כותרות אחרונות
Search

העיתונאי ומגיש הטלוויזיה גיל ריבה בשיתוף האומנית והצורפת שרה שחק בתערוכה ראשונה ומסקרנת בשם: "סוכר".

עינת סבג – חדת קרן – צילום: עינת סבג

 

" ס ו כ ר "

העיתונאי ומגיש הטלוויזיה גיל ריבה בשיתוף האומנית והצורפת שרה שחק בתערוכה ראשונה ומסקרנת בשם:  "סוכר".

פתוח לקהל הרחב – בקניון עופר רמת אביב.

 

העיתונאי ומגיש הטלוויזיה גיל ריבה יציג תערוכה ראשונה ומסקרנת בשם "סוכר" עם האומנית והצורפת שרה שחק. התערוכה תיפתח לקהל הרחב ב 2.9.2022 בקניון 'עופר' רמת אביב ותפעל עד ה 23.9.2022.

 

תרנגולות יצוקות – גיל ריבה – צלם: רמי זרנגר

 

התערוכה החדשה מציגה יצירות אומנות-פלסטית במגוון חומרים חדשים ויוצאי דופן. תערוכת הפופ ארט – עכשוית, צבעונית, מלאה בתוכן, ושונה באופן התייחסותה למהות המתוק והממכר הזה – הסוכר, שהוא להגדרת האומנים "אותו חומר מתוק, טעים, ממכר ועז, שמאתגר ומרטיט את המערכת החושית, הרגשית, הקונגטיבית והעצבית שלנו".

 

טובלרונים בכל הצבעים – גיל ריבה – צלם: רמי זרנגר

 

"בתערוכה אנחנו חוזרים לאותם ימים שבהם חשבנו שסוכר רק ממתיק את חיינו ואין לו חלילה השפעה על מערכת הבריאות או גרוע מכך – על הגזרה!", מתלוצץ ומדייק האומן גיל ריבה.  "אנחנו מתייחסים לאייקונים "קולינריים" כמו סוכריית התרנגול האדומה על מקל, סוכריות ה'פז', הטובלרון הנצחי, גביע הגלידה החמה, פחממות כמו פיתה, בייגל מפוצצים בשוקולד "השחר" ועד זיכרונות, חפצים, סמלים ושאר ממתקי נפש ונשמה" .

 

פיתה זירו  – צילום: רמי זרנגר

 

 במהלך העבודה על התערוכה ביצעו ריבה ושחק תהליכים של ניסוי, טעייה, ותהייה עד כדי הנצחה והקפאה של האייקונים השונים בתלהיכי עיצוב מגוונים. כך מוצגות יצירות כמו יציקות על זמניות וצבעוניות מחומרים שונים. עוד משתמשים האומנים בטכניקה של בירזול והחלדת דימויים פלסטיים שהופכים אותם ל"מוצגים כמעט ארכיאולוגיים, ומדגישים במעין אבסורדיות את נצחיותם בזכרוננו".

 

פז חלוד גיבורי על – גיל ריבה – צלם: רמי זרנגר

 

לצד האובייקטים השונים יוצבו בתערוכה סיפורים בלעדיים וראשוניים של עשרות כותבים ויוצרים המתייחסים ליצירות המוצגות, בין הכותבים והיוצרים שנרתמו לפרוייקט החד פעמי – מאיר שליו, אייל שני, ירון לונדון, דנה ספקטור, רענן שקד, שלמה גרוניך, עדי שילון, מיכל אנסקי, ארז קומורובסקי, מרסל מוסרי, ניר דבורי, אלונה קמחי, זיוה קורט, עינת סבג גפני, תמר ריבה, כרים אבו-שקרה, ליאור דיין, רן שריג, גיא מורג, אילאיל תמיר ודני רובס, סמדר שיר, אהוד אברהמסון, נעה רוטמן, קובי אוז, קובי אריאלי ועוד רבים וטובים .

 

יציקות סוכריות תרנגול אדומה ואמייל קר  – צילום: רמי זרנגר

 

גיל ריבה עיתונאי, כותב יוצר, מראיין בכיר,סופר ואמן פלסטי. הוא החל את דרכו בעולם העיתונות, ופיתח קריירה עשירה כעיתונאי בידיעות אחרונות ומאוחר יותר ב"מעריב" ו"הארץ". במקביל פיתח קריירה טלוויזינית בה הגיש תוכניות אירוח מוצלחות כתבות וסרטים דוקומנטרים. לאחרונה הוציא ריבה את הספר "הרגלים מגונים" ובימים אלה ממש מצלם סרט דוקומנטרי.

 

עינת סבג – חדת קרן – צילום: עינת סבג

 

שרה שחק צורפת ומעצבת תכשיטים  המציגה בתערוכות עיצוב בארץ ובעולם.  יצירותיה  שזכו בפרסים,  מצויות באוספי גלריות, מוזיאונים ואספנים ברחבי העולם.

 

 

התערוכה פתוחה לקהל הרחב החל מ- 2.9 עד 23.9

במקום ימכרו פריטי אומנות במחירים מיוחדים.

בקניון בקומה 2 סמוך למייקל קורס .