כותרות אחרונות
Search

לקראת יום השוויון לאנשים עם מוגבלות – אפליקציית "מוביט" תסייע לאנשים עם מוגבלות להתנהל בתחבורה ציבורית.

צילום מסך של האפליקציה

 

לקראת יום השוויון לאנשים עם מוגבלות:

אפליקציית "מוביט" תסייע לאנשים עם  מוגבלות להתנהל בתחבורה ציבורית.

"ג'וינט – ישראל מעבר למגבלות" וחברת "Moovit" חתמו על הסכם שיתוף פעולה במסגרתו תשלב "Moovit" באפליקציה שלה פיצ'רים להתאמה אישית של תחבורה ציבורית לאנשים עם מוגבלות

• רק 1.5% ממשתמשי הנסיעות היום בתחבורה ציבורית הם  אנשים עם מוגבלות

• מנהלת ג'וינט-ישראל מעבר למגבלות: "שיתוף הפעולה יעודד אנשים עם מגבלות להיות עצמאיים יותר ולקחת חלק פעיל יותר בעולם הסובב אותם"

 

Moovit, אפליקציית הניווט בתחבורה ציבורית ושיתופית הפופולרית ביותר בעולם, וג'וינט- ישראל מעבר למגבלות (שותפות של ממשלת ישראל, ג'וינט ישראל וקרן משפחת רודרמן) הכריזו על שיתוף פעולה שבמסגרתו תפתח Moovit פיצ'רים שיסייעו להתאמה אישית של מגוון אפשרויות שימוש בתחבורה ציבורית לאנשים עם מוגבלות, בהתאם לצרכיהם האישיים. בסופו של תהליך הפיתוח ישולבו באפליקציית Moovit פיצ'רים שונים המתאימים אפשרויות בנסיעה  לפרופיל אישי וצרכי האדם עם המוגבלות. לדוגמה, אדם עם מוגבלות קוגנטיבית יוכל להתחבר דרך פרופיל אישי, והאפליקציה תאפשר לו או לה בחירה בין אפשרויות מותאמות כגון נסיעה במונית  עם נהג שהוכשר לתת שירות מותאם. בנוסף, אפיליקציית Moovit עצמה תונגש ברמה גבוהה, על מנת שתוכל לשמש בצורה מיטבית אנשים עם צרכים מגוונים הזקוקים להתאמות שונות לצורך השימוש.

 

Moovit מובילה בשנים האחרונות מהפכת נגישות וזאת מתוך התפיסה שניידות היא זכות בסיסית לכל אדם. למרות שהפיתוחים והשיפורים במוצרי החברה דורשים משאבים רבים, בחברה מאמינים כי תפקידה לספק פתרונות ניידות לכל המשתמשים. לדוגמה, החברה הוסיפה לאפליקציה תכונות נגישות המשפרות את חוויית המשתמש של עיוורים והסובלים מלקויות ראייה שונות: בכל מסך באפליקציה ישנן תוויות קוליות המכילות את המידע החשוב בו ומקריאות אותו, יש למשתמשים אפשרות להגדיל את גודל הגופן באופן דינמי מבלי לפגוע בחוויית המשתמש, וכדי להקל על עיוורי צבעים, יש באפליקציה הבדלי בהירות גדולים כדי להפריד בין אזורים בצבעים שונים, ויש בדיקה מתמדת עם בעלי מוגבלויות ראייה כדי לבדוק את נוחות האפליקציה עבורם.

 

צילום מסך של האפליקציה

 

במקביל, ג'וינט-ישראל מעבר למגבלות פועלת כעת מול חברות תחבורה נוספות ומול משרד התחבורה להרחיב את מגוון האפשרויות התחבורתיות עבור אנשים עם מגבלות בישראל, וכן לשפר משמעותית את הנגישות של השירותים הקיימים. בימים אלו פועל הארגון לפיתוח הכשרות לנהגי מוניות שיוכלו להתאים את נסיעתם לסוגי מוגבלויות שונים, למשל: הדרכות לסיוע לאנשים עם מוגבלות קוגניטיבית, התאמת הרכב לכבדי ראיה העולים עם כלבי נחיה והסעות לפי דרישה המותאמות לאדם עם המוגבלות, מעין שירות "On Demand " נגיש.

 

שיתוף הפעולה בין שתי החברות יסייע גם לבנות מערך נתונים מסודר שיוכל לשמש את ארגון הג'וינט ואת משרדי הממשלה העוסקים בכך, על מנת להכיר את נתוני האמת של שימוש אנשים עם מוגבלויות בתחבורה הציבורית, לייעל ולטייב אותו באופן מתמיד.

 

בישראל חיים כיום כמיליון וחצי אנשים עם מוגבלות, כ-50% מהם הם בגיל העבודה (20-64). לפי דוח "אנשים עם מוגבלות בישראל 2021, עובדות ומספרים" של מכון מאיירס-ג'וינט-ברוקדייל וג'וינט ישראל מעבר למגבלות, מהדוח עולה כי 38% מהאנשים עם מוגבלות שאינם עובדים חושבים שהתחבורה הציבורית הקיימת מגבילה את יכולתם לעבוד.

 

אפרת שטרן, מנהלת ג'וינט-ישראל מעבר למגבלות: " שיתוף הפעולה עם Moovit יאפשר לעוד אנשים עם מוגבלות להשתתף במעגל החיים הסובב אותם, לקחת חלק בשוק העבודה, המסחר והפנאי באופן שירחיב את עצמאותם. בנוסף, שיתוף הפעולה האסטרטגי בין חברה טכנולוגית לבין גוף הפיתוח הגדול בישראל לשירותים חברתיים לאנשים עם מוגבלות מביא ערך משמעותי לכל מקבלי ההחלטות העוסקים עבור ועם  אוכלוסיה זו, המהווה כמעט חמישית מאוכלוסיית המדינה, ויקדם בסופו של דבר  את החברה כולה למציאות מכילה יותר".

 

סמנכ"ל שיווק וצמיחה בMoovit , יובב מידד: Moovit  שמחה להמשיך להירתם למאמץ להנגיש את התחבורה הציבורית בישראל לאוכלוסיות נוספות שכיום היא פחות נגישה להם, במסגרת מאמציה הנמשכים לספק חווית ניידות כְּשֵירוּת כולל (Mobility as a Service) לכמה שיותר משתמשים. אנחנו גאים בשיתוף הפעולה עם הג'וינט, אחד הגופים המובילים בארץ בקידום בעלי מוגבלויות".

 

צילום מסך של האפליקציה

 

אודות ג'וינט ישראל מעבר למגבלות:

"ישראל מעבר למגבלות" היא שותפות של ג'וינט ישראל, ממשלת ישראל וקרן משפחת רודרמן, ומטרתה מיצוי אחוד ואפקטיבי של מכלול המשאבים והיכולות הקיימים בשטח וכן פיתוח מענים לשיפור ולקידום חייהם של אנשים עם מוגבלות. השותפות שמה לה למטרה לקדם השפעה חברתית למקסום חיים עצמאיים לאנשים עם מוגבלות באמצעות הגדלת השוויון בהשתתפות חברתית וכלכלית, על פי תפיסת עולם הרואה את האדם עצמו ולא רק את האילוצים בחייו וצופה קדימה אל תמורות משמעותיות במודעות הציבורית ובתשתית הפיזית והחברתית הסובבת אותו.

 

אודות MOOVIT:

www.moovit.com) Moovit) מקבוצת אינטל היא מובילה עולמית במתן פתרונות MaaS – Mobility as a Service ומפעילת אפליקציית הניידות העירונית הפופולרית בעולם. החברה נרכשה על ידי אינטל על מנת לאחד כוחות יחד עם Mobileye ולהאיץ את המעבר לתחבורה אוטונומית, לדוגמה בהשקת  MoovitAV, שירותי תחבורה שיתופית אוטונומית.

 

Moovit, מדריכה את משתמשיה כיצד להתנייד ביעילות ובנוחות בסביבה העירונית בכל אמצעי התחבורה האפשריים. לאפליקציה שהושקה ב-2012, יש כיום למעלה ממיליארד משתמשים, ביותר מ-3,400 ערים ב -112 ארצות, והיא זמינה ב-45 שפות ב-Android, iOS ובמחשב.

 

Moovit אוספת עד שישה מיליארד נקודות מידע אנונימיות ביום, שמתווספות למאגר הגדול בעולם של נתוני נסיעה וניידות עירונית. החברה מציעה פתרונות MaaS מבוססי AI לממשלות, ערים, רשויות תחבורה וחברות פרטיות הכוללים תכנון, תפעול ואופטימיזציה והם בעלי ערך מוכח בהפחתת עומסי תנועה, הגדלת מספר הנוסעים, הגברת היעילות וניצול הנכסים הקיימים. חברות מובילות כמו Uber ו- Cubic כבר משתפות פעולה עם Moovit כדי שתשלים את מוצריהן בתחום הניידות ותספק אפשרויות תשלום מתקדמות.