כותרות אחרונות
Search

המדריך המלא לבחירה, תכנון ותחזוק הברז. באדיבות: טלי בציר, מנהלת פרויקטים בחברת אורגל יבואנית הרשמית של ברזי GEOHE בישראל

סודות מהברז !

המדריך המלא לבחירה, תכנון ותחזוק הברז.

מאת: טלי בציר, מנהלת פרויקטים בחברת אורגל יבואנית הרשמית  של ברזי   GEOHE בישראל

 

בין אם אנו משפצים, בונים או רק משדרגים, אחד מהאלמנטים הדומיננטיים בחדר הרחצה ובמטבח שיש לשים עליו דגש הוא הברז. הברז, מלבד ייעודו הפונקציונאלי כבר מזמן הפך לפריט בעל נוכחות בחלל ומעניק את הטאץ הסופי בעיצוב.

 

כיום, השוק מציע מגוון עצום של ברזים בכל הגדלים, הגוונים והצורות ולכן, חשוב לדעת כיצד לבחור נכונה את הברז לצרכים הספציפיים  שלנו, כזה שישתלב נפלא עם  עיצוב החלל הנבחר וחשוב לא פחות, לדעת כיצד לתחזק אותו וממה חשוב להימנע.

 

טלי בציר, מנהלת פרויקטים בחברת אורגל, היבואנית הרשמית של ברזי GROHE בישראל מנדבת טיפים שימושיים ומציגה את המדריך המלא לבחירה, תכנון ותיחזוק הברז.

 

"השימוש בברז המטבח ובברזי חדר הרחצה הוא יומיומי על ידי כל דיירי הבית , דבר העלול להוביל לשחיקה ולכן, בראש ובראשונה, דאגו טרם הרכישה לבדוק את האחריות ושאכן לברז יש "אבא ואמא" ובעיקר – משך האחריות  ומה היא כוללת הניתנת לכם ברכישה. אחריות יבואן חשובה ביותר בעיקר בברזים שכן תיקון החלפים, הזמינות, העלות והמיידות חשובה מאוד. ברז שנקנה ללא אחריות רשמית לעיתים זול  יותר ברכישתו  (בעיקר אם נרכש באינטרנט) אולם יקר בהרבה בעת תקלה"

 

מוסיפה טלי בציר: ברזי הבית נחלקים ל- 3: ברזי המטבח , ברזי כיור בחדר הרחצה /שירותי אורחים וברזי האמבט/ מקלחון.

 

 

המטבח:

 

צילום: יח"צ

 

בחירת ברז למטבח נובעת מ- 2 פרמטרים: הפונקציונאליות הנדרשת והסגנון העיצובי השולט בחלל.

 

למטבח כפרי יתאים ברז נחושת, מטבח מודרני  עכשווי ברז שחור ו או ברז צבעוני (ניתן להשתמש בברזים בהם הגומייה העוטפת את הברז צבעונית וניתנת להחלפה בהתאם בקלות) וכו'.

 

בדרך כלל, ברזי מטבח (בשונה מברזי חדר הרחצה) מתאימים לכל הכיורים המוצעים כיום בשוק כיוון שהברזים יוצאים ממשטח הברז.

 

לפני בחירת הברז, יש לקחת בחשבון, מהם השימושים הרבים שלנו במטבח שהברז יוכל להקל עלינו בהם.

 

האם נרצה ברז  המשלב 2 מצבים – ברז המספק זרימה חזקה במיוחד לשטיפת ירקות, פסטה וכו' או שנסתפק בברז בעל מצב אחד, האם נרצה ברז המעניק מים מזוקקים ו או משלב סודה לשתייה וכך נחסוך לעצמינו קנית מכשירים ייעודיים או בקבוקי שתייה וכו'…

 

לא משנה איזה ברז בחרנו, חשוב מאוד שהברז יהיה ברז נשלף העוזר לנקות את הכיור והשיש בצורה הקלה והמהירה ביותר !

 

ניקיון: הימנעו מלנקות את הברז עם מסיר אבנית או כל חומר המכיל חומצות למיניהן כיוון שאלו מסירים את הברק מהברז. מומלץ להשתמש בחומץ לניקיון – גם מנקה ביסודיות וגם מותיר את הברז מבריק. גם את  פיית הברז יש לפרק מידי תקופה, להשרות מעט בחומץ, לשטוף ולהחזירה למקומה.

 

חדר האמבטיה –  ברזי כיורים:

 

צילום: יח"צ

 

בחרו את הברז לאחר בחירת הכיור בהתאם לגודלו ועיצובו. אל תבחרו ברז גבוה לכיור קטן וצר ולהיפך !

 

קיימים כמה סוגי ברזים: ברזים מקיר וברזי פרח (נמוכים וגבוהים)

 

ברזים מקיר אלו ברזים הנצמדים לקיר מאחורי הברז ואילו ברזי פרח אלו ברזים שיוצאים מהמשטח.

 

לכיורים שולחניים, כיורים המונחים על משטח, ממליצה בציר להתאים ברז קיר ולא ברז פרח היוצא מהמשטח למרות שמבחינה עיצובית רבים נוטים לטעות. "מבחינה עיצובית, שילוב פרזי פרח מאוד יפים עם כיור שולחני אולם הדבר אינו פרקטי שכן כל פעם לאחר שימוש בברז, המשטח עליו מונח הברז יישאר רטוב. במידה ונשלב ברז מהקיר, המים יזרמו ישירות לתוך הקיר ויותירו את המשטח יבש ונקי" מסבירה בציר.

 

לכיורים רגילים מומלץ לשלב ברז פרח גבוה, בעיקר אם הברז בשימוש ילדים שכן ברז גבוה יקל עליהם במשימות היומיומיות כגון צחצוח שינים, שטיפת פנים, שיער וכו'…

 

בשונה מברזי הכיור בחדר הרחצה, בשירותי האורחים זה המקום "להתפרע" בבחירת ברז בעל נוכחות, ברז יוקרתי ומעוצב כזה שיותיר רושם על האורחים. ברזים בשירותי אורחים אינם בשימוש יומיומי כשאר הברזים ולכן הדגש הוא יותר בעיצוב ופחות בפונקציונאליות.

 

חדר הרחצה –  מקלחונים ואמבטיות:

 

 אמבטיה:

 

צילום: יח"צ

 

בעבר, שימוש בברז סוללה באמבטיה היה כמעט בכל בית – כזה המשלב יציאה נפרדת חמים ויציאה נפרדת למים קרים. כיום, הטכנולוגיה השתנה ומומלץ לשלב באמבטיה מערכת אינטרפוץ 4 דרך המעניקה 2 יציאות של מים. המערכת פונקציונאלית מאוד שכן חוסכת את התקנת הסוללה החיצונית ובכך מפנה מקום לרחצה נוחה יותר ומבחינה עיצובית מענקה מראה נקי ואסתטי.

במידה וקיימת אמבטיה אחת לשימוש בני הבית, מומלץ לשלב באמבטיה ראש דוש ולא רק מזלף שיתחבר באמצעות מוט קומפקטי, גמיש ונח.

 

למי שחפץ באמבטיית פרי סטנדינג, מומלץ לוותר על ברז חיצוני מהרצפה שאומנם מעניק מראה עוצר נשימה בשילוב עם האמבטיה, אבל.. פחות פרקטי שכן בעת השימוש, מים תמיד יגיעו לרצפה. לאמבטיות כאלו ממליצה בציר את ברזי …? , המותקנים על האמבט, המראה אומנם פחות מרשים אבל הרבה יותר נח ושימושי.

 

מקלחונים:

צילום: יח"צ

 

כיום, מקובל להתקין במקלחונים גם "ראש גשם" בנוסף למזלף הרגיל.

 

ההמלצה של טלי בציר היא לשלב מזלף אינטרפוץ 4 דרך או 2 אינטרפוצים של 3 דרך אחד ליד השני ובכך להימנע מאותו ה"צופציק" שמעביר את המים מהאינטרפוץ  למזלף שעלול להתקלקל לאחר שימושים רבים.

 

ראשי גשם: לפני בחירת ראש הגשם, בדקו את לחצי המים בבית. בחירת ראש גדם גדול דורש לחץ מים בהתאם ולכן חשוב לבדוק זאת מראש ובמידת הצורך התייעצו עם אינסטלטור.

 

קיימים כיום בשוק ראשי גשם תקרתיים (צמודי תיקרה) יפים מאוד מבחינה עיצובית אך פחות פרקטיים כיוון שמידה וישנו פיצוץ בצינור יש לפתוח את כל התקרה על מנת לתקן. בנוסף ראשי גשם תקרתיים קשים מאוד לניקוי תקופתי.

 

מזלפים: קיימים בסגנון "רמקול" וקיימים בסגנון מחליפי מצבים (כמה מצבי זרימה שונים)

 

מומלץ להתקין מזלף בעל כמה מצבים על מנת ליהנות מחוויה משתנה בכל פעם (מסאג', סאונה וכו')