כותרות אחרונות
Search

טכנולוגיה ישראלית חדשה תזהה תוך שניות האם ילדיכם סובל מלקות ראייה.

צילום: יח"צ

 

הסוף להרחבת אישונים !

טכנולוגיה ישראלית חדשה תזהה תוך שניות האם ילדיכם סובל מלקות ראייה.

לראשונה בישראל צפייה בסרטון קצר יזהה את מצב הראייה שלכם תוך שניות.

(איי-אן-ג'וי) סטארט-אפ רפואי חדש מבשר על מהפכה בתחום בדיקות הראייה ויוטמע בלעדית באופטיקה הלפרין לשימוש הציבור ללא עלות.

 

יעקב הלפרין בעלי רשת אופטיקה הלפרין: "מנתוני המחקר עליו מבוסס פיתוח המוצר, נמצא כי 55% מהילדים בארץ סובלים מבעיות ראייה. השיטות המסורתיות כיום לא תמיד מצליחות לעלות על הבעיה והן גורמות לאי נוחות רבה לכן הטכנולוגיה החדשה היא בשורה חשובה לכל התחום, נעניק את הבדיקה בסניפי הרשת ללא עלות".

 

לראשונה בישראל טכנולוגיה חדשה תשנה לחלוטין את בדיקות הראייה המסורתיות הן ברמת המהימנות והן ברמת האי נוחות הנגרמת לילדים ולהורים בעת הבדיקה. הסטארט-אפ גרין סיטק שפיתחו המומחים ד"ר סטולוביץ ומיכל גרין, יגלה תוך שניות מה מצב הראיה של הילדים בקלות וללא סבל מיותר.

 

יעקב הלפרין – צילום: יח"צ

 

הבדיקה תתקיים במספר סניפים של אופטיקה הלפרין ללא עלות.

 

מדובר בבדיקה נוחה ונעימה במסגרתה הילד יושב על כיסא, מרכיב משקפיים מיוחדות וצופה בסרטון מצויר להנאתו ובזמן זה המערכת המבוססת על בינה מלאכותית מתחילה לפעול ולפענח נתונים על מצב העין והראייה, ותוך שניות ספרות מתקבלת תמונה מלאה.

 

הטכנולוגיה החדשה יוצאת לאור לאחר פיתוח ומחקר של מספר שנים בהם החוקרים הידועים בעלי שם עולמי ד"ר סטולוביץ מומחה ברפואת עיניים ילדים ופזילה, ומיכל גרין אופטומטריסטית  פיתחו את הטכנולוגיה שאמצעותה ניתן לקבל מידע מלא ומהימן באופן מדיוק וסטטיסטי האם לילד יש בעיה או לא. במידה וקיימת בעיה למכשיר יש יכולות גם לפענח מהי הבעיה.

 

המערכת איי-אן-ג'וי נוסדה מתוך הרצון לשפר את אופן הבדיקה בקרב ילדים ע"י יצירת נגישות ידידותית ונעימה. המערכת לא זקוקה לתגובת הנבדק, ועל כן היא נגישה ויעילה עבור כל ילד, בכל גיל.

 

צילום: יח"צ

 

מומחים מסבירים כי בין הגילאים 1-7 קיים חלון הזדמנויות לזיהוי בעיות ראיה. כשהן לא מזוהות בזמן, כשהבעיות לא מזוהות בזמן, עלול להגרם עין עצלה  וקשיי התפתחות תקינים. זיהוי מוקדם, מביא לטיפול יעיל ומהיר יותר.  מנתוני המחקר עליו מבוסס פיתוח המוצר, עולה כי 5% מהילדים סובלים מעין עצלה, 15% מהילדים סובלים מבעיות במיקוד הראייה אשר גורמים לקשיי קריאה, למידה והעתקה מהלוח. כמו כן, שימוש ממושך בסמרטפונים עלול להעלות קוצר ראייה גבוה ולהוביל לכך ש- 35% מהילדים יהיו זקוקים למשקפיים. זיהוי מוקדם של הבעיה תוביל לפתרון מהיר, יעיל ונוח לילד !

 

צילום: יח"צ

 

יעקב הלפרין בעלי אופטיקה הלפרין, מסביר: "זה מספר שנים שאנו מחפשים טכנולוגיה שתאפשר לילדים לגשת בצורה קלה וידידותית לבדיקות הראיה, כי זיהוי מוקדם מקל על איכות חייהם בצורה משמעותית. במקרים בהם איכות הראייה ירודה ולא מזהים את זה בזמן, הראייה מתדרדרת, ובמרבית המקרים ניתן למנוע זאת. האסטרטגיה שלנו דוגלת בחדשנות מתמדת ובמתן פתרונות ומענה מתאים לבעיות ראיה קלות ומורכבות לכלל האוכלוסייה. כעת אנו מאפשרים לכל ילדי ישראל לבוא ולצפות בסרטון של שלוש שניות ובסופו לזהות האם יש בעיה. אני ממליץ להורים במיוחד לפתיחת שנת הלימודים, אל תתחילו את השנה עם חשש שהילד לא רואה טוב, בואו להיבדק בחינם והימנעו מהידרדרות במצב הראייה בכיתה". 

 

מצ"ב סרטון להסבר על המוצר – לינק

המוצר החדש יפעל תחילה במספר סניפים ברשת אופטיקה הלפרין ביניהם סנטר 1 בירושלים, גרנד קניון חיפה, גרנד קניון באר שבע, קניון רחובות וסניף גנדן בנתניה

הבדיקה נערכת ברשת אופטיקה הלפרין ותלווה ע"י אופטומטריסטים מומחים