כותרות אחרונות
Search

טיפים כיצד נמנע וכיצד נטפל בהיווצרות עובש בבית.

 

 

כיצד נמנע וכיצד נטפל בהיווצרות עובש בבית.

"עובש הוא  המפגע הבריאותי החמור ביותר בתוך הבית".

מאת: אמנון רם, מנהל טכנולוגיה והדרכה בחברת "BELFOR" ישראל.

 

בתקופת הסגר, בה אנו מבלים שעות ארוכות בבית, אנו מגדילים את רמת החשיפה שלנו לעובש, הנפוץ מאד בחדרי רחצה, ארונות, על גבי פריטי לבוש, נעליים ומוצרי טקסטיל שונים. החשיפה לעובש מגבירה את הסיכון  להשלכות בריאותיות מזיקות.

 

כיצד מתפתח עובש?

"עובש עשוי להתפתח מכל מיני סיבות כגון , סביבה לחה או רטובה או בחללים שאינם מאווררים כהלכה" מסביר נמרוד ורד, מנכ"ל חברת BELFOR המתמחה בשיקום נזקים.

 

"נבגי עובש שמרחפים באוויר עלולים לגרום למחלה פתאומית ולתגובות אלרגיות.    קיימים סוגי עובש מסוכנים מאד שעלולים לגרום לאינספור תסמינים ומחלות ולכן, מומחים רבים קובעים כי עובש הוא הגורם העיקרי בבתים ובמשרדים להפרעות בריאותיות ולמחלות", מוסיף ורד.

 

מתי כדאי לטפל בעובש באמצעים ביתיים ומתי הדבר עשוי להעמיד אותנו בפני סכנה בריאותית חמורה?

ראשית, הרבה יותר קל לנסות ולמנוע היווצרות של עובש מאשר לטפל בעובש שכבר התפשט ולחסלו.

 

על מנת למנוע סביבה לחה יש לשים לב לכל רטיבות פתאומית בקירות הבית אשר אינה מתייבשת במשך מספר ימים. יש להקפיד לדאוג לסביבה יבשה סביב הכיורים והאמבטיות, סביבות אלו לרוב נרטבות תדיר.

 

יש לאוורר היטב את הבית ואזורים בתוכו שאינם קרובים לחלונות. יש למנוע ככל האפשר הצמדה של רהיטים כבדים לקירות החיצוניים של הבית, אלא להקפיד על מרווח של מספר סנטימטרים.

 

יש לנקות את המקרר לעתים תכופות במטלית לחה ואז מיד לייבש באמצעות מטלית יבשה.

 

מומלץ מאד לטפל ולנקות את המסננים של המזגן, שם התפתחות עובש עלולה לגרום להתפזרותו באוויר.

 

במידה ואתם חושדים שמתחיל להתפתח עובש יש לנסות ולטפל בשורש הבעיה ולא רק בעובש עצמו: במידה ושמתם לב לרטיבות או התקלפות צבע באחד מקירות הבית יש לנסות להבין האם הרטיבות נובעת מצינור דולף או במידה ומדובר ברטיבות בתקרה , לוודא עם השכן שמעל שמא מקור הרטיבות אצלו.

 

כאמור, העובש מתפתח בעיקר בסביבה לחה. הדבר החשוב ביותר הוא לייבש את האזור לחלוטין.

 

לאחר קטילת העובש וסילוקו יש לייבש את האזור הרטוב ולנקותו  בחומרי ניקוי שונים המתאימים לטיפול בעובש ולאחר מכן לצבוע את האזור בשכבת צבע מיוחד שקוטל עובש ומעכב את התפתחותו. 

 

במידה ומדובר באזור קטן יש להניח כי טיפול ביתי מסוג כזה אכן יכול לפתור את הבעיה, אם לצמיתות או אם לפרק זמן ממושך יחסית. במידה ומדובר בעובש שהוא כבר במצב בו התפשט על פני אזור גדול לא מומלץ לטפל בו באמצעים ביתיים, בעיקר בשל הסכנה הבריאותית החמורה  הצפויה עקב שאיפת עובש , או בליעתו.

 

אודות הטיפול המהפכני בעובש של חברת BELFOR:

חברת "BELFOR ישראל" השיקה טיפול חדשני בעובש באמצעות תכשיר אנטי מיקרוביאלי מהפכני.

 

המוצר, ששמו  ביופרוטקט™ פותח על-ידי חברת "VIACLEAN"  האמריקנית ובעל אישור ה-  EPA, הרשות הלאומית האמריקנית להגנת הסביבה וכן אישור ה- FDA מנהל התרופות האמריקני.

 

מדובר בטיפול פורץ דרך בתופעת העובש הנפוצה מאד.  התכשיר האנטי – מיקרוביאלי, מיושם על-גבי משטחים ומסוגל לספק הגנה רציפה ומתמשכת מפני עובש באופן מיידי.

 

 הכותב: אמנון רם, מנהל טכנולוגיה והדרכה בחברת "BELFOR" ישראל.