כותרות אחרונות
Search

חדש על מדף הספרים – ספרו של עו"ד אורי גולן "מגדל צמח בעמק".

מימין לשמאל עו"ד אורי גולן ורעייתו לייה, השר מיקי זוהר, בנו של אורי עוד אהוד גולן צילום יח"צ

 

מהמעברה לאקדמיה.

חדש על מדף הספרים – ספרו של עו"ד אורי גולן "מגדל צמח בעמק".

 טקס השקה לספרו של עו"ד אורי גולן, "מגדל צמח בעמק", נערך במעמד שר התרבות והספורט, מיקי זוהר,. כל ההכנסות ממכירת הספר מיועדות למימון עמותה למען ילדים אוטיסטים. נכדו של עו"ד גולן מצוי אף הוא על הרצף, בתפקוד נמוך.

 

הכנסות ספרו של עו"ד אורי גולן, "מגדל צמח בעמק", ייתרמו לעמותה למען ילדים אוטיסטים "להאמין ולא לוותר"  * שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "סיפורו של אורי גולן מעורר השראה; גם הוריי סבלו חרפת רעב כשעלו ארצה".

 

סיפורו של גולן מעורר השראה, ומהווה מופת להצלחה כנגד כל הסיכויים, בזכות רכישת השכלה ועבודה קשה. למרות התחלה לא קלה, בלשון המעטה, כעולים מארצות המזרח בשנות ה-50, שסבלו חרפת רעב של ממש בראשית הדרך, הצליחו אורי גולן ומשפחתו להיחלץ מקשיי בראשית, וכיום הוא, רעייתו ובניו מחזיקים כולם בתארים אקדמיים, ומצליחים כל אחד בתחומו לסייע ולהשפיע.

 

מימין לשמאל עו"ד אורי גולן ורעייתו לייה, השר מיקי זוהר, בנו של אורי עוד אהוד גולן צילום יח"צ

 

גולן, שכיהן במשך 25 שנה כמנכ"ל עיריית מגדל העמק, סיפר לשר על קשיי ההתחלה: על רדיפות הפרהוד בעיראק, שבעטיין נאלצה המשפחה לברוח משם, על היחס המתנשא אותו קיבלו מפקידי העלייה בבואם ארצה, שקבעו באופן שרירותי את שמותיהם ותאריכי לידתם, ועל המעבר לעיירת פיתוח שרק נוסדה, מגדל העמק. "לא  מדובר רק בסיפור האישי שלי," אמר עו"ד גולן לשר זוהר. "הוא משקף את כלל העלייה בשנות החמישים ממרוקו, מעיראק, ממצרים ומשאר מדינות המזרח."

 

היום, הוסיף גולן: "לי יש שני תארים אקדמיים, במשפטים ובמדע המדינה, לאשתי, לייה – מנהלת בי"ס בדימוס, ישתואר שני בניהול חינוך, לבני הבכור, אריאל, תואר שני, ובני הצעיר, אהוד, בעלים של משרד עו"ד ונוטריון מצליח, לאחר שסיים תואר ראשון במשפטים בהצטיינות ואף תואר שני במשפטים.

 

השר זוהר אמר כי הוא מזדהה עמוקות עם הדברים והוסיף: "גם הוריי סבלו בתקופת הצנע, ואני מבין היטב מה אתה אומר. העובדה שהגעתם לאן שהגעתם מעוררת השתאות ומהווה אות כבוד. מלוא הערכתי נתונה למשפחה היפה שלכם." השר הבטיח לסייע לקידום הספר, כדי לתמוך במטרות העמותה לסיוע לילדים אוטיסטים.