כותרות אחרונות
Search

ישראל תארח לראשונה בהיסטוריה את אליפות העולם בספורט אלקטרוני שתתקיים באילת בנובמבר 2020.

 

ישראל תארח לראשונה בהיסטוריה את אליפות העולם בספורט אלקטרוני שתתקיים באילת בנובמבר 2020.

במוצאי שבת, בסיאול, דרום קוריאה, הכריזה הפדרציה הבינלאומית לספורט אלקטרוני על ישראל כמארחת הרשמית של אליפות העולם בספורט אלקטרוני שתתקיים בנובמבר 2020 ב"אייס מול" אילת. מדובר באירוע הגיימינג היוקרתי והגדול בעולם.

בתחרות צפויים להשתתף למעלה מ-500 שחקנים מ-60 מדינות והיא תשודר בשידור חי למיליוני צופים ברחבי העולם.

 

נבחרת פלאריום ישראל, צילום מיכאל שוסטין

 

אילת נבחרה כעיר המארחת בהמשך להחלטת הממשלה לפיתוח העיר שהוביל משרד ראש הממשלה ושהתקבלה באוגוסט האחרון ובה הוחלט על קידום תיירות החורף בעיר ויצירת מופעים בינלאומיים.

 

המגעים לאירוח התחרות שהובלו על ידי משרד ראש הממשלה, העמותה לגיימינג תחרותי בישראל (IESA), מכבי תנועה עולמית ועיריית אילת, הסתיימו עם החתימה על ההסכם באליפות העולם 2019 אשר נערכת בימים אלה בסיאול.

 

מתחם ה"אייס מול" באילת נבחר לארח את התחרות לאחר שכבר הספיק לארח את ג'ירו ד'איטליה, גביע העולם בהתעמלות אומנותית, תחרויות בינלאומיות בהחלקה אומנותית על הקרח, פסטיבל הג'ודו השנתי ועוד. התחרות הבינלאומית צפויה לחשוף את העיר אילת למיליוני מתחרים, צופים ואוהדים ברחבי העולים.

 

עידו ברוש, יור העמותה לגיימינג תחרותי בישראל, צילום ניב קנטור

 

עידו ברוש, יו"ר העמותה לגיימינג תחרותי בישראל: "מדובר במהלך פורץ דרך, שיעלה את קרנה של ישראל בזירת הגיימינג העולמית, ואני משוכנע שהוא יהווה צעד נוסף בדרך לקבלת הכרה בענף הספורט האלקטרוני בישראל".

 

רואי הסינג, מנכ״ל המכביה: ״תחום הגיימינג קיבל אצלנו תאוצה עם הכרזת הוועד האולימפי הבינלאומי על הכרתו כענף ספורט וכחלק מתחרות ראווה בטוקיו 2020. חברנו לשותפים על מנת להביא ארצה אליפות עולם בענף מתפתח ורלוונטי אשר יכנס כתחרות ראווה גם במכביה 2021.״

 

אלי לנקרי, סגן ומ״מ ראש העיר: ״אנו שמחים וגאים לארח באילת את אליפות העולם היוקרתית בגיימינג. אני בטוח שזה יחזק את מעמדה של אילת כעיר תיירות ונופש מובילה וכעיר ספורט בינלאומית ויחשוף בפני מיליוני אנשים בעולם את יופיה הנדיר. מאות המשתתפים מהעולם יזכו לאירוח בלתי נשכח״.