כותרות אחרונות
Search

חשד: ישראלים סייעו לפלסטינאי לייבא ציוד תקשורת ללא בדיקה ואישור ביטחוניים.

 

 

חשד: ישראלים סייעו לפלסטינאי לייבא ציוד תקשורת ללא בדיקה ואישור ביטחוניים.

ארבעה ישראלים נעצרו אתמול ושוחררו בערבות בחשד שסייעו ליבואן תושב הרשות הפלסטינית לייבא ציוד תקשורת ללא בדיקה ביטחונית או אישור ביטחוני. על פי החשד, החשודים פעלו לייבוא מוצרי תקשורת שנרכשו על ידי תושב הרשות, שגם שילם את המס בגינם, תוך יצירת מצג שווא לפיו מוצרים אלו נרכשו על ידי חברות ישראליות, וזאת על מנת להתחמק מבדיקות ביטחוניות ולזרז את הליכי היבוא.

 

מדובר במוצרים המוגדרים בצו הפיקוח על הייצוא הביטחוני כטובין "דו שימושיים". על פי הצו, יבואן תושב רשות פלסטינאית המעוניין לייבא טובין המוגדרים כטובין "דו שימושיים" מחויב בקבלת אישור בטחוני כתנאי לשחרורם, בעוד שחברה ישראלית המייבאת טובין אלו אינה צריכה אישור כזה.

 

בעקבות ביקורת שבוצעה על ידי מכס נתב"ג נפתחה חקירה של חקירות מכס ומע"מ ירושלים בשיתוף יחידת בקרת היבוא במכס נתב"ג. במרכז החקירה עומדים 4 ישראלים החשודים בסיוע לפלשתינאי.

 

אתמול הפכה החקירה לגלויה כאשר חוקרי רשות המסים הגיעו לבתי החשודים ומשרדיהם, גבו עדויות, ביצעו חיפושים ותפסו חומר חקירה. מאוחר יותר הובאו החשודים בפני שופט בית משפט השלום בירושלים אשר הורה על שחרורם בתנאים מגבילים. חקירתם נמשכת.