כותרות אחרונות
Search

"מבצע צימרים" של מס הכנסה והפעם בטבריה !

"מבצע צימרים" והפעם בטבריה !

במבצע מס הכנסה בצימרים ובתי הארחה בטבריה והסביבה נמצא כי 22% מבתי העסק שנבדקו לא רשמו הכנסות.

 

במבצע ביקורת שערך לאחרונה פקיד שומה טבריה בענפי הצימרים והאירוח, נערכו ביקורות ב-65 בתי עסק, מתוכם נמצא כי ב-14 עסקים לא רשמו הכנסות כחוק. הביקורות התמקדו בעיקר בעסקי הצימרים, חדרי לינה כפריים, מסעדות, ואטרקציות ימיות ותיירותיות, והתרכזו בעיר טבריה וביישובים הסובבים אותה, בהם רמות, חד נס, מגדל, יבניאל, ארבל, כפר זיתים, אמנון, מנחמיה, אלמגור, כלנית, טפחות, וכפר תבור.

 

לקראת המבצע נעשו פעולות מודיעין ואיתור מקדימות. בין היתר הוצאו מאתרי האינטרנט רשימות של צימרים ובתי אירוח מרכזיים באזור המבצע, נערכו סריקות לאיתור עסקים בעלי נפח פעילות גואה במיוחד, נאספו מידעים בהם קיימים חשדות לכאורה לאי רישום הכנסות, ונערכו קניות ביקורת סמויות בעסקים.

 

שימוש באפליקציית התשלומים "ביט" נמצא כרווח בקרב עסקים אלו, והמבקרים נתקלו בתירוצים מגוונים מצד בעלי העסקים שלא רשמו את הכנסותיהם שקיבלו דרך האפליקציה. כך לדוגמה, בביקורת אצל בעלת צימרים במושב חד נס, נמצא כי תשלומים בסך 3,030 ₪ שהתקבלו באמצעות אפליקציית ביט לא נרשמו. בנוסף, נמצא תשלומים עבור ארוחות בוקר מלקוחות שונים לא נרשמו גם הם. בעלת העסק תירצה שהיא "אינה מתמצאת באפליקציה וכי היא שכחה לרשום את התשלומים עבור ארוחות הבוקר". בביקורת נוספת, בחדרי הארחה שנערכה גם היא במושב חד נס, נמצא כי תשלומים שמקבלת בעלת העסק באמצעות אפליקציית ביט לא נרשמו בספרים כנדרש. בעלת העסק תירצה : " לא שמתי לב להעברה". 

 

 

בביקורת בצימרים במושב מנחמיה נמצאו שלושה עסקי צימרים שונים שלא רשמו תשלומים שהועברו באמצעות אפליקציית ביט. כך, בביקורת אצל בעל צימרים במושב, נמצא לאחר הצלבה של דוחות  האפליקציה כנגד פנקסי החשבוניות והקבלות שברשותו, כי לא רשם ארבעה תשלומים באמצעות אפליקציית ביט בעבור אירוח. בביקורת בצימרים נוספים במושב מנחמיה, עלה כי בעלת העסק מקבלת תשלומים באמצעות אפליקציית ביט בעבור אירוח ולא רשמה שני תשלומים  משני לקוחות שונים. כאשר נשאלה על כך, ענתה: "יכול להיות ששכחתי לרשום וזה חריג אצלי". בביקורת אחרת, גם היא בצימרים במושב מנחמיה, ערכו זוג מבקרים קניית ביקורת סמויה. ביום המבצע במסגרת ביקורת ניהול ספרים במקום, נמצא כי התשלום בגין קניית הביקורת הסמויה לא נרשם בספרי החשבונות שבעל הצימר  מנהל. הסברו על כך: "התכוונתי לרשום ופשוט ברח לי מהראש".

 

בצימרים בטבריה, נמצא כי בעל העסק לא רשם שמונה תשלומים בסה"כ 3,900 ₪ שהתקבלו. בעל הצימרים נחקר והועבר להמשך טיפול. במסעדה גם היא בעיר טבריה, נערכה קניית ביקורת במסגרת המבצע, ותצפית  בזמן קניית הביקורת. נצפו  שלושה תשלומים הכוללים את קניית הביקורת שלא נרשמו. הסברו: "הראש שלי ממש לא במקום".

 

מבצע ביקורות זה נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור  ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.