כותרות אחרונות
Search

מהפכת הקיימות הירוקה של רשת "וניליה" – גלידה בקלקר OUT – גלידה במיכל "ירוק" IN.

מארז רב פעמי "וניליה" –  צילום: שירן כהן חי 

 

מהפכת הקיימות הירוקה של רשת "וניליה"!

גלידה בקלקר OUT – גלידה במיכל "ירוק" IN.

 

רשת הגלידריות האיכותית וניליה מכריזה על מעבר מדורג לשימוש  במוצרים אקולוגיים ומתכלים בסניפיה * המוצר הראשון – מארז רב פעמי לגלידה, במקום מארז הקלקר המזיק לסביבה * מבדיקה שערכה הרשת עולה כי בענף הגלידות בישראל משתמשים בכמיליון ליטר קלקר בשנה.

 

רשת הגלידריות "וניליה" מובילה מהלך קיימות מקיף ומהפכני, ראשון מסוגו בישראל בענף המזון, בהשקעה של מאות אלפי שקלים ₪.

 

במסגרת המהלך המדורג תעבור הרשת לשימוש  במוצרים אקולוגיים ומתכלים בכל סניפיה, כולל כפיות, קשיות שתייה, מכלי אריזה ועוד. במקביל לזה וניליה מסיימת מהלך מקיף במפעלה בהוד השרון עם דגש להתייעלות אנרגטית והפחתה דרמטית בשימוש בכלים חד פעמיים בתהליך הייצור וההפצה.

 

מארז רב פעמי "וניליה" –  צילום: שירן כהן חי 

 

המוצר הראשון, המושק כעת, הוא מארז רב-פעמי לשימוש חוזר למילוי הגלידה, במקום מארזי הקלקר (פוליסטירן מוקצף) המשמשים את מרבית הגלידריות במדינה, ומהווים מפגע סביבתי חמור. 

 

מבדיקה שערכה הרשת עלה, כי בענף הגלידות בישראל משתמשים בכ–1 מיליון ליטר קלקר בשנה. בין הנזקים הסביבתיים העיקריים שגורם הפוליסטירן – זמן ההתפרקות, עד שהוא מתכלה, נמדד במאות רבות של שנים; הוא עמיד בפני חמצון; בעלי חיים לא מזהים פוליסטירן מוקצף כחומר מלאכותי ואפילו יכולים לזהות אותו בטעות כמזון; קצף פוליסטירן נסחף ברוח וצף על מים עקב המשקל הסגולי הנמוך שלו ויכולה להיות לו השפעה חמורה על בריאותם עופות או יונקים ימיים, שבולעים כמויות משמעותיות ממנו.

 

המארז הרב-פעמי החדש לשימוש חוזר של "וניליה" מיוצר באישור משרד הבריאות ומכון התקנים. זהו מארז רב-פעמי עבור 1 ק"ג גלידה, המתפרק לשלושה חלקים, כאשר החלק הפנימי נשלף, וניתן לשטיפה במדיח. המארז מעוצב באופן שובה עין, בצבעי המותג. כדי לעודד את השימוש במארז החדש תעניק הרשת לכל לקוח שיגיע איתו לחנויות "וניליה" למילוי מחודש, הנחה של 2 ₪. מחיר המארז כ -19 ₪ לצרכן.

 

 

במסגרת המאמץ שעושה הרשת לעידוד הקיימות יזכו לקוחותיה בהטבות נוספות, לדוגמה, לקוח שיגיע עם השקית הרב-פעמית של "וניליה"  ולא ישתמש בשקית רגילה, יקבל הנחה נוספת של 1 ₪  בקנייה.

 

מארז רב פעמי "וניליה" –  צילום: שירן כהן חי 

 

אסף בלנק, מנכ"ל רשת "וניליה": "מדובר במהלך ראשון מסוגו בארץ בענף המזון.  'וניליה' דוגלת בקיימות ובשמירה על איכות הסביבה, ואנחנו מבקשים לתרום את תרומתנו, צנועה ככל שתהיה, למטרה חשובה זו. כל פעולה שאנחנו עושים וכל המוצרים שבהם אנחנו משתמשים משפיעים על הסביבה שלנו, ועל כדור הארץ כולו, לכן אנו משקיעים משאבים רבים כדי לצמצם את הפגיעה האקולוגית למינימום ולעודד שימוש במוצרים אקולוגיים וידידותיים לסביבה."

 

עוד הוסיף מנכ"ל וניליה כי "כל ארגון צריך להשקיע משאבים כלכליים לטובת איכות הסביבה וכל אדם צריך לקחת אחריות אישית לנושא. ב'וניליה' אנחנו לא רק אומרים אלא גם עושים והקצנו משאבים ניכרים לטובת יישום שיפורים שיביאו להפחתה בהיקף החומרים המזיקים לסביבה בהם נעשה שימוש בעבר."

 

לאחרונה פיתחה הרשת את המוצר המהפכני –  "לס מס"  Less Mess – "לס מס"  היא דיסקית מקרטון איכותי ועמיד, בעיצוב מיוחד וצבעוני ה"מתלבשת" על גביע הגלידה ועוצרת את הטפטוף המלכלך. כה פשוט, ויחד עם זאת – כה יעיל, ידידותי ונגיש, המציע פתרון מושלם לניקיון הבגדים, הפנים והידיים של אוכל הגלידה וגם ידידותי לסביבה ובעל יתרונות אקולוגיים חשובים.

 

מארז רב פעמי "וניליה" –  צילום: שירן כהן חי 

 

רשת "וניליה"

רשת  "וניליה" מונה 21 סניפים בכל רחבי הארץ.

גלידת "וניליה" מיוצרת משמנת משובחת, איכותית וטרייה, ומחומרי הגלם הטובים ביותר תוך שימוש בחומרים טבעיים בלבד. את הטעמים יוצרים עם תוספות כמו אלכוהול משובח, חטיפי שוקולד אהובים, פיסטוק איכותי ווניל טהור, ומשתמשים גם בפירות טריים מאיכות מעולה. בכל הסניפים הגלידה מיוצרת באופן יומיומי ובמקום. הגלידות מוצעות ביותר מ-35 טעמים שונים.