כותרות אחרונות
Search

חברת "RMS" האמריקאית רוכשת את חברת "אורבוגראף" הישראלית בלמעלה מ- 100 מיליון דולר.

 

 

חברת "RMS" האמריקאית רוכשת את חברת "אורבוגראף" הישראלית בלמעלה מ- 100 מיליון דולר.

מיום היווסדה עיבדה החברה למעלה מ- 100 מיליארד צ'קים והיא חוסכת ללקוחותיה כ- 200 מיליון דולר הפסדים בשנה.

 

חברת אורבוגראף, המספקת פתרונות מתקדמים לקריאה וזיהוי הונאות של צ'קים ומחשוב תשלומי בריאות, הכריזה כי נרכשה על ידי חברת RMS (Revenue Management Solutions), ספקית שירותי אוטומציה לתשלומי בריאות מאוקלהומה. הרכישה בהיקף של למעלה מ-100 מיליון דולר מומנה באמצעות קרן המשך ראשונה של חברת ההשקעות הפרטית (TSCP" (Thompson Street Capital Partners" מסנט לואיס, שחברת "RMS" מופיעה בפורטפוליו החברות שלה.

 

"אורבוגראף" השוכנת ברחובות, ומחזיקה משרד גדול גם במסצ'וסטס, היא מובילה עולמית בתחום קריאה אוטומטית של טקסט מודפס (Optical Character Recognition) וכתב יד (Intelligent Character Recognition), והמערכות שפיתחה קוראות מסמכים במגוון שפות, כולל אנגלית, עברית ועוד… החברה הקימה את מעבדת OrbNet AI Innovation בישראל, המתמקדת באוטומציה של תשלומי צ'קים ואיתור הונאות בארה"ב, בישראל ובמדינות נוספות. בנוסף פיתחה את מרכז החדשנות לתשלומי בריאות (HPAC), שירות לשליפת תוכן פיננסי ממסמכים מודפסים בשוק ביטוחי הבריאות האמריקאי.

 

הטכנולוגיה של "אורבוגראף" מוגנת פטנט והיא ממשיכה לשקוד על פיתוח הפתרונות שלה תוך הטמעת טכנולוגיות מתקדמות בתחומי הבינה המלאכותית, לימוד מכונה ולמידה עמוקה. מיום היווסדה עיבדה החברה למעלה מ- 100 מיליארד צ'קים והיא חוסכת ללקוחותיה כ- 200 מיליון דולר הפסדים בשנה ע"י זיהוי הונאות בצ'קים מזויפים.  

החברה הוקמה ב- 1995 על ידי אביקם בלצן, עתודאי יוצא ענף חקר ביצועים בחיל האויר ומוסמך הטכניון ואונ. ת"א, כספין-אוף של חברת "אורבוטק" הוותיקה, שביקשה להרחיב פעילותה לשווקים נוספים. "אורבוטק" תמכה ב"אורבוגראף"  בשנותיה הראשונות, באספקת תשתיות שונות ובידע שצברה בתחום עיבוד תמונה. בשנת 2007 הצטרף לחברה בארי כהן, ששימש אז כנשיא "אורבוטק" ארה"ב, ויחד עם בלצן הובילו את החברה לצמיחה מהירה ולהפיכתה לספק טכנולוגיה מוביל בבנקאות ובשוק התשלומים האמריקאי. ב- 2019 נמכרה אורבוטק לחברת KLA האמריקאית ובשלה השעה למכירתה של אורבוגראף.

 

במסגרת הרכישה תעבור פעילות החברה בתחום הבריאות לחברת "RMS" הרוכשת, ואילו הפעילות הבנקאית תישאר תחת סמכותה של "אורבוגראף" לרבות שם המותג. ל"אורבוגראף" למעלה מ- 4,000 לקוחות, בעיקרם מוסדות פיננסים מוכרים בארה"ב, לשכות שירותים ומסלקות, כמו גם, מרבית הבנקים הגדולים בישראל.

 

Barry_Cohen by Brogen Photography

בארי כהן, מנכ"ל אורבוגראף בתגובה למכירה: "לאורך השנים הקפדנו להתרשת בשוק האמריקאי, שוק הפיננסים הגדול בעולם,  והיום אנחנו עובדים עם מאסה גדולה של מוסדות פיננסים מוכרים בצפון אמריקה. לאור זאת היה זה אך טבעי לחבור ל- TSCP, קרן השקעות אמריקאית המנהלת הון של 4.5 מיליארד דולר ובפורטפוליו שלה למעלה מ- 200 חברות מצליחות. אנחנו גאים להצטרף ל- TSCP ולחברת RMS ומשוכנעים כי האכסניה החדשה תניב הזדמנויות חדשות ומלהיבות."

 

Kornmann_Brian by Bill Sawalich

 

בריאן קורנמן, מנכ"ל ב-  TSCP: "שוק הפיננסים סובל היום מהיקף עצום של הונאות שמספרן אף צפוי לגדול ככל שהמיתון הכלכלי, בארה"ב ובעולם, יגבר. כך השוק של פתרונות אוטומטים לזיהוי הונאות וקריאת צ'קים צפוי רק לגדול ולהתחזק.  אורבוגראף היא החברה הישראלית הראשונה שאנו רוכשים אולם כבר מספר שנים, אנחנו עוקבים בסקרנות אחר שוק ההייטק הישראלי בשאיפה לבצע רכישות נוספות בעתיד."

 

Avikam_Baltsan by Brogen Photography

 

אביקם בלצן, מייסד אורבוגראף, CTO ומנכ"ל אורבוגראף ישראל: "אורבוגראף ידעה לזהות ולמנף במהלך התפתחותה שני שינויים דרמטיים שהתחוללו בעולם, מהפכת הגלובליזציה ומהפכת ה- AI. בראשית המילניום, בטרם הבשילה טכנולוגית הבינה המלאכותית, יישמנו פתרון יצירתי, מוגן פטנט, של עבודה בענן להשלמת קטעי הטקסט שלא פענחנו אוטומטית. המערכת שבנינו שילבה בצורה אופטימלית בין קריאה אוטומטית להקלדה מרחוק מכל מקום בעולם ואפשרה ללקוחותינו 100% פתרון בזמן אמת" "בעשור האחרון, היינו בין הראשונים ליישם טכנולוגיות AI מתקדמות, ותוך שיתוף פעולה עם האקדמיה הישראלית, פיתחנו פתרונות פורצי דרך ושדרגנו את כל המערכות שלנו למערכות מבוססות למידה עמוקה, כולל היכולת לתרגם כמויות אדירות של דאטה לשיפור ביצועים עקבי ומתמשך ולשירותים חדשים שנוסיף להציע גם בעתיד".

 

אודות "אורבוגראף":

אורבוגראף, חברת בת עצמאית של RMS, מובילה את שוק פתרונות הקריאה האוטומטית וזיהוי הונאות בשוק עיבוד הצ'קים בארה"ב ובישראל. כ- 4,000 מוסדות פיננסים בארה"ב לרבות לשכות שירותים ומסלקות, ובנקים מרכזיים בישראל,  מסתמכים על הטכנולוגיה של אורבוגראף במטרה לעבד מידע ממיליארדי צ'קים ותשלומים מדי שנה. אורבוגראף הוקמה ב- 1995, משרדה הישראלי שוכן ברחובות ומשרדה האמריקאי במסצ'וסטס. www.orbograph.com

 

אודות "RMS":

Revenue Management Solutions מספקת פלטפורמת אוטומציה מבוססת טכנולוגיה להעברות כספים בענף הבריאות. החברה משרתת למעלה מ- 14,000 לקוחות בתחום הבריאות ומאפשרת להם לייעל את תהליכי העברות הכספים תוך כדי עיבוד אוטומטי של למעלה מ- 19 מיליון עסקאות בחודש. החברה מוכרת את הפתרונות המתקדמים שלה ישירות לגופי הבריאות כמו גם באמצעות ערוצי הפצה העובדים עם מוסדות פיננסים מובילים ברחבי ארה"ב. RMS הוקמה ב- 2006 ומשרדה הראשי שוכן באוקלהומה. www.rmsweb.com

 

אודות "TSCP":

Thompson Street Capital Partners היא חברת השקעות פרטית המתמקדת בעסקים בשלים, בשלבי ביניים, אשר בראשם עומדים המייסדים. החברה מתעניינת בתחומי הבריאות ומדעי החיים, תוכנה וטכנולוגיה, שירותים עסקיים ומוצרי צריכה. החברה משתפת פעולה עם צוותי הניהול בחברות הפורטפוליו במטרה להאיץ הצמיחה ולהגדיל את ערך החברה, באופן אורגני ובאמצעות רכישות נוספות.  משרדי החברה הראשיים שוכנים בסנט לואיס. www.tscp.com