צילום: יח"צ לובינסקי
חדש בעולם הרכב!
קבוצת "לובינסקי", יבואנית מותג היוקרה הצרפתי "DS Automobiles" לישראל, משיקה את ה- "DS4" החדשה, המכונית שמביאה את עולמות ההוט – קוטור לסגמנט המשפחתיות פרימיום.
ה-"DS4" תאפשר בחירה בין שתי יחידות הנעה של 225 כ"ס – היברידית נטענת (PHEV) וגרסת בנזין, במספר רמות אבזור עשירות וייחודיות במיוחד בקטגוריה.
- לובינסקי מחזקת את היצע הדגמים במותג היוקרה הצרפתי DS בישראל עם השקת ה-DS4 החדשה.
- ה-DS4, המכונית שמביאה את בשורת ההוט-קוטור אל סגמנט המשפחתיות פרימיום תשווק בשלוש גרסאות אשר יבדלו זו מזו באלמנטים עיצוביים ייחודיים ובשלוש רמות אבזור עשירות במיוחד.
- ה-DS4 תשווק בישראל עם שתי יחידות הנעה לבחירה: PHEV אשר משלבת בין מנוע 1.6 ליטר בנזין טורבו המספק 180 כ"ס ו-30.6 קג"מ למנוע חשמלי המפיק 110 כ"ס ו-33 קג"מ. הגרסה השניה, מצוידת במנוע בנזין 1.6 טורבו המפיק 225 כ"ס ו-30.6 קג"מ. שתי גרסאות אלה מצוידות בתיבת 8 הילוכים מבית AISIN.
- ה-DS4 E-TENSE מצוידת בסוללת ליתיום יון בהספק של 12.4 קוט"ש המאפשרת אוטונומיה של עד 59 ק"מ בהתאם לגרסה עפ"י תקן WLTP המחמיר.
- מחיר ה-DS4 יחל ב-218,990 שקל.
- DS4 תימכר בישראל עם אחריות 3 שנים או 100,000 ק"מ על מערכות הרכב.
- ה- DS4 E-TENSE תציע בנוסף אחריות של 8 שנים או 160,000 ק"מ על הסוללה.
לובינסקי, אחת מקבוצות הרכב המובילות בארץ, נוסדה בשנת 1936 ומייצגת את מותגי פיג'ו, סיטרואן, אופל, DS ו-MG בישראל, מחזקת את היצע דגמי DS בישראל עם ה-DS4 החדשה, המכונית שתביא את עולמות ההוט-קוטור לסגמנט המשפחתיות פרימיום, מכונית חדשה זו תפתח את מותג הפרימיום של סטלנטיס לקהל לקוחות חדש לגמרי עבור המותג והיא תעשה זאת בעזרת עיצוב מעורר השראה, תאי נוסעים איכותיים ברמה הגבוהה ביותר, רשימות אבזור נדיבות במיוחד בכל הרמות, יחידות הנעה חזקות ואיכויות נסיעה השמורות לקבוצה הבכירה ביותר בעולם הרכב.
ה-DS4 החדשה תשווק בתחילת דרכה בישראל בשלוש גרסאות: DS4, DS4 PERFORMANE LINE ו-DS4 CROSS אשר נבדלות זו מזו בעזרת אמצעים עיצוביים וויזואליים, וכן בשלוש רמות אבזור, אשר כל אחת מהן מציעה שפע שאינו מוכר בסגמנט המשפחתיות פרימיום.
עיצוב אוונגארדי ללא פשרות פרופסור אלכס פדואה, מומחה לעיצוב תעשייתי, מעצב רכב ומוצרי יוקרה אחרים אשר נכח באירוע ההשקה העולמי של ה-DS4 ופגש את מעצבי הרכב ומנהלי הפרויקט:
* "בעיצוב ה-DS4 ניכר מהלך נועז של שבירת מוסכמות ושילוב כמעט מסוכן של שתי שפות מורפולוגיות שונות ומקוטבות. מצד אחד משטחים וקווים זורמים, אורגאניים, רכים, ומצד שני גיאומטריה זוויתית, סטאקאטית, חדה. הניסיון לשלב בין שתי השפות הוא מאתגר מאד, ואם הוא נעשה בכנות, הוא חמקמק ומסוכן. אפשר להשוות זאת לשמן ומים, שאינם מתערבבים. הרבה מן ההצלחה נובע מגישתה הלא מתפשרת של DS לחיוניות העיצוב, גם אם הייצור מורכב ויקר יותר.
* בחזית מופיעים גם שני אלמנטים המאפיינים את מכוניות המותג: מצולעי כרום המחברים בין הפנס לשבכה הקדמית, אף הם גיאומטריים וכביכול חדים ונוקשים. במבט נוסף, מתגלה הטיפול התלת-ממדי הפיסולי, המעניק להם גמישות ספורטיבית ומאפשר לנו לקבל בטבעיות את הזיווג בין המורפולוגיות. כונס האוויר המרכזי בחזית, בנוי ממרקם של מעוינים אופקיים, חדים ומדויקים. הם מופיעים כפרט חותם החוזר על עצמו במקומות רבים, בעיקר בפנים המכונית, אם פיסית ואם דיגיטלית במסכים השונים.
* פנים הרכב – לאורך קו אופקי נדיב משובצים מעוינים כאבני חן. השילוב של מצולעים נוקשים בטופוגרפיה גמישה ואורגנית, מעורר התפעלות. ללא כל ריכוך ופשרות, מיקמו המעצבים מעוינים מדויקים, חדים ונקיים, זה לצד זה, כשחלקם משמש כאביזרי שליטה במערכת המיזוג. בניגוד לצפוי, השילוב החזותי והטאקטילי מושלמים. היד פשוט נשלחת מאליה אל האלמנטים המעוינים, ותחושת המגע והתנועה חושנית ואיכותית.
* אחת הדוגמאות המרתקות היא שלושה קווי תפירה תמימים לכאורה, שחוצים משטח פנימי מרופד של דלת קדמית בגרסה המאובזרת. הקווים אינם מגיעים לסוף המשטח, אלא נראים כאילו הם מתפוגגים לקראת הקצה. מראה נונשלנטי, אלגנטי, ולא שגרתי. יצרני הדלת ניסו להתווכח ולהימנע מן העיצוב הזה, ורצו שהקווים ימשיכו עד סוף המשטח. הסבירו שאין אף מכונה או רובוט שיצליחו לסיים את התפירה בעיצוב כזה. העבודה תיאלץ להיעשות בצורה ידנית, על ידי אומנים מומחים שזמנם יקר. אנשי הפיתוח לא ויתרו, והתוצאה היא קווי תפירה איכותיים ויוצאי דופן, בדיוק כפי שרצו המעצבים. רוב האנשים לא יבחינו בפרט הזה, לפחות לא ברמה האנליטית, כפי שאולי לא יבחינו בקיומו של תבלין נדיר במנה במסעדת מישלן. עם זאת, ההשפעה של פרט כזה גם על הלא מקצוענים, היא קריטית. לכן מובנת ומבורכת ההתעקשות על הבאתו לידי ייצור סדרתי. אוסף פרטים כאלה מצטבר לכלל איכות מרשימה מאד. העיצוב נתמך לכל אורך הדרך בהנדסה מקצועית ומצוינת. בזכות דיאלוג רציף בין עיצוב והנדסה, הצליחו DS להגיע לאיכות כזאת במוצר סדרתי תעשייתי."
פרופורציות מושלמות:
ה-"DS4" החדשה נהנית מפרופורציות מושלמות לסגמנט – רוחבה 183 ס"מ, אורכה 440 ס"מ, גבהה 147 ס"מ ויחד עם חישוקי 19 אינץ' כסטנדרט היא יוצרת רושם חזק מאוד על הכביש. ה-DS4 קיבלה את ההשראה לעיצובה ממכונית התצוגה המרהיבה DS AERO SPORT LOUNGE ומעצביה הצליחו ליצור עבורה זהות ייחודית ומקורית שטרם נראתה בעבר. המעטפת לוטשה כך שתיראה אלגנטית, אתלטית והודות לאותם חישוקים גדולים, גם שרירית באופן מופגן. מעבר לכך, עיצוב זה גם מקנה לה מבנה אווירודינמי במיוחד שמשפר את מרחב המחיה בתא הנוסעים.
חזיתה של ה-DS4 חדשה לגמרי, נושאת את פני המותג אל העתיד, אך עדיין יוצרת זיהוי ברור למשפחת דגמי DS עם יחידות תאורת LED מלאות (MATRIX LED VISION ברמת האבזור הבכירה) בעיצוב חד ובנוסף אליהן גם יחידות תאורת ה-DRL בצדי הפגוש אשר יוצרים חתימת אור ייחודית. במבט מהפרופיל, מבחינים בסילואט זורם וחלק, בו משולבות ידיות פתיחת דלתות נסתרות. חלקה האחורי משתפל בחדות מקו קורת הגג האחורית, יוצר צללית ספורטיבית הכוללת יחידות תאורת LED ייחודיות.
גרסת ה-DS4 PERFORMANCE LINE מקבלת נגיעות עיצוביות שתורמות להופעה הספורטיבית ואלה כוללות, בין היתר גג שחור, חישוקים ייחודיים, DS WINGS, פס בין יחידות התאורה האחוריות, גריל ומסגרת חלונות בצבע שחור.
ה-DS4 CROSS מקבלת שלל תוספות וחיפויים בהשראת רכבי ה-SUV כדוגמת מסילות גג, פגושים בעיצוב אגרסיבי, חישוקים ייחודיים, תגי CROSS ועוד…
תא נוסעים מוקפד וזורם:
DS ידועים בהקפדה על תכנון, גימור ואיכות תאי הנוסעים של כלי הרכב מתוצרתם וה-DS4 החדשה ממשיכה להעלות את הרף בתחום זה. תא הנוסעים שלה משלב בין מערך דיגיטלי מתקדם ביותר שכולל שלל מסכי תצוגה גדולים עם אפשרות לתצוגות מותאמות אישית, חומרים באיכות עילית ורמת מקצוענות גבוהה במיוחד שהופכת את סביבת המחיה לאיכותית ביותר ולמובחנת הודות לקו עיצוב המעוינים האייקוני של המותג. מעבר לכך, ה-DS4 מוסיפה פתחי מיזוג חבויים מהעין, פסי קישוט יוקרתיים, חומרים יקרים שנבחרו בקפידה רבה כמו ריפודי עור איכותי ושילוב ואלקנטרה בריפוד בד, סיבי פחמן עץ ועוד היוצרים תא נוסעים שפוסל כמו יצירת אומנות.
כל מושבי הרכב תוכננו להעניק נוחות מושלמת בנסיעות ממושכות לכל הנוסעים, עם שכבות רבות של חומרי ריפוד ברמות שונות של קשיחות (בהתאם לאזור בו הוא נוגע בגוף) וברמות האבזור הגבוהות אף מערכת עיסוי מובנית במושב הנהג והנוסע לצד אופציות לחימום ואוורור. בנוסף לכל זאת, בחלק מן הגרסאות ורמות האבזור, עומדת בפני המזמינים האפשרות לבצע תפירה והתאמה אישית של מושבי הרכב בצבעם וסוג הריפוד.
בתכנון ה-DS4 החדשה, בחרו מהנדסי DS להציג גם את מערכת המולטימדיה החדשה המתקדמת ביותר עם מסך בגודל 10 אינץ' בכל הגרסאות. מערכת זו לא רק משלבת איכויות גבוהות, אלא גם ממשק תפעול חדשני בדומה לטלפון חכם. לב המערכת הוא צג מגע גדול במרכז הדשבורד ובו המחשה מפורטת של כל מערכות תפעול הרכב והתקשורת, כאשר הנוהגים ברכב יכולים לבחור במגוון רחב של שיטות תצוגה ואף לסדר את המידע המוצג במסך באופן אישי. בנוסף לכך, בהתאם לרמות האבזור, הותקנה לראשונה מערכת ה-DS IRIS SYSTEM, מערכת סיוע בהפעלה קולית אשר הופכת את תפעול כל מערכות הרכב לקל במיוחד וללא מגע יד. ממד שלישי של מערכת זו הוא ה-DS SMART TOUCH – על גבי הקונסולה המרכזית ישנו מסך מגע הניתן להפעלה קלה באמצעות מגע אצבע, בדומה לטלפון החכם, כולל הגדלת תצוגת מסך, דפדוף לצדדים, יצירת עד שישה קיצורי דרך בהתאמה אישית ועוד…
יחידות הנעה:
ה-DS4 החדשה תוצע בישראל עם שתי יחידות הנעה – בנזין ו-E-TENSE.
גרסת הבנזין מצוידת במנוע ה-1.6 ליטר טורבו PURETECH המוכר של סטלנטיס אשר מפיק 225 כ"ס ב-5,500 סל"ד וכן 30.6 קג"מ הזמינים כבר ב-1,900 סל"ד. בשידוך לתיבת ה-8 הילוכים האוטומטית מבית AISIN, תאיץ ה-DS4 מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 7.9 שניות, תעפיל למהירות מרבית של 235 קמ"ש ותציג צריכת דלק משולבת של 6.6 ו-6.7 ליטר ל-100 ק"מ.
גרסת ה-E-TENSE (PHEV פלאג-אין-היבריד) משלבת בין צמד מנועים – בנזין וחשמלי כדי להציג הספק משולב של 225 כ"ס ו-36.7 קג"מ. מנוע הבנזין מגיע בנפח 1.6 ליטר טורבו ותורם 180 כ"ס ו-30.6 קג"מ ומהצד השני, מנוע חשמלי בהספק של 110 כ"ס ו-33 קג"מ פועלים יחד כדי להעניק ל-DS4 זמן האצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 7.7 שניות ומהירות מרבית של 233 קמ"ש. נתון צריכת הדלק בנסיעה משולבת (בנזין וחשמל יחד) לפי תקןWLTP עומדת על 1.3 ו-1.4 ליטר ל-100 ק"מ, בהתאם לגרסה, תלוי אופי הנהיגה של הנהג ותנאי הדרך. בעזרת סוללת ליתיום-יון בקיבולת של 12.4 קוט"ש, יכולה ה-DS4 לנוע בטווח של עד 59 ק"מ על טהרת החשמל, בהתאם לגרסה, תלוי אופי הנהיגה של הנהג ותנאי הדרך. טעינת הסוללה תארך כ-7 שעות משקע כוח ביתי רגיל (שקע תעשייתי) בזרם של 10 אמפר או כשעתיים בלבד בשימוש בעמדת טעינה בזרם של 32 אמפר.
בנוסף לכל אלה, כל גרסאות ה-DS4 נהנות מממשוק מלא לאפליקציית MyDS אשר מעניקה מידע נרחב אודות השימוש ברכב, צריכת האנרגיה, קביעת הניווט ועוד, כאשר גרסאות ה-E-TENSE מאפשרות גם הפעלת מערכת המיזוג ברכב במועד שנקבע מראש לפני התחלת הנסיעה. כמו כן, ה-DS4 ברמת אבזור טרוקדרו וגרסאות ה-PHEV מצוידות במערכת ניווט מקורית (TOMTOM) בעברית מלאה עם דיווחי תנועה, וקישור מלא למערכת התצוגה העילית HUD עבור הנוהג. לסיום, כל גרסאות ה-E-TENSE מצוידות במערכת המתלים האדפטיבית – DS Active Scan Suspension, אשר סורקת את הכביש בחזית הרכב ומתאימה את שיכוך המתלים בהתאם בכדי להעניק נוחות נסיעה מרבית.
רמות אבזור:
ה-DS4 תוצע בישראל בשלוש רמות אבזור: TROCADERO, PERFORMANCE LINE ו-RIVOLI בהתאם לגרסה.
- ה-DS4 בגרסת ה-1.6 טורבו בנזין PureTech 225 כ"ס וברמת האבזור TROCADERO כוללת לוח מגע בקונסולה המרכזית, IRIS SYSTEM, DS SMART TOUCH, תצוגה עילית HUD, סרטוני הדרכה מובנים לתפעול הרכב (בעברית).
- 3 מצבי נהיגה (חסכוני, רגיל, ספורט), העשרת צליל המנוע בתא הנוסעים במצב ספורט, מנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה, בלם יד חשמלי, חיישני חניה היקפיים, מצלמת חניה אחורית 180 מעלות ליצירת מבט 'על' וקווי גבולות חניה, מראה מרכזית אלקטרו-כרומטית, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ' עם השפה העברית ו-8 ערכות צבעים לבחירה.
- כניסה והתנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת גם למושב האחורי, מערכת מולטימדיה עם מסך 10 אינץ' וממשקי Apple CarPlay ו-android auto, מערכת ניווט מקורית TOMTOM בעברית עם דיווחי תנועה ומיקום מצלמות, מערכת זיהוי קולי, 4 שקעי USB C, תאורת פנים לד, מראות מתקפלות ועוד…
ה-DS4 בגרסת E-TENSE PHEV 225 כ"ס וברמת האבזור TROCADERO כוללת לוח מגע בקונסולה המרכזית, IRIS SYSTEM, DS SMART TOUCH, תצוגה עילית HUD, סרטוני הדרכה מובנים לתפעול הרכב (בעברית).
- 4 מצבי נהיגה המשפיעים על מערכת ההנעה והמתלים (חשמלי, היברידי, ספורט, נוחות), מתלים אקטיביים באמצעות מצלמה, העשרת צליל המנוע בתא הנוסעים במצב ספורט, מנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה, בלם יד חשמלי, חיישני חניה היקפיים, 4 מצלמות חניה ליצירת מבט 'על' וקווי גבולות חניה, מראה מרכזית אלקטרו-כרומטית, גג פנורמי נפתח עם הצללת וילון, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ' עם השפה העברית ו-8 ערכות צבעים לבחירה.
- כניסה והתנעה ללא מפתח עם חיישן קרבה, בקרת אקלים מפוצלת גם למושב האחורי עם פונקציית הפעלה מוקדמת כשהרכב נעול וכבוי, מערכת מולטימדיה עם מסך 10 אינץ' וממשקי Apple CarPlay ו-Android Auto, מערכת ניווט מקורית TOMTOM בעברית עם דיווחי תנועה, מערכת זיהוי קולי, 4 שקעי USB, תאורת פנים לד, מראות צד מתקלות חשמלית עם תאורה ועוד…
- בגרסה זו תוצע אופציה לחבילת אבזור גבוהה יותר שכוללת: ריפודי עור בגוון בהיר Pebble Gray, מושבים קדמיים חשמליים מתכווננים עם זיכרון למושב הנהג, מושב נהג זז לאחור אוטומטית עם כיבוי הרכב וחזרה למקומו עם הנעה, 8 תוכניות עיסוי במושבים הקדמיים בשלוש עוצמות שונות, מושבים קדמיים עם 3 דרגות חימום ואוורור וכן חימום הגה הפעיל בטמפרטורות שמתחת ל-20 מעלות.
ה-DS4 PERFORMANCE LINE ה-1.6 טורבו PureTech 225 כ"ס וברמת האבזור PERFORMANCE LINE סרטוני הדרכה מובנים לתפעול הרכב (בעברית).
- 3 מצבי נהיגה (חסכוני, רגיל, ספורט), העשרת צליל המנוע בתא הנוסעים במצב ספורט, מנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה, בלם יד חשמלי, חיישני חניה היקפיים, 4 מצלמות חניה ליצירת מבט 'על' וקווי גבולות חניה, מראה מרכזית אלקטרו-כרומטית, גג פנורמי נפתח עם הצללת וילון, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ' עם השפה העברית ו-8 ערכות צבעים לבחירה, כניסה והתנעה ללא מפתח, פתיחה חשמלית לתא המטען גם בהפעלה עם הרגל, בקרת אקלים מפוצלת גם למושב האחורי, מושב נהג חשמלי עם זיכרונות, ריפוד משולב אלקנטרה עם לוגו PERFORMANCE LINE, מערכת מולטימדיה עם מסך 10 אינץ' וממשקי Apple CarPlay ו-android auto, 4 שקעי USB, תאורת פנים לד, דוושות ספורט אלומיניום, חישוקי 19 אינץ' שחורים, פתיחה וסגירה חשמלית של תא המטען ללא מגע יד ועוד…
ה-DS4 CROSS בגרסת E-TENSE PHEV 225 כ"ס וברמת האבזור RIVOLI כוללת בחירה בין שלושה סוגי גימור פנים – גוונים ותפירה ייחודיים, לוח מגע בקונסולה המרכזית, תצוגה עילית, סרטוני הדרכה מובנים לתפעול הרכב (בעברית).
- 4 מצבי נהיגה המשפיעים על מערכת ההנעה והמתלים (חשמלי, היברידי, ספורט, נוחות), מתלים אקטיביים באמצעות מצלמה, פנסי DS MATRIX LED VISION, העשרת צליל המנוע בתא הנוסעים במצב ספורט, מנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה, בלם יד חשמלי, חיישני חניה היקפיים, 4 מצלמות חניה ליצירת מבט 'על' וקווי גבולות חניה, מראה מרכזית אלקטרו-כרומטית, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ' עם השפה העברית ו-8 ערכות צבעים לבחירה.
- כניסה והתנעה ללא מפתח עם זיהוי קרבה, פתיחה חשמלית לתא המטען גם בהפעלה עם הרגל, גג זכוכית פנורמי, בקרת אקלים מפוצלת גם למושב האחורי עם פונקציית הפעלה מוקדמת כשהרכב נעול וכבוי, מושבים קדמיים חשמליים עם זיכרונות ו-8 תוכניות עיסוי וחימום ואוורור, מערכת מולטימדיה עם מסך 10 אינץ' וממשקי Apple CarPlay ו-android auto, מערכת ניווט מקורית TOMTOM בעברית עם דיווחי תנועה, מערכת זיהוי קולי, 4 שקעי USB C, תאורת פנים לד, מראות צד מתקפלות חשמלית עם הקרנת לוגו DS ושינוי זווית בנסיעה לאחור ועוד.
- בנוסף לכך, מושבי הרכב מגיעים כסטנדרט עם ריפוד עור שחור וישנה האופציה לבחור בעור בהיר Pebble Gray או עור חום Criollo Brown Nappa Watchstrap.
מערכות בטיחות ועזר לנהיגה
אבזור הבטיחות המקורי של ה-DS4 מגיע ברמה הגבוהה ביותר וזהה בכל הגרסאות ורמות האבזור וכולל:
- מערכת התרעה לערנות נהג.
- מערכת התרעת תנועה חוצה מאחור.
- מערכת התרעה על הימצאות רכב בשטח המת.
- מערכת למניעת סנוור והחלפת עצמת תאורה בהתאם לתנאי הדרך.
- בקרת שיוט אדפטיבית כולל פונקציית עצירה וזינוק מעמידה.
- בלימה אקטיבית בטווח מהירויות מורחב (זיהוי הולכי רגל 5-60 קמ"ש, זיהוי רכב נייח 5-80 קמ"ש, זיהוי רכב בתנועה 10-140 קמ"ש).
- תיקון סטייה מנתיב.
- מערכת שמירה על מיקום בנתיב הנסיעה בזמן שימוש בבקרת השיוט האדפטיבית.
- זיהוי תמרורי מהירות והתאמת מהירות הנסיעה בבקרת השיוט.
- חיישני חניה קדמיים ואחוריים.
- 7 כריות אוויר, וכלל כרית אוויר בין המושבים הקדמיים.
ה-DS4 השיגה במפרט זה ציון בטיחות מלא של 5 כוכבים במבחני הריסוק של ארגון הבטיחות האירופי Euro Ncap וציון בטיחות 7 בדרוג משרד התחבורה הישראלי.
מחירים:
218,990 ₪ – PureTech Trocadero DS4 1.6 בנזין.
228,990 ₪ – PureTech DS4 PERFORMANCE LINE 1.6 בנזין.
DS4 E-TENSE PHEV Trocadero – ₪ 248,990.
DS4 CROSS E-TENSE PHEV, Rivoli – ₪ 278,990.
*פנים Pebble Gray – תוספת של 20,000 שקל לרמת Trocadero ותוספת של 10,000 שקל לרמת Rivoli.
"DS4" תימכר בישראל עם אחריות 3 שנים או 100,000 ק"מ על מערכות הרכב. ה- DS4 E-TENSEתציע בנוסף אחריות של 8 שנים או 160,000 ק"מ על הסוללה.