כותרות אחרונות
Search

קבלן נאשם בהפצה וקיזוז של חשבוניות פיקטיביות והלבנת הון בהיקף של עשרות מיליוני שקלים

*חלק ניכר מהעבירות קשור בבניית פרויקט דיור יוקרתי בארסוף*

כתב אישום הוגש אתמול לבית המשפט המחוזי מרכז  נגד  תושב תל אביב, בעליהן של מספר חברות בנייה ויזמות, הכולל עבירות של קיזוז והפצת חשבוניות פיקטיביות והלבנת הון בעשרות מיליוני שקלים. על פי כתב האישום,  שהוגש על ידי היחידה המשפטית לתיקים מיוחדים ברשות המסים, חלק מהעבירות בוצעו לאחר שלוי חתם על הסכם לבניית עשרות יחידות דיור בארסוף. החקירה בעניינו של הנאשם התנהלה על ידי צוות חקירה משותף של יחידת החקירות מכס ומע"מ ת"א, פקיד שומה חקירות תל אביב מרשות המסים והיחידה למאבק בפשיעה הכלכלית בלהב 433.

כמפורט בכתב האישום, שהוגש על ידי עורכי הדין אורי שפיגל לירון וקנין מהיחידה לתיקים מיוחדים, הנאשם הוא בעליהן בפועל של החברות : מספר חברות שעסקו בקבלנות בניין וחברת לשיווק אופניים חשמליים ואיתן ובאמצעותן פעל לביצוע עבירות מס בסכומי עתק והלבנת הון בסכום של כ- 68 מיליון ₪. לצורך הסוואת מעורבותו בעבירות המוזכרות פעל לרשום אחרים, חלקם ללא ידיעתם, כמנהלים ובעלי מניות בחברות.

בתחילת שנת 2013 חתמו החברות בבעלותו על הסכם עם חברת 'אלקטרה' לבניית 56 צמודי קרקע בפרויקט 'צוקי ארסוף' ( כתב האישום לא מייחס לחברת אלקטרה חלק בעבירות). זמן מה לאחר החתימה פעל הנאשם מצד אחד להפסקת רישומו כבעל החברות ומצד שני לרישומם של אחרים כבעליהן, זאת על מנת להסוות את מעורבותו מהפרויקט מפני רשויות ממשלתיות ותאגידים בנקאיים. הנאשם פתח במרמה והסתיר את בעלותו בשני חשבונות בנק על שם חברות בהם ניהל את פעילותו הכלכלית  בהיקף של כ- 13 מיליון ₪.

העבודות בפרויקט בארסוף התבצעו על ידי פועלים שגייס הנאשם ושכר "בשחור" ללא רישום ברשויות המס וללא שהועסקו כדין כשכירים בחברה שבבעלותו'. על מנת לקבל את הכספים בגין הבנייה ובמטרה להתחמק

מתשלומי מס הוציא הנאשם לחברת 'אלקטרה' חשבוניות פיקטיביות בהיקף של כ- 35 מיליון ש"ח על שמן של החברות המוזכרות.  בנוסף הנפיק הנאשם חשבוניות פיקטיביות לחברות שבבעלותו על שם חברות חיצוניות או על שמן של חברות אחרות שבבעלותו. ההיקף הכולל של החשבוניות שהוציא הנאשם עומד על כ- 47.5 מיליון ₪.

הנאשם מואשם גם כי לא דיווח על הכנסות שנתקבלו בחנות שהפעיל בשנת 2013  למכירת קורקינטים חשמליים והתחמק מתשלום מס הכנסה בסך של 1,400,000 ₪ ומע"מ בסך של כ- 240,000 ₪.

בנוסף, הנאשם מואשם בשיבוש הליכי חקירה והדחת עד, לאחר שעל פי כתב האישום שילם לאחר על מנת שייקח אחריות על חלק מעבירות המס המיוחסות לו. כמו כן הוא מואשם ששכר אדם אחר על מנת שזה יבצע במקומו עבודות שירות שהוטלו עליו במסגרת גזר דין בתיק פלילי שהתנהל נגדו בשנת 2012.