כותרות אחרונות
Search

החלטת הממשלה לבטל את החובה להתקנת מערכות להתרעה מפני שכחת ילדים ברכב הורידה לטמיון השקעות בעשרות מיליוני ש"ח.

מערכת התרעה מפני שכחת ילד ברכב – צילום: יח"צ "א.ד.י מערכות"

 

בעקבות החלטת הממשלה לבטל את החובה להתקנת מערכות להתרעה מפני שכחת ילדים ברכב  השקעה של חברות בעשרות מיליוני של ש"ח שהצטיידו במלאים גדלים ירדו לטמיון.

מוטי קוסובסקי סמנכ"ל תכנון ואסטרטגיה בחברת "א.ד.י מערכות": "רק לפני כחודשיים הסתיים דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא חובת התקנת מערכות התרעה מפני שכיחת ילדים ברכב שהייתה אמורה להיכנס לתוקף ב-1 לפברואר 2022" .

 

חברות שיצרו עשרות אלפי מערכות ישלמו את המחיר של מלחמת האגו בין שרת התחבורה הקודמת לשרת התחבורה הנוכחית ולא הייתה שום התייחסות בהחלטת השרים להפסדים של המיליונים של חברות שהתבקשו ע"י משרד התחבורה לפתח לייצר ולייבא את המערכות הנ"ל.

 

חברת "א.ד.י מערכות" השקיעה כ-500 אלף שקל בפיתוח מערכת "BCARE" (מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב) שעברה בדיקה מלאה במכון התקנים וקיבלה גם את אישור משרד התחבורה ויצרה אלפי מערכות לשיווק.

 

בעקבות החלטת הממשלה לבטל את החובה להתקנת מערכות להתרעה מפני שכיחת ילדים ברכב  עשרות מיליוני שקלים של השקעה של חברות שהצטיידו במלאים גדלים ירדו לטמיון.

 

מערכת התרעה מפני שכחת ילד ברכב – צילום: יח"צ "א.ד.י מערכות"

 

מוטי קוסובסקי סמנכ"ל תכנון ואסטרטגיה בחברת "א.ד.י מערכות":" רק לפני כחודשיים הסתיים דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא חובת התקנת מערכות התרעה מפני שכיחת ילדים ברכב שאמורה להיכנס לתוקף ב-1 לפברואר 2022".

 

חברות שיצרו עשרות אלפי מערכות ישלמו את המחיר של מלחמת האגו בין שרת התחבורה הקודמת לשרת התחבורה הנוכחית ולא הייתה שום התייחסות בהחלטת השרים להפסדים של המיליונים של חברות שהתבקשו ע"י משרד התחבורה לפתח לייצר ולייבא את המערכות הנ"ל.

 

חברת "א.ד.י מערכות" השקיעה כ-500 אלף שקל בפיתוח מערכת "BCARE" (מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב) שעברה בדיקה מלאה במכון התקנים וקיבלה גם את אישור משרד התחבורה ויצרה אלפי מערכות לשיווק.

 

מערכת התרעה מפני שכחת ילד ברכב – צילום: יח"צ "א.ד.י מערכות"

 

קוסובסקי מציין עוד כי החשש הגדול של חברת "א.ד.י מערכות" ושל כל יתר החברות שהצטיידו במלאי של מערכות, כי המלאי שהובא לארץ לא ימכר ולא משנה כמה המחיר ירד. מניסיון של שנים וחקר התנהגות הצרכן הישראלי ביחס למערכות בטיחות לרכבים, קיימת התעלמות / הדחקה מצידו מלרכוש את המערכות הללו למרות שהן מצילות חיים, אלא אם קיימת רגולציה שמעודדת או מאלצת אותו לרכוש אותן.

 

כל אותם גורמים מקצועיים במשרד התחבורה שידעו בהוראת השרה הקודמת לדחוף ולזרז את החברות להשקיע בפיתוח ובמלאי – "נאלמו דום". אף אחד לא מתקשר לברר כיצד ניתן למזער נזקים.

 

בימים אלה בוחנת חברת "א.ד.י מערכות" דרכים כיצד ניתן למזער את הנזקים שהגורמים הרגולטיבים עשו.

 

0