כותרות אחרונות
Search

חברת המזון הטבעי "טבע-דלי" מצטרפת למאבק על שימור אתר הטבע "מצפה נפתוח" ועל הגנת הצבאים בישראל

יום כדור הארץ בענף המזון

חברת "טבע-דלי" מצטרפת למאבק על שימור אתר הטבע "מצפה נפתוח"  ועל הגנת הצבאים בישראל
אלפי גולשים חתמו על עצומה דרך עמוד הפייסבוק של "טבע דלי" לביטול בנייה של אלפי יחידות דיור המתוכננת במצפה נפתוח

יצרנית מוצרי המזון הטבעי "טבע דלי", מתגייסת למאבק להצלת שמורת הטבע "מצפה נפתוח", בה מתוכננת בנייה מאסיבית של כ-1600 יחידות דיור, שאם תאושר, תפגע אנושות בעדר הצבאים ובעלי החיים באזור. החברה, הרואה בחשיבות שימורו של המקום כאתר טבע, העלתה פעילות בעמוד בפייסבוק שלה, המזמינה את הגולשים לחתום על עצומה של הארגון הסביבתי "רמות למען הסביבה" לביטול הבנייה, וכבר זכתה לאלפי שיתופים וחתימות.

חברת מוצרי המזון הטבעי "טבע דלי" מייצרת מזון טבעוני. לדברי גבריאל אדם, מנהל קשרי לקוחות בחברה, במקביל וכחלק מתפיסת העולם שלה, הציבה החברה יעד ליישם את נוכחותה בתחום המזון הטבעוני לקידום שמירה על שטחים פתוחים והגנה על המגוון הביולוגי של ישראל. "כלי חשוב בפעילות הזו הוא תקשורת עם לקוחות החברה ופניה להשמיע  את קולם לטובת נושא העומד בבסיס התפיסה של תזונה צמחית כדרך לשימור כדור הארץ. היטיב לבטא את הרעיון אלברט  איינשטיין: 'אין דבר שיועיל לבריאות האדם ויגדיל את יכולת ההישרדות על פני כדור הארץ כמו התפתחות לתזונה צמחית'".

teva kakal 1

צילום: אלכס גייפמן

מצפה נפתוח הוא הגבעה המצויה בכניסה הראשית לירושלים בקצה המזרחי של עמק ארזים. מקום זה עשיר בערכי טבע מוגנים כולל צמחים נדירים וחיות בר המוגנים על פי חוק, ומשמש בית לצבאים, שועלים, צבועים ובעלי חיים אחרים. את הפנינה הזאת מתכננים להרוס לצורך בניית 1,650 יחידות דיור. "לאהוב ולכבד את הטבע ואת החי, זו לא רק סיסמה, זוהי דרך חיים, ואנחנו פועלים לסייע לארגוני סביבה במאבקיהם לשמור על השטחים הפתוחים של ישראל, מאבק שהם מנהלים עבור כולנו ובעיקר –  הדורות הבאים. הפגנת התנגדות בהיקף תסייע בשכנוע מקבלי החלטות שאת פנינת טבע זו יש להגן עליו ולא לכסות אותו במלט ובטון".

מספר הצבאים בכל הארץ מוערך בין 2000 ל- 2500, מצבם מתדרדר ומספרם יורד, בעיקר על רקע אובדן מרחבי מחייה. הארגון העולמי לשימור טבע (IUCN) החליט לאחרונה לשנות מעמד שימורו של הצבי הישראלי מ"מאוים" ל"בסכנת הכחדה". לאור הערך האקולוגי הגבוה שלו, דירגה החברה להגנת הטבע את מצפה נפתוח כאתר טבע מספר אחד בירושלים וקבעה באופן חד משמעי שמתחם זה מהווה אזור "אל געת", ושהוא אסור לבניה.