כותרות אחרונות
Search

תוסף הסידן הישראלי של חברת "אמורפיקל" יאפשר לאסטרונאוטים שהות ממושכת בחלל !

"דנסיטי" – תוסף הסידן הישראלי של חברת "אמורפיקל", יאפשר לאסטרונאוטים שהות ממושכת בחלל !

לאחר שנמצא במחקרים קליניים כאפקטיבי ביותר בבניית עצם וכמסייע למתמודדים עם אוסטאופרוזיס.

 

החודש, הציגה לראשונה חברת "אמורפיקל" את תוצאות הניסוי המוצלח בחלל בסידן ייחודי בשם "אמורפי" שבא לבחון את יכולתו להאיץ גידול תאים בוני עצם ב"תנאי קיצון" כחסר כבידה, עמם מתמודדים אסטרונאוטים בעת שהותם בחלל.

 

זאת לאחר שנמצא הסידן האמורפי של חברת "אמורפיקל" במחקר קליני שהתקיים בבית חולים איכילוב, שהסידן האמורפי של חברת "אמורפיקל" נספג עד פי 6.4 מסידן "גבישי רגיל" וכבעל יכולת גבוהה ביותר לסייע למתמודדים עם אוסטאופרוזיס. 

 

אסטרונאוט עם דנסיטי. התמונה באדיבות אמורפיקל

 

שהות ממושכת בחלל מהווה סיכון משמעותי לאסטרונאוטים הסובלים מאיבוד מואץ של מסת עצם ושריר של בין 1 ל 2 אחוז מידי חודש ! בשל תנאי חוסר כבידה בשילוב קרינה קוסמית, הגורמת להיווצרות מואצת של אוסטאופורוזיס. בשל שחיקה זו של עצמות הגוף, האסטרונאוטים מורשים לשהות בחלל רק עד חצי שנה, שכן משך ההחלמה ארוך ומתיש ואורך בין שלוש לחמש שנים.

 

מחלת האוסטאופורוזיס  המכונה גם "המחלה השקטה" – מכיוון שהיא לרוב מתפתחת במשך שנים וללא סימנים מוקדמים, פוגעת בעיקר באזור הגב התחתון, האגן והירכיים. המחלה מאופיינת בפירוק של מבנה העצם בשל העדר סידן זמין לגוף.

 

אחד האתגרים הגדולים כיום של חברות המפתחות תוספי מזון הוא לייצר סידן בעל זמינות וספיגה גבוהה בגוף ובעצם.

 

הסיבות לקשיים הספיגה של מינרל הסידן בגוף שונות ומגוונות ותלויות בתזונה שלנו,  בשילובים בין מינרלים וויטמינים הסותרים אחד את רעהו ובשל מבנה מינרל הסידן, הגבישי, המקשה על פירוקו וספיגתו בגוף האדם.

 

הסרטן הכחול – התמונה באדיבות אמורפיקל

 

חברת הביוטכנולוגיה "אמורפיקל", המתמקדת במחקר ופיתוח תוספים ותרופות, לטיפול במחלות עצם מטבוליות כאוסטאופרוזיס, הצליחה להגיע לפריצת דרך בפיתוח סידן אמורפי, שנבחן במחקרים קליניים ונמצא כבעל יכולת ספיגה של עד פי 4 ויותר מסידן רגיל וכמייעל את קצב התפתחות התאים בוני העצם.  תוסף הסידן לו ניתן השם "דנסיטי" של חברת אמורפיקל, קיבל את אישורי משרד הבריאות הישראלי וכשר בד"ץ.

 

כעת, יותר מ-50 שנה לאחר שהאדם הראשון נחת על הירח, נבחן הסידן האמורפי בחלל, בשיתוף נאס"א, כפתרון מועדף לשמירה על בריאותם  של האסטרונאוטים בחלל.

 

 הניסוי בסידן האמורפי בחלל נערך כחלק מתוכנית "רמון ספייסלאב" בשיתוף קרן רמון, ע"ש האסטרונאוט אילן רמון ואסף בנו, סוכנות החלל הישראלית, משרד המדע והטכנולוגיה, משרד החינוך וסוכנות החלל האמריקאית נאס"א.  

 

תוצאות המחקר שנערך בחלל בסיוע נאס"א בידי האסטרונאוטים הוכיח, כי תאים שנשלחו לחלל, הצליחו להתפתח ביתר יעילות ומהירות בנוכחות הסידן האמורפי, על אף תנאי הקיצון  בהם שהו זמן ממושך.

 

אסטרונאוט עם דנסיטי. התמונה באדיבות אמורפיקל

 

נתונים אילה מצטרפים למחקרים קליניים שנעשו בארץ בסידן האמורפי  כדוגמת המחקר ביחידה לתזונה קלינית במרכז הרפואי איכילוב בת"א בקרב 15 נשים בריאות בגיל המעבר, שהוכיח מעל לכל ספק, כי הסידן האמורפי "דנסיטי" בעל ספיגה גבוהה של מעל לפי 4 לעומת תוספי סידן נפוצים מסוג קלציום קרבונט.  (המחקר פורסם בעיתון המדעי המוביל לחקר המטבוליזם של העצם JMBR Vol.29 Issue 10, October 2014).

 

בעקבות הניסוי בחלל,  ביקרו שני אסטרונאוטים מארה"ב בספטמבר 1820 במפעל "אמורפיקל" בערבה, כדי ללמוד על הפעילות של הסידן האמורפי והיכולת שלו לפתור את בעיית השהייה בחלל לתקופות ארוכות.          

           

יוסי בן, מנכ"ל חברת "אמורפיקל" : "מדובר בפיתוח פורץ דרך, בתחום שמירת בריאות האסטרונאוטים בחלל, אשר נפגעת באופן עקבי כתוצאה משהייה ממושכת בחלל. המטרה הינה לבסס את יתרונות השימוש בסידן האמורפי בעת שהות ממושכת יותר של אסטרונאוטים בחלל ולבסס את ההבנה שהסידן האמורפי אכן יכול לסייע למתמודדים עם איבוד עצם".

 

על חברת "אמורפיקל": 

חברת ביוטכנולוגיה חלוצית כחול- לבן העוסקת בפיתוח תרופות ותוספי תזונה מהפכניים לטיפול ומניעה של מחלות עצם מטבוליות בבני אדם.

 

את המוצר דנסיטי – הסידן האמורפי בקפליות, ניתן לרכוש ברשתות הפארם, בתי המרקחת, בתי הטבע, רשת שופרסל, ובאתר החברהdensity-calcium.co.il   במחיר של 199 ש"ח ל- 60 קפליות לאריזה, מינון לחודש ימים. 

 

למידע נוסף, שירות לקוחות והזמנות 1-700-70-9524. את תוסף מזון דנסיטי יש לשמור בטמפ' החדר, במקום קריר ויבש ואין לאחסנו במקרר.

 

 נשים בהיריון, נשים מניקות, אנשים הנוטלים תרופות מרשם וילדים, יש להיוועץ ברופא לפני השימוש. יש להרחיק מהישג ידם של ילדים. תוסף דנסיטי כשר פרווה באישור הבד"צ העדה החרדית.