כותרות אחרונות
Search

רד האט הכריזה על הנשים שזכו ב"פרסי נשים בקוד פתוח" לשנת 2019

רד האט הכריזה על הנשים שזכו ב"פרסי נשים בקוד פתוח" לשנת 2019

חברת רד האט (Red Hat), הספקית הגדולה בעולם של פתרונות קוד פתוח, הכריזה בכנס Red Hat Summit 2019 שהתקיים בבוסטון, על הזוכות ב"פרסי נשים בקוד פתוח" השנה: לימור פריד, וסאלוני גארג.

ברד האט אומרים כי הן מהוות דוגמה חדשנית לאופן בו קוד פתוח משפיע על חיי אנשים, וכי הן ממוצבות היטב לתת השראה לדורות עתידיים.

 

 

זו השנה החמישית בה מוענקים פרסי נשים בקוד פתוח שנוצרו וממומנים על ידי רד האט, כדי להוקיר נשים התורמות משמעותית לפרויקטים ולקהילות של קוד פתוח, או כאלה העושות שימוש חדשני במתודולוגיית קוד פתוח.

 

השנה התקבלו מועמדויות בשתי קטגוריות: אקדמיה (סטודנטיות בקולג'ים או באוניברסיטאות) וקהילה (עובדות או מתנדבות בפרויקטים קשורים לקוד פתוח). חבר שופטים קבע את העולות לגמר, והציבור הצביע לבחירת הזוכות בפרסים.

 

לימור פריד (Limor Fried) צילום: יח"צ

 

לימור פריד (Limor Fried) שזכתה בקטגוריית קהילה, היא המייסדת והמהנדסת הראשית של Adafruit Industries – חברת חומרת קוד פתוח שנועדה להיות המקום בו אנשים לומדים על כלים פתוחים ורוכשים אותם במקוון יחד עם ציוד אלקטרוניקה. Adafruit התרחבה לכדי 100 עובדים והיא בבעלות מלאה של נשים. פריד עצמה בוחרת, בוחנת ומאשרת כל מוצר לפני שהוא מתווסף לחנות הרשת של Adafruit.

 

עם יותר מ- 13 שנים בקהילת הקוד הפתוח, פריד היא תומכת בולטת בחומרת ותוכנות קוד פתוח. היא הובילה את מאמץ כתיבת מדריכי קוד פתוח ב- learn.adafruit.com, שמספקת יותר מ- 1,700 תכנונים לבנייה ולימוד, ופיתחה את Circuit Playground Express – כרטיס מעגלים מודפסים מוכלל (All-in-one) שזוכה לאימוץ נרחב בבתי ספר, קולג'ים וארגוני STEM (מדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה).

 

פריד גם מגישה את תכנית היוטיוב Ask an Engineer, אחת מתכניות אינטרנט שבועיות בשידור חי הוותיקות ביותר בתחומה, ו- Show and Tell – תכנית שמאפשרת ליצרנים לחלוק את יצירותיהם. בנוסף, היא חברה במועצה של מגזין IEEE Spectrum, ומשקיעה זמן כמנטורית לנשים בעלות עסקים קטנים.

 

סאלוני גארג (Saloni Garg) צילום: יח"צ

 

סאלוני גארג (Saloni Garg) שזכתה בקטגוריית האקדמיה, היא סטודנטית במכון LNM לטכנולוגיית מידע בארה"ב, בו היא לומדת לתואר BA במדעי המחשב. ההיכרות הראשונה שלה עם קהילות קוד פתוח הייתה כאשר התחילה ללמוד בקולג'. בהשראת קהילות קוד פתוח העולמיות שבאות אחת לעזרת האחרת, היא חשה שהיא חלק ממשהו גדול. מכאן היא החלה לתרום ולעודד אנשים נוספים להצטרף לקהילות קוד פתוח. כמשתמשת ותורמת לקוד פתוח כבר קרוב לשלוש שנים, היא משתתפת פעילה במספר יוזמות מגוונות, כולל Women Techmakers Group, 1 Million Women to Tech, Anita Borg ו- Women Who Code.

 

גארג נבחרה בשנת 2018 כ- Mozilla Open Leader, עם פרויקט לבניית קהילה של תורמי קוד פתוח להגדלת החשיפה של קוד פתוח באזור שלה. היא תורמת קבועה ל- Wikimedia ו- GNOME, עם דגש על הפיכת קהילותיהם ליותר מגוונות ונגישות לכל. היום היא עובדת על פרויקט של רכב חכם בשימוש ב- Python ו- Computer Vision.

 

כל אחת מהזוכות מקבלת מלגה של 2,500 דולר עבור שימוש לתמיכה בפרויקטים או במאמצים של קוד פתוח. בנוסף הן ידברו בכנס Opensource.com ובאירוע הבא של קהילת מנהיגות הנשים של רד האט.

 

אודות רד האט

רד האט (Red Hat) היא הספקית המובילה בעולם של פתרונות תוכנה בקוד פתוח, העושה שימוש בגישה מבוססת על קהילה כדי לספק טכנולוגיות אמינות ועתירות ביצועים בתחומי ענן, לינוקס, תווכה (Middleware), אחסון ווירטואליזציה. רד האט גם מציעה שירותי תמיכה, הדרכה וייעוץ זוכי-פרסים. כמרכז מקשר ברשת גלובלית של ארגונים, שותפים וקהילות קוד פתוח, רד האט עוזרת ליצור טכנולוגיות חדשניות רלבנטיות המשחררות משאבים עבור צמיחה, ומכינות לקוחות לעתיד של  IT. כדי לדעת יותר: http://www.redhat.com