כותרות אחרונות
Search

כנס חדשנות, טכנולוגיה וקידום יחסי הכלכלה בין מחוז יונאן בסין לישראל !

כנס חדשנות, טכנולוגיה וקידום יחסי הכלכלה בין מחוז יונאן בסין לישראל !

משלחת ממשל ועסקים בכירה מסין בראשות סגן מושל מחוז יונאן הגיעה לכנס בישראל  כחלק משלים לביקור משלחת סגן נשיא סין יחד עם 13 שרים מממשלתו בשבוע שעבר לדיוני ועידת החדשנות בין סין לישראל.

במהלך הכנס, נחתמו הסכמי שיתופי פעולה אסטרטגיים בין משלחת בכירה מסין לבין חברות ומוסדות ישראליים בין היתר בתחומים: חקלאות, טכנולוגיה ירוקה וחדשנות.

נראה שהסינים מבינים טוב יותר מהרבה אחרים את היתרונות הללו שלנו, משקיעים תשומת לב וכסף רב ומבקשים לשתף פעולה עם יזמים ובעלי חברות מישראל.

 

סגן מושל מחוז יונאן (YUNNAN) מר צונג גואואינג ( Mr. Zong Guoying), מבקר לראשונה בישראל ומטרת הביקור  מינוף מהלכים עסקיים כמו גם מדיניים בין המחוז השוכן בדרום מערב סין שבו האוכלוסיה מונה כ- 47.7 מליון תושבים לבין ישראל.

 

חברי המשלחת, בהם אנשי ממשל ואנשי עסקים בכירים, נפגשו עם מקביליהם בישראל במטרה לקדם שיתופי פעולה אופרטיביים בין הצדדים. סגן המושל, מר סונג גיוינג, הוא גם האחראי מטעם המחוז, המונה כ-50 מיליון איש – על שיתופי פעולה בינלאומיים והשקעות.

 

מטרת הגעתם ארצה היא ליישם תוכנית שיתופי פעולה בחדשנות וטכנולוגיה עם דגש על קידום השקעות רבות בתחומי הטכנולוגיה לחקלאות, טכנולוגיה לבריאות ורפואה וטכנולוגיה לאספקת שירותים עם דגש על מיזמי עיר חכמה ועוד…

 

מימין: איתן לסרי מנכ"ל "אתגר" יחד עם חבר הכנסת אמיר אוחנה שנשא דברים בכנס – צילום: אבי בר

 

ד"ר איתן לסרי – מנכ"ל אתגר וממארגני הכנס אמר מעל הבמה: " הגעתן של שלוש משלחות סיניות חשובות לישראל בשבוע אחד מעידות כי הצד הסיני מאוד רציני בכוונותיו ומעוניין לחזק את הקשרים ולקדם את העסקים בינינו, במקרה זה, סיפורה של ישראל ויכולותיה הטכנולוגיות הוא סיפור ייחודי יוצא מן הכלל שלא נראה ברמה העולמית והסינים מבינים כעת טוב יותר מאחרים את היתרונות הללו שלנו , משקיעים תשומת לב וכסף רב ומבקשים לשתף פעולה איתנו".

 

צמיחתה המרשימה של סין, התפתחותה הטכנולוגית והעליה המתמדת ברמת החיים של תושביה מחזקים את חשיבותה של סין כשוק יעד וככר פעילות מרכזי עבור התעשייה והחברות הישראליות, היקף הסחר בין ישראל וסין הסתכם בשנת 2017 בכ- 7.9 מיליארד דולר, עליה של כ- 7% ביחס לשנת 2016 . סין מהווה היעד הגדול ביותר ליצוא סחורות מישראל לאסיה ויעד היצוא בעל שיעורי הצמיחה המהירים ביותר מבין יעדי היצוא העיקריים של ישראל. גידול מהיר זה אינו מתבטא רק בגידול בהיקפים, אלא גם ובעיקר במשקלה ובחשיבותה של סין ליצוא הישראלי לאסיה בפרט וביצוא בכלל.

 

צעירות בלבוש מסורתי במהלך הכנס – צילום: אבי בר

 

סין, כידוע, מפנה תקציבי ענק לטובת השקעות בעולם, כאשר ישראל, בשל היזמות והחדשנות שלה, היא בהחלט יעד עיקרי לכך.

 

אחד ההסכמים הבולטים שנחתמו בעת ביקור המשלחת בישראל הוא הסכם לקידום מיזמים טכנולוגיים בתחום הבלוקצ'יין, הסכם שנחתם עם חברת אמן הישראלית.  והסכם נוסף בתחומי הכימיקלים עם חברת YTH

 

באי הכנס הוזמנו לקבל מזכרת בדמות פלקט עם כיתוב בסינית – צילום: אבי בר

 

סגן המושל ציין בתום ביקורו כי התרשם מאד ממגוון הטכנולוגיות הישראליות שהוצגו בפניו ומהנכונות והמחויבות האדירה בקרב הישראלים לחיזוק קשרי המסחר וגם הידידות בין המדינות.

 

אירוח המשלחת וארגון הכנס העסקי אורגנו על ידי לשכת הסחר של מחוז יונאן וישראל ובסיוע החברות אמן, אתגר פתרונות אסטרטגיים ויזמות ושותפים נוספים.

 

על מחוז יונאן

מחוז יונאן שוכן בדרום מערב סין ומשתרע על 394,000 קמ"ר  (לצורך השוואה, יותר משטחה של גרמניה 357,000 קמ"ר) ומונה כ-47.7 מליון תושבים. בירת המחוז נקראת קנמינג. המחוזות הגובלים במחוז יונאן הם:גואנגקסי,גויזו,סיצ'ואן והאזור האוטונומי של טיבט. והמדינות ויאטנאם,לאוס ומיאנמר. התוצר המקומי הגולמי (GDP) הגיע בשנת 2016 לכ-230 מיליארד דולר בשיעור צמיחה של 9.5%. יונאן מוגד כמחוז ירוק, שימוש במתכות לא רעילות, עם כמות הכי גדולה של צמחים, בע"ח ומומלץ מאוד לתיירות. יונאן ידועה כרב תרבותית וחיים בה אנשים מ-26 סודי תרבות שונים בהרמוניה.

 

יחסי יונאן – ישראל

מחוז יונאן נמצא בקשרים ושיתופי פעולה עם ישראל קרוב לעשרים שנה. רוב שיתופי הפעולה הן בתחום הכימיקלים, חקלאות (זרעים) , טכנולוגיה בתעשיית החקלאות וחדשנות בתחום הגידולים ומכונות היצור. מטרת הכנס היא קידום שת"פים בתחום החינוך, יצירת ערים תאומות וחתימת הסכמים עם חברות בתחום החקלאות.