כותרות אחרונות
Search

AIG חוגגת 20 שנה בישראל ומכריזה על כוונתה להשקיע בחברות סטארט-אפ ישראליות בתחום החדשנות בביטוח

AIG חוגגת  20 שנה בישראל ומכריזה על כוונתה להשקיע בחברות סטארט-אפ ישראליות בתחום החדשנות בביטוח

* החברה מתכננת לפנות לסטארטאפים מתחומי ה- Insurtech השונים מתוך כוונה להרחיב את פעילותה בתחומים אלה.

* בנוסף, החברה תשיק השנה מסלול ביטוח דירה ייחודי לשוכרי ומשכירי דירה, המאפשר להם לבטח את הדירה במשותף כך שכל אחד משלם את חלקו בביטוח.

חברת AIG  מציינת את שנתה ה- 20 בישראל ומכריזה על  כוונתה לאתר חברות סטארט-אפ ישראליות העוסקות בחדשנות בביטוח (Insurtech) ולהשקיע בהן. המהלך, המבוצע בשיתוף המטה העולמי ובעידודו, יתמקד במספר תחומים מרכזיים אותם זיהתה AIG כתחומים רלוונטיים, ביניהם: Big Data Analytics, Machine Learning, IoT ועוד. המשותף לנושאים אלו הוא יכולתם לשפר את  מוצרי החברה והתאמתם ללקוחות, שיפור תמחור הפוליסות ושיפור של חווית הלקוח.

שי פלדמן, מנכ"ל AIG ישראל: "היותנו חברה בינלאומית מאפשרת לנו להעניק לחברות סטארטאפ תמיכה כלכלית ועסקית, לצד תשתית וידע מכל העולם".

שי פלדמן, מנכ"ל AIG ישראל

 

שי פלדמן, מנכ"ל AIG ישראל מוסיף: "כחברת הביטוח הבינלאומית היחידה שפועלת בישראל, אנחנו יכולים להציע לכל סטארטאפ בתחום ה- Insurtech מעבר לתמיכה הכלכלית גם ידע וניסיון רחבים, מהארץ ומהעולם. שיתוף פעולה שכזה יתן ערך לשני הצדדים".

 

אורנה קרני, סמנכ"ל אסטרטגיה ופיתוח עסקי ב-  AIG הוסיפה כי "בפגישות שערכנו עם עשרות סטרטאפים בחודשים האחרונים למדנו כי מעבר להשקעה פיננסית, אצל חלק ניכר מהיזמים קיים צורך בליווי עסקי משמעותי, המאפשר התאמה לשוק הביטוח ולרגולציה המקומית בישראל".

 

בחודש מאי הקרוב צפויים להגיע לישראל שורה של בכירים מהמטה בניו יורק שיקיימו סדרת מפגשים עם מנהלי חברות סטרט-אפ ישראלים.

 

20 שנה של חדשנות

ההחלטה לפיתוח ערוץ השקעות בחברות סטראטאפ ישראליות היא המשך טבעי של תפיסת העולם, המקדמת את ערך החדשנות, אותה מוביל המטה בישראל. כך למשל, לפני שנתיים השיקה החברה את AIG Safe Drive, תכנית ביטוח רכב המאפשרת לכל נהג, באמצעות הטכנולוגיה, לשפר את נהיגתו, ולנהגים טובים – לשלם עד עשרות אחוזים פחות בביטוח המקיף לרכב. המהלך החדשני זוכה להצלחה, וכיום כ- 30% מפוליסות ביטוח הרכב הנמכרות ע"י החברה הן פוליסות AIG Safe Drive.

 

שי פלדמן, מנכ"ל AIG: "אני גאה על כך שבמשך 20 שנות פעילותנו בישראל, הצלחנו להיות פורצי דרך בענף הביטוח. AIG הייתה הראשונה שהציעה ביטוחים מותאמי סיכון, הראשונה להציע ביטוחי סייבר והראשונה להציע תכנית ביטוח המבוססת טכנולוגיה לניטור מאפייני הנהיגה של הלקוח. לצד זה, דורגנו במקום הראשון ע"י משרד האוצר, 3 שנים ברציפות, במדד השירות של משרד האוצר שכולל מגוון מדדים כגון שביעות רצון לקוחות, מהירות תשלום תביעות, תלונות לקוחות ועוד".

 

עם פתיחת שנת 20, החברה גם מפרסמת מספר נתונים על פעילות המטה בישראל:

  • ב- 20 שנות פעילותה בישראל, מכרה החברה יותר מ- 3.5 מיליון פוליסות במגוון מוצרי ביטוח (ביטוח רכב, דירה, משכנתא, נסיעות לחו"ל, תאונות אישיות, בריאות וחיים).

  • בממוצע, לכל לקוח של AIG יש יותר מ- 2 פוליסות של החברה.

  • סך הפרמיות שקיבלה החברה במהלך 20 השנים הראשונות לפעילותה הוא מעל 10 מיליארד ₪.

  • בכל יום עבודה ממוצע בשנת 2016 שילמה החברה יותר מ- 2 מיליון ₪ ללקוחותיה שתבעו אותה.

  • בשנת 2016, כשליש מלקוחות החברה בביטוחי הרכב והדירה נהנו משירותים עצמיים דיגיטליים ולא הזדקקו לסיוע של נציג שירות או מכירות.

  • מחצית מלקוחות החברה הם גברים ומחצית הן נשים. גיל הלקוח המבוגר ביותר של החברה – 105 (לקוח בעל ביטוח דירה).

  • כיום עובדים בחברה יותר מ- 900 עובדים, 100 מהם בעלי ותק של יותר מ- 10 שנים. 88% מהקידומים לתפקידים בכירים ותפקידי ניהול הם קידומים מתוך החברה.

  • כ- 70% מההנהלה הבכירה של החברה הן נשים, נתון גבוה וחריג מאד בהשוואה להנהלות בכירות בכלל ושל חברות ביטוח בפרט .

 

מבט ל- 2017: השקת ביטוח דירה משולב לשוכרי ומשכירי דירות

כיום, כרבע מאוכלוסיית ישראל מתגוררת בשכירות ואינה מחזיקה בבעלות על דירה, ושיעור זה אף צפוי לגדול בשנים הקרובות לאור המגמות בשוק. עם זאת, הפתרונות הביטוחיים המוצעים לציבור לא התאימו את עצמם למציאות זו. AIG זיהתה את הצורך הצרכני בפתרון המותאם לשוכרי דירות ומשכירי דירות, ותשיק בתחילת הרבעון השני של 2017 ביטוח דירה המיועד לשוכרים ומשכירים. מדובר במסלול ביטוחי משולב של מבנה ותכולת דירה. מסלול ייחודי זה יאפשר לשוכרים ולמשכירים להפוך לשותפים ולבטח את הדירה ביחד, כך שכל צד משלם את חלקו בביטוח – המשכירים ישלמו עבור ביטוח המבנה והשוכרים ישלמו עבור ביטוח התכולה.

 

ההחלטה של AIG להשיק את המוצר מתבססת על נתונים שאספה החברה, אשר העלו כי פחות מ- 50% נוטים לבטח את דירתם ורק חמישית מהמבטחים הינם שוכרי הדירות עצמם. זאת כאשר בביטוח התכולה מדובר בשיעור נמוך אף יותר, כ-20% בלבד מהאזרחים נוהגים לבטח את תכולת דירתם, כשרק מיעוטם הם שוכרי דירות. שיעור המבטחים הנמוך נמצא חרף העובדה שלמעלה ממחצית המשכירים והשוכרים דיווחו, בסקרים פנימיים שערכה החברה, על כך שהיו שמחים לבטח את מבנה דירתם ותכולתה.

 

לי דגן, סמנכ"ל ביטוחי רכב ודירה:

לי דגן, סמנכ"ל ביטוחי רכב ודירה: "הביטוח אותו אנו מציעים נותן לראשונה מענה הן לשוכרים, שמטבע הדברים מעוניינים בעיקר בביטוח תכולת הדירה, והן למשכירים, אשר לרוב מעוניינים לבטח רק את מבנה הדירה. מענה זה נותן להם למעשה את האפשרות לרכוש ביטוח משולב, אך כל צד ישלם רק על החלק הרלוונטי לו. אנו חיים בעידן של כלכלה שיתופית, ושמחים לקחת בו חלק פעיל".

 

מגמות בולטות ב- 2016: עליה במודעות לביטוחי משכנתא

בהתייחס למגמות שאפיינו את שנת 2016 ציינו בהנהלת AIG כי בתחום ביטוחי המשכנתאות ניכר גידול משמעותי עקב ההבנה כי כדאי להשוות מחירים. בסוף השנה גם הושק  מחשבון ביטוח משכנתא על ידי משרד האוצר, המאפשר לצרכן להשוות ביתר קלות בין חברות הביטוח, ובו נמצאה AIG כחברה עם התעריף הנמוך ביותר בכל הסגמנטים.

בתחום ביטוח הנסיעות לחו"ל, ב- 2016 השלימה AIG התקשרות עם תשלובת ישראכרט, תשלובת כרטיסי האשראי הגדולה בישראל, ובכך הגדילה משמעותית את נתח השוק שלה לכ- 20% מכלל השוק. AIG היא חברת הביטוח המובילה בעולם בתחום ביטוחי הנסיעות, עם נציגויות בלמעלה מ- 100 מדינות ברחבי העולם,

 

שי פלדמן סיכם: "בשנת ה- 20 לפעילותנו בישראל, אני גאה על כך ש- AIG מובילה מהפיכה צרכנית חשובה מאין כמותה בעולם הביטוח. מהירות תשלום התביעות ותעריפים אטרקטיביים במגוון רחב של מוצרים שממחישים שאיכות לא באה על חשבון מחיר ולהיפך. הישגים אלה הנם תוצר של מיקוד בלקוח, מחשבה מחוץ לקופסה ומחויבות של עובדי החברה ועל כך אני מודה להם".