כותרות אחרונות
Search

אימון אישי לילדים ולנוער – במה הוא יכול לעזור? איך עובדים מאמנים אישיים?

צילום: freepik

 

אימון אישי לילדים ולנוער – במה הוא יכול לעזור? איך עובדים מאמנים אישיים? 

אחת המטרות המרכזיות של אימון אישי היא לעורר מוטיבציה במתאמנים ולעודד אותם להתפתח ולהתקדם. מבוגרים שוכרים את שירותיהם של מאמנים אישיים כדי שאלה יעזרו להם לשפר את הקריירות שלהם או לארגן את חייהם בצורה טובה יותר. כשמדובר בילדים ובבני נוער, המטרה היא בדרך כלל לפתח מיומנויות שיעזרו להם להתמודד עם אתגרי החיים.

 

על פי רוב, אימון אישי לילדים ולנוער מתמקד בכמה תחומים ספציפיים: העצמה אישית, ביסוס של יכולות להתפתחות אישית וחיזוק של הביטחון העצמי. גילם הצעיר של המתאמנים מאפשר למאמנים לבסס הרגלים בריאים ולהנחיל כלים שישמשו אותם גם בחייהם הבוגרים, ומאחר שהילדים ובני הנוער הם, ובכן, עדיין ילדים – האימון משפיע לא רק עליהם, אלא גם משפר את הדינמיקה המשפחתית כולה.

 

על פי רוב, המאמנים האישיים משלבים טכניקות שונות מתחומים שונים, וביניהם פסיכולוגיה, העולם הארגוני ותורות רוחניות.

 

הגיל המינימלי לתהליך אימון אישי הוא 8 מפני שבגילאים הצעירים יותר, הילדים עדיין לא מסוגלים להטמיע את המיומנויות שנלמדות באימון.

 

במה אימון אישי יכול לעזור לילדים? אימון אישי יכול לעזור לילדים להתמודד עם רשימה ארוכה של קשיים ואתגרים. אלה הנפוצים ביותר:

  • לחץ שמופעל על ידי ההורים והמסגרת הלימודית. ילדים ובני נוער רבים חווים לחץ ומתח נפשי שנובעים מהדרישה של הסביבה להצליח, להגיע להישגים ולעמוד בציפיות.
  • לחץ חברתי.  – ילדים ובני נוער צריכים ללמוד איך להקשיב למצפן הפנימי שלהם, לאהוב את עצמם ולגבש החלטות שגורמות להם להרגיש טוב עם עצמם, ולא להיכנע ללחצים שמפעילים עליהם חבריהם ובני גילם.
  • קשיים חברתיים – ילדים ובני נוער רבים מתמודדים עם קשיים חברתיים שעלולים לגרום לבעיות נפשיות רבות. חברויות לא יציבות, מריבות, בריונות וחרמות הם רק חלק מהאתגרים היומיומיים שילדים מתמודדים איתם.
  • מדיה חברתית – הילדים והנוער גדלים לתוך עולם דיגיטלי ומחובר, הם מבלים לא מעט משעות הפנאי שלהם ברשתות החברתיות ועליהם ללמוד איך לאזן בין החיים הווירטואליים שלהם ובין המציאות הפיזית.
  • אחריות אישית – הנעורים הם שלב המעבר בין הילדות לבגרות וזהו הזמן שבו עליהם ללמוד לקחת אחריות אישית על המעשים, המילים והרגשות שלהם.

 

איך אימון אישי מסייע לחולל שינוי אצל ילדים?

אחד הדברים הקשים ביותר לילדים ובייחוד לבני נוער, הוא לבקש עזרה. בדרך כלל, הקשיים הרגשיים שהם מתמודדים איתם מונעים מהם לראות במבוגרים בחייהם גורם שאפשר להיעזר בו. אם הייתם שואלים ילדים ובני נוער מה הם היו רוצים לשנות בחייהם, יש להניח שהם מיד היו שולפים רשימה של שינויים רצויים, אבל לא היה להם מושג איך לחולל את השינויים הללו. בגלל שהם לא יודעים איך לחולל שינוי, הם הופכים מתוסכלים ומרגישים חסרי אונים. בשלב זה, זהו תפקידם של המבוגרים לעזור לילדים ולבני הנוער לשנות את התחומים שדורשים שינוי.

 

כדי שאנשים בכל גיל יוכלו להשתנות, עליהם למצוא את החוזקות שלהם ולהשתמש בהן כדי להתמודד עם אתגרים. החוזקות הללו הן משאבים יקרי ערך וכשילדים ובני נוער מרגישים שיש להם מספיק משאבים שבהם הם יכולים להשתמש כדי לחולל שינוי, הביטחון העצמי שלהם משתפר.

 

ככלל, לילדים ולבני הנוער יש הרבה משאבים פנימיים וחיצוניים, אבל הם פשוט לא יודעים איך להשתמש בהם ולכן העולם שלהם הופך למבולבל ומלחיץ. בנוסף, המסרים שמגיעים אליהם מהרשתות החברתיות וממקומות אחרים באינטרנט רק מבלבלים אותם יותר.

 

בני נוער רבים אולי ינסו לשנות את הנסיבות שמאמללות אותם וישתמשו לשם כך בכישורים שיש בידיהם, אבל הכישורים הללו הם אלה שהציבו אותם בסיטואציה הנוכחית מלכתחילה ולכן הניסיונות שלהם לא מניבים את התוצאות הרצויות. למרבה הצער, אחרי שהם נכשלים שוב ושוב ולא מצליחים לשנות את חייהם, בני הנוער מרימים ידיים והופכים כועסים, אומללים, מתוסכלים ומרדניים.

 

צילום:freepik

 

איך עובד האימון האישי לילדים ולנוער?

למרבה הצער, אושר הוא לא מיומנות שנלמדת בבתי הספר, אבל לפי תפיסת האימון האישי, זוהי מיומנות חיונית שעדיף ללמוד אותה כבר בגיל צעיר. מאמנים אישיים לילדים ונוער הם אנשים שיכולים להדריך את המתאמנים באופן שיעזור להם להתקדם, להתפתח ולהיות מאושרים יותר.

 

מאמנים טובים יודעים אילו שאלות לשאול כדי להבין מהם האתגרים שאיתם מתמודדים הילדים, ואיך אפשר לעזור להם להתמודד איתם ולצמוח. למשל:

  • מודעות עצמית. במסגרת אימון אישי, הילדים יכולים לרדת לשורש הבעיה, ללמוד על עצמם ועל האמונות והמחשבות שלהם, ולשפר את המודעות העצמית שלהם. כך, הם יכולים לסמוך על עצמם יותר ולהתמודד עם החיים בצורה טובה יותר.
  • ביטחון עצמי. השיחות עם המאמנים האישיים מתמקדות לא פעם בחוזקות של המתאמנים. ילדים ובני נוער רבים נוטים להתמקד בחולשות שלהם ומאמנים אישיים יודעים איך להקשיב ולנווט את השיחה לכיוון האיכויות והחוזקות של הילדים. כך, תחושת המסוגלות והביטחון העצמי משתפרים, והילדים לומדים להתמקד באיכויות הייחודיות שלהם בכל פעם שעליהם להתמודד עם תקופה קשה או להתקדם בחיים.
  • לראות את העתיד. אימון אישי לא עוסק יותר מדי בעבר, אלא מתבונן על ההווה וקובע יעדים לעתיד. המאמנים יכולים לעזור לילדים ולבני הנוער לתכנן את היעדים שלהם ולשרטט את הנתיב למימושם.
  • יצירת קשרים. אימון אישי נותן לילדים ולבני הנוער זווית ראייה שונה על החיים. במסגרת תהליך האימון, המתאמנים לומדים איך לתקשר את הרצונות והתחושות שלהם בצורה מאוזנת ובריאה, איך לפתור בעיות וכפועל יוצא מאלה, איך לבנות מערכות יחסים בריאות.
  • ניהול זמן וארגון. ילדים ובני נוער תמיד יעדיפו לעסוק בפעילויות החביבות עליהם ולדחות את מילוי המטלות שלהם – בין אם אלה מטלות לימודיות או מטלות הבית. אימון אישי יכול להקנות לילדים כישורי ניהול זמן וארגון, שיעזרו להם לחלק את זמנם בצורה חכמה בין המטלות ושעות הפנאי, ולקחת אחריות על החובות שלהם.