כותרות אחרונות
Search

על בקבוקי פלסטיק ומה שביניהם

על בקבוקי פלסטיק, הנזק שהם גורמים ומה שביניהם !

כאשר אנו מסתכלים על בקבוקי הפלסטיק שמציפים את עולמנו מכל עבר הם נראים לנו ידידותיים ובלתי מזיקים. אך התמונה האמתית היא קשה ותוצאותיה הן הרות גורל. רק בישראל מידי שנה מושלכים כ-249 מיליון בקבוקים מסוג זה לפח ואינם עוברים הליך של מחזור. הבעיה המרכזית היא שאנו כאינדיבידואלים איננו יכולים להבין את גודל הקטסטרופה של זיהום הפלסטיק ברחבי הכדור מתוך חור המטבעות שבמכונת המשקאות הקרובה. אבל כאשר מסתכלים על הבעיה ממעוף הציפור אנו רואים כי כל האוקיינוסים מלאים בפסולת פלסטית וכי פסולת זו מגיע דרך בעלי החיים גם אל הצלחת שלנו. הבעיה אינה נגמרת רק בכמות אלא גם בתרכובת של בקבוקים אלו. בקבוקי הפלסטיק מכילים כימיקלים שונים כגון ביספנול A שהוכח כגורם לחוסר איזון הורמונאלי ואף התקשר לסוגים שונים של סרטן, השמנה ובעיות פוריות.

 

צילום: יח"צ

ארגון האו"ם קבע כי כ-90% מהפסולת באוקיינוסים הינה פלסטיק !

 

טונות רבות של פסולת פלסטיק נזרקות למי הים מידי שנה. השילוב של קרני האור החודרות את פני המים עם קרני ה-UV גורמות לכך שבקבוקי הפלסטיק מתפרקים במים ומשחררים כימיקלים מזיקים לתוך האוקיינוס. כימיקלים אלו נספגים בדגה החיה בשוניות ומשם במעלה אספקת המזון.

 

מצב זה הוביל לכך שלאחרונה מצאו חוקרים אוסטרים כי כל מי השתייה בעולם (!) מזוהמים בפסולת פלסטית.

 

אני רוצה להציע לך להרים כתבה שחושפת את הנתונים המדאיגים האלה תוך הגשת אלטרנטיבות בריאות יותר לנו ולסביבה. קיימות לא מעט חלופות ידידותיות לסביבה – דוגמת בקבוקי הידרופלאסק, Lifeactory בקבוקי פלסטיק רבע פעמי של סדוהסטרים ועוד ועוד – שאם רק נהיה יותר מודעים להם, נוכל לצמצמם משמעותית את הזיהום הנורא שכדור הארץ מתמודד איתו, מבלי שאנחנו בכלל מודעים לנזקיו.

 

צילום: יח"צ

 

קיימים מספר חלופות ידידותיות לסביבה לבקבוקי הפלסטיק שכולנו כבר רוצים שיהיו נחלת העבר:

* בקבוקי הידרו-פלאסק – בקבוקים אלו אינם מזהמים, עמידים בפני פטריות ובקטריות, ונשמרים לאורך זמן. הבקבוקים של הידרו פלאסק שומרים על קור במשך 24 שעות בזכות טכנולוגיית TempShield. בזכות גוף פלדת אל-חלד, אין טעם לוואי למשקאות,  טווח הקיבולת הרחב של הבקבוקים השונים נותן פתרון לשהות ממושכת מחוץ לבית לשימוש בים, בבריכה, ברכב, בעבודה, בפעילות ספורטיבית, בלימודים, בטיולים וכמובן לתינוקות וילדים.

 

* בקבוקי Lifefactory – בקבוקים אלו עשויים מזכוכית. הם אומנם אינם מבודדים חום וקור כמו בקבוקי הידרו- פלאסק אך בטוחים לשטיפה במדיח וזה יתרון משמעותי.

 

* בקבוקי Klean Kanteen – גם בקבוקים אלו עשויים מפלדת אל חלד שאינה מזהמת ועמידה בפני פטריות ובקטריות. אומנם הבקבוק אינו מבודד חום וקור אך ישנה אפשרות להרתיח בתוכו מים במידה ואתם נמצאים בקמפינג.

 

* בקבוק סודהסטרים – בקבוקה של חברת סודהסטרים עשוי מפלסטיק רב פעמי ולאחר פיתוח של שנים מהווה בקבוקה של סודהסטרים תחליף לכ-3,888 בקבוקי פלסטיק חד פעמיים למשפחה בשנה.

 

צילום: יח"צ