כותרות אחרונות
Search

רשות המסים מפרסמת קובץ של החלטות ועדות הכופר לשנת 2020.

 

 

רשות המסים מפרסמת קובץ של החלטות ועדות הכופר לשנת 2020.

14 תיקים מתחום הנדל"ן; 8 מקרים של העלמת הכנסות ורווחי הון מחו"ל; הכופר הגבוה ביותר בתיק אחד – 480 אלף ₪.   

רשות המסים מפרסמת היום את קובץ החלטות ועדות הכופר לשנת 2020 המכיל 134 החלטות, מתוכן 58 החלטות בתיקי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין ו-76 החלטות בתיקי מכס ומע"מ. לפי חוקי המס, אחת הדרכים לסיום תיקי חקירה בחשד לעבירות מס הוא הליך הכופר כחלופה להליך הפלילי. לצורך כך קיימות ברשות ועדות כופר הדנות בנושאי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין וועדות כופר הדנות בנושאי מע"מ, מכס ומס קניה. נציין כי סכום הכופר המוטל הוא בנוסף לדרישת תשלום המס, המשולם במסגרת ההליך האזרחי.

 

בין ההחלטות בקובץ הנוכחי:

  • הכופר הגבוה ביותר בקובץ זה, בסך של 480,000 ₪ הוטל על נתן ויינברג ודקל חביביאן, שותפים בעסק לאחזקת מבנים מאזור הדרום. השניים חשודים בניפוח הוצאות תוך שימוש בחשבוניות פיקטיביות בין השנים 2017-2012, וזאת על מנת להתחמק מתשלום מס בסך של 800,000 ₪. (החלטת כופר מס הכנסה 39/20).

 

  • 4 תיקים עוסקים במתן תצהיר כוזב על מגורים ביישוב מוטב על מנת לקבל הטבת מס. ההפרות הללו הסתכמו בסך של 850,000 ₪. בין המפרים: פרופסור למתמטיקה באוניברסיטת בן גוריון בנגב שהצהיר שהוא גר בירוחם אך למעשה גר בבאר שבע (החלטת כופר מס הכנסה 29/20).

 

  • 8 מקרים של הצהרה כוזבת למכס בייבוא הלבשה, מכוניות, פלאפונים, צעצועים ומזון. 3 מתוכם על ידי תושבי הרשות הפלסטינית. במקרים של יבוא מכוניות מדובר ביבוא אישי ובשאר המקרים ביבוא מסחרי.

 

  • 8 מקרים של העלמת הכנסות ורווחי הון מחו"ל. ההפרות הסתכמו ב-3.2 מיליון ₪.

 

  • 14 תיקים של עבירות בתחום הנדל"ן בהם השמטת הכנסות משכר דירה והתחמקות ממס שבח ומס רכישה.

 

לשם גיבוש שיקול הדעת המנהלי בהטלת כופר נשקלים, בין השאר, חומרת העבירה, מידת מעורבותו של החשוד בביצוע העבירה, הרשעות קודמות, תשלומי כופר בעבר, מצב אישי, בני משפחה התלויים בחשוד, העניין הציבורי בהעמדה לדין, הסרת המחדל, האם מדובר בעבירה של מייצג במסגרת מילוי תפקידו, האם מדובר בתחום שיש בו חובת אמון או נאמנות, הצורך בהרתעה באותו ענף ועוד…