החדשה מראה אתלטי. 
האלמנטים המגדירים את החלק האחורי של המכונית הם החלק התחתון הרחב וההיצרות כלפי מעלה. הם מייצרים קו כתפיים בולט, שמעניק למכונית יציבה מוצקה, הנטועה על הכביש. פנסים אחוריים רחבים, המורכבים משני חלקים, משפרים רושם זה והם בעלי מראה מודרני מאוד הודות למבנה הצר ולמראה הזוויתי המשוך לאחור שלהם. 
הפנסים האחוריים 
Full-LED מעניקים תפיסה חדשה של העיצוב המוכר בצורת האות L הודות לרכיב תאורה יחיד דק עם משיכה מרשימה לצדדים. משטחים בעלי עיצוב רב הבעה וצינורות מפלט המושכים את העין, בקוטר של 90 מ"מ (או 100 מ"מ בגרסאות החתוכות באלכסון ב-BMW M135i xDrive) מעניקים חותם סופי למראה הספורטיבי של החלק האחורי. 

 

בדומה לאחיותיה הגדולות, תוצע הסדרה1 עם חבילות עיצוב חיצוניות ופנימיות BMW Lines שונות, הכוללות את חבילת ה-Sport Line למראה דינאמי, חבילת ה-Luxury Lineלמראה יוקרתי ואת חבילת ה-M-Sport הספורטיבית.

 

עיצוב פנימי – פרשנות חדשה למונח Driver Oriented:

 

BMW M135i צילום: באדיבות bmw

 

הסדרה1 החדשה זוכה לעיצוב ודור מערכות חדש גם בתא הנוסעים, אשר מתאפיין בעיצוב מינימליסטי וחדשני מוכוון נהג, עם שימוש נרחב בדיפונים וגימורים חדשניים וממשק קישוריות ושליטה מדור חדש BMW Live Cockpit, המתאים עצמו לעולם המודרני.

 

אלה כוללים, לראשונה ב-BMW, גימורי פנים מוארים (אופציונלי), המגיעים בשלושה עיצובים שונים עם שישה צבעים הניתנים להחלפה ומייצרים אפקטים שקופים מרתקיםבחלל תא הנוסעים והקוקפיט. "איי השליטה" החדשים, אשר הועתקו מהסדרות הגבוהות, המאפשרים שליטה בתפקודי החימום ובקרת האקלים ותפקודי הנהיגה השונים מקלות על השימוש היומיומי, בעוד אפשרויות אחסון פונקציונליות – כגון האזור שלפני ידית ההילוכים, מעניקים תוספת של נוחות ונוחיות.

 

להעצמת חווית הישיבה בדגם החדש, יוצעו לרשות היושבים מלפנים אפשרות בחירה בין 3 סוגי מושבים, כאשר לראשונה, בראש ההיצע, היישר מדגם ה-Z4, יוצעו מושבי ה-M, מושבי ספורט ייחודים (Bucket) המתאפיינים במשענת ראש המחוברת במבנה אחד למשענת הגב ו-12 אפשרויות כוונון.

 

הפעלה על ידי בקר iDrive, מגע, קול או מחוות:

 

צילום: אבי בר

 

BMW סידרה 1 החדשה מאפשרת לנהגים להשתמש במגוון של שיטות הפעלה, בהתאם למצב ולהעדפותיהם האישיות. בנוסף ללחצנים הרגילים בקונסולה המרכזית ועל גלגל ההגה.רכיבי הבקרה האחרים מלפנים כוללים את בקר iDrive – ומעל הכול, את צג הבקרה 8.8 אינץ' הסטנדרטי (בעבר – "6.5) עםתפקוד מגע. 

 

כאופציה, מוצע מערך BMW Live Cockpit Professionalהמתקדם ביותר של היצרן המבוסס על מערכת ההפעלה החדשה 7.0 של BMW, אשר מפגיש את התצוגה הדיגיטלית במלואה ומערכת ההפעלה (כולל שני מסכי 10.25 אינץ') עם קישוריות מרבית ואפשרות להתאמה אישית. מאפיינים בולטים כוללים מערכת ניווט אדפטיבית ומערכת מולטימדיה מבוססת כונן קשיח. קיימת גם אופציה של שליטה בתפקודים באמצעות 7מחוות שונות.

 

עיצוב הצגים החדש של מערך זה מחקה את העיצוב החדש של שבכת הכליות של BMW, הן מבחינת הצורה והן מבחינת הסידור. צד המידע המרכזי בעל תפקוד מגע, מוטה כלפי הנהג בסגנון BMW המקובל, וממוקם באופן אופטימלי בשדה הראייה שלו. 

 

הסייען האישי החכם של BMW: מומחה ושותף לשיחה:

אלמנט חדש נוסף למערך ה-Live Cockpit Professional, הוא הסייען האישי החכם של BMW שנחשף לראשונה ב-BMW סידרה 3. הסייען האישי החכם הוא מומחה BMWאמיתי והוא מכיר כמעט את כל התפקודים של המכונית. לאחר שמעירים את המערכת עם הפקודה "היי BMW", נהגים יכולים להפעיל את המכונית שלהם ולגשת לתפקודים שלה ולמידע פשוט על ידי דיבור. הסייען האישי החכם של BMWהוא דמות דיגיטלית עם אישיות משלו, שיכול ללמוד שגרות, הגדרות מועדפות והרגלים – ולאחר מכן ליישם אותם בהקשר המתאים או להשתתף בשיחת חולין. מאפיין ייחודי אחד לעומת עזרים דיגיטליים אחרים הוא שהנהגים יכולים להעניק לו שם על פי בחירתם.

 

לראשונה בסדרה 1 – חלון גג פנוראמי: 

חלון הגג הפנוראמי האופציונלי הזמין לראשונה ב-BMWסידרה 1 מכניס אור רב לחלל הפנימי, שבו מרחב גדול יותר ותחושת מרווח משופרת פוגשים בחומרים באיכות גבוהה ופרטים חדשניים. 

 

מחירים

     118i Vibe   מחיר   199,000 ש"ח

118i M-Sport   מחיר  214,000 ש"ח

118i Superior מחיר  239,000 ש"ח

M135i x Drive  מחיר  370,000 ש"ח.