כותרות אחרונות
Search

עו"ד דביר אינדיג יו"ר עמותת "צו 8" בהופעה בפני חברי ועדת הכלכלה בכנסת.

עו"ד דביר אינדיג – צילום: יח"צ

 

עו"ד דביר אינדיג יו"ר עמותת "צו 8" בהופעה בפני חברי ועדת הכלכלה בכנסת.

בדיון בנושא חישובי פיצויי השכר לאנשי מילואים במלחמת חרבות ברזל אמר עו"ד דביר:" חייבים לשנות את חישוב פיצויי השכר לאנשי המילואים שמבוצע לפי שכר ממוצע של 3 חודשי עבודה אחורה לממוצע שכר שנתי כי יש הרבה עצמאים קטנים שעבודתם עונתית".

 

עמותת צו 8 פועלת לשיפור תנאי משרתי המילואים וניהול מאבק ציבורי לתשלום שכר מלא למשרתים במילואים.

 

דביר אינדיג: "רק כ-1% מתושבי המדינה משרתים במילואים (מעל לשבוע בשנה)"

 

בדיון שהתקיים בוועדת הכלכלה בכנסת בנושא חישוב פיצויי השכר לאנשי המילואים ציין עו"ד דביר אינדיג יו"ר עמותת "צו 8" (סא"ל במיל') שיש לשנות את חישוב שכר הפיצויים שהמדינה משלמת למשרתי המילואים בתקופת מלחמת "חרבות ברזל".

 

כיום, חישוב פיצויי השכר מתבצע עפ"י ממוצע של 3 חודשי עבודה אחרונים אך יש הרבה עצמאים קטנים שהעבודה היא עונתית ולא תמיד 3 חודשים אחרונים משקפים את פיצויי השכר שהם אמורים לקבל.

 

אינדיג נתן לדוגמא את מדריכי הטיולים שהעבודה שלהם היא עונתית והם מקופחים מאוד על בסיס חישוב 3 חודשים אחורה ולכן הבקשה של עמותת "צו 8" שהחישוב יעשה על בסיס ממוצע שנתי של שכר אנשי המילואים.

 

אינדיג ציין עוד שהמעסיקים לא רוצים לקבל לעבודה חיילי מילואים לאור העובדה שהם לא מקבלים פיצוי מלא מהמדינה, ועל כן יש להעלות את התגמול למעסיקים ב- 200% מעלות השכר כדי שחיילי המילואים יהיו מחוזרים על ידי המעסיקים, ומתן תגמול בסך 20% מעלות השכר של הבן זוג לבני/בנות הזוג של המשרתים במילואים. רק שינוי שכזה יבטיח שקט למשרתי המילואים שמקום עבודתם לא ייפגע עקב תרומתם למדינה.

 

עמותת "צו 8" פועלת לשיפור תנאי משרתי המילואים וניהול מאבק ציבורי לתשלום שכר מלא למשרתים במילואים.

 

דביר אינדיג: "רק כ-1% מתושבי המדינה משרתים במילואים (מעל לשבוע בשנה)".