כותרות אחרונות
Search

פסי האטה איכות, מחיר ומה שביניהם.

צילום: ארבל שטראוס

 

פסי האטה מחיר, איכות ומה שביניהם.

בצרכנות נבונה אחד העקרונות החשובים הוא שלא כל מה שהכי יקר הוא אוטומטית הכי טוב ולא כל מה שזול הוא בהכרח כדאי. כשאנחנו באים לרכוש מוצר, חשוב שלא נסתכל רק על המחיר אלא על התמונה הכללית- כמה אנחנו הולכים להשתמש בו? האם המוצר צריך להחזיק לאורך זמן? האם למוצר יש ערך משמעותי עבורנו? האם קיימות חלופות? חשוב שנתייחס לכל השיקולים ולא ניתן רק למחיר להכריע. לפעמים נתבאס לגלות שדווקא מה שזול עכשיו עלול לעלות לנו ביוקר בהמשך… איך  זה קשור לפסי האטה?

 

תפקידם של פסי האטה

פסי האטה הם למעשה הבמפרים, מעיין אבנים שבולטות מעל פני הדרך, אותם אנחנו פוגשים לא מעט בדרכים. מטרתם היא שנאט את מהירות הנסיעה בכל פעם שאנחנו מתקרבים אליהם על מנת למנוע רעידות וקפיצות של הרכב וכך נמנע פגיעה בהולכי הרגל. פסי האטה קיימים במקומות בהם עוברים הולכי רגל בתדירות גבוהה ולכן פחות נמצא אותם בכבישים ראשיים אלא יותר בתוך ישובים, חניונים, אזורי תפעול וכו'.

 

פסי האטה מחיר או איכות?

כמו במוצרים רבים, גם בפסי האטה מחיר מהווה איזשהו שיקול, אך אינו השיקול הבלעדי. קיימים מספר סוגים של פסי האטה ומי שמעוניין לרכוש אותם צריך לקחת בחשבון שני דברים עיקריים- מדובר על מוצר בטיחות בעל ערך גבוה מאחר והוא יכול למנוע פגיעות קטלניות.

 

פסי האטה באים במגע עם כמות גדולה של מכוניות ולכן צריכים להיות עמידים לאורך זמן בפני שחיקה.

 

צילום: ארבל שטראוס

 

שני הנתונים הנ"ל מחדדים את העובדה שבבחירת פסי האטה מחיר לא יכול להיות השיקול היחיד. מדובר על מוצר שהאיכות שלו היא מאוד חשובה ולכן לא מומלץ ישר לבחור את מה שזול מאחר והוא עשוי להיות פחות איכותי.

 

לצורך העניין נשווה בין שני סוגים נפוצים של פסי האטה – גומי ופלסטיק:

מחיר – פסי האטה מגומי יותר זולים מפלסטיק.

עמידות – פסי האטה מגומי פחות עמידים מאשר אלו מפלסטיק ונשחקים יותר בקלות.

צבע – לצבע הבולט שעל פסי ההאטה (בדרך כלל צהוב) יש תפקיד חשוב מאחר והוא מאפשר להבחין בהם מרחוק. בעוד שעל אלו מהגומי מדובר בצבע רגיל שדוהה עם הזמן, הצבע של אלו מהפלסטיק הוא חלק מהחומר ממנו הם בנויים ולכן אינו דוהה.

 

לסיכום:
אם ברצונכם לרכוש פסי האטה, מחיר זה אמנם דבר חשוב אך אל תמהרו לרכוש את הסוג הכי זול מאחר והוא עשוי להיהרס במהירות ואז תצטרכו לרכוש חדשים כך שלמעשה שילמתם כפול.